L’altre dia vaig sentir a parlar a la ràdio de la ‘moda violent’, és a dir, el fenomen actual basat en la popularització de la violència injustificada, sobretot entre la població jove. Tornant amb l’autobús des de Gavà cap a Barcelona, vaig presenciar una manifestació claríssima d’aquest fenomen. Un grup d’una quinzena de joves va pujar a l’autobús. Com en tot grup, hi havia els dos o tres personatges més populars, els que estiren del carro, els que són l’ànima de la festa, els líders. És una llàstima, però, pensar que els líders d’aquell grup es van passar l’estona fent comentaris lamentables, demostrant només que eren uns maleducats i uns prepotents. Quan l’autobús va passar per davant de la Ciutat de la Justícia de Barcelona, un dels “líders” de la colla (el més cridaner de tots) va dir: “Mira, aquí es donde me van a traer cuando le clave el cuchillo a alguien y le abra la barriga” (ho escric en castellà perquè ho va dir en castellà. Cal tenir en compte que la frase no és literal; no la recordo exactament, però sí el to i la idea). El pitjor va ser la reacció dels demés: riure com si el líder hagués explicat quelcom graciós, com si estiguessin davant del mític Eugenio i ell acabés d’explicar qualsevol acudit començat amb allò de “el saben aquell que diu…”. Un altre dels líders el va seguir, i els dos van seguir fent un parell o tres més de ‘bromes’ i comentaris en la mateixa línia. Realment va ser un episodi ridícul. Em pregunto quina puta gràcia pot tenir presumir de que et portaran a la Ciutat de la Justícia quan tu (oh, gran líder, valent i admirable, forçut i inqüestionable) decideixis obrir la panxa a algú amb la navalla que duus a la butxaca (ell mateix va comentar que en duia una a sobre…).
Al mateix temps, aproximadament, a l’interior de la Ciutat de la Justícia, un centenar de treballadors, associats en diversos sindicats, protestaven perquè a l’arxiu de l’edifici on treballen no hi ha aire condicionat i perquè no hi ha prou impressores ni faxos.
No ho sé, però la situació se’m fa estranya i em fa pensar que és penós que, mentre els treballadors de la Ciutat de la Justícia de Barcelona protesten per unes quantes impressores (en part s’entén: cadascú mira per ‘lo’ seu), al carrer hi hagi cada vegada més gent que s’apunta a la ‘moda violent’. Un problema més, aquest de la violència que es posa de moda entre el jovent, que s’emmarca en una societat, penso, que resta passiva davant de massa coses. I això implica no només al poder, sinó també a nosaltres: la gent del carrer. De veritat: si la ‘moda violent’ us arriba, ignoreu-la.
Jordi Pallarès
Perqué hospitalet té q sortir semrpe relacionada amb coses dolentes??
Normalment les noticies sempre son dolentes, i l’Hospitalet com a segona ciutat de Catalunya surt i sortirà molt per totes bandes.
No hi veig res de tendenciós al post.
tan de bo que nomes sigui una moda, per que si és aixi ja passar