..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

La pedagogia de l’ostentació.

with 3 comments


No puc fer-hi res, jo com a concepte odio l’AVE, cada cop que el veig o me’n parlen penso el mateix, no hi hauria d’anar ningú. Ja se que semblarà pura demagògia, però tinc els meus motius. L’AVE es un tren per a rics, un caprici que hi ha països on el transport public es suficient i eficient es poden permetre. Ni Espanya (ni Catalunya, es clar) per descomptat forma part d’aquest grup de països. Estem on estem, i tenim un transport public tercermundista, així doncs on anem gastant-nos un dineral amb un AVE. I el que es pitjor, quina pedagogia fem a la nostra població.

A les pròpies enquestes de mobilitat quotidiana de la Generalitat de Catalunya del 2006 (les últimes que han fet) es reflexa que tan sols un 12% de la població es desplaça amb transport públic, per alguna cosa serà. La població no es tant estúpida, si tinguéssim un transport públic de qualitat el faríem servir molt més.

Aquest es l’exemple que ens donen les administracions, que desprès no es queixin de que els ciutadans demanin préstecs a “cofidis” per comprar la tele de plasma que no es poden permetre o el cotxe que no necessiten, la pedagogia de l’ostentació es transversal, i es mes còmode pensar que som la hòstia quan comprem algun luxe que no ens podem permetre.

Anuncis

Written by MadeByMiki

14 Setembre 2008 a 8:18 am

Arxivat a Economia, Política

Tagged with , , , ,

3 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bé, resulta que jo pensava el mateix que tú quan l’any passat havia d’anar a treballar a Gavà en tren i em trobava les avaries diares: una obra faraònica per 4 pijos!

    Ara, quan vaig anar a Madrid a veure Morrissey en 2h i a preu de saldo (el meu pare es ferroviari) i amb una comoditat extrema, doncs li vaig començar a trobar la seva gràcia eh…

    Tot i q si, els mateixos diners invertits a Rodalies moolt millor eh…

    Arqueòleg Glamurós

    14 Setembre 2008 at 12:20 pm

  2. El que escric ho escric perquè soc pobre, en quan faci diners deixaré de fer-me amb el pobres i agafaré l’AVE a preu car.

    L’ùnic que no m’agradarà es tenir el pobres tant a prop de la meva andana.

    Bona nit!!

    madebymiki

    14 Setembre 2008 at 8:29 pm

  3. L’AVE és el metro de Madrid, la pedra filosofal de la cohesió definitiva d’Espanya. Una Espanya que vol entrar al G8 i vol aparentar modernitat i una economia de nivell.
    Un gegant de fang és el que han creat al mig de la meseta.

    Met

    24 Mai 2009 at 6:50 pm


Deixa un comentari

