..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

fes-te un USB persistent.

with 9 comments


Imagineu-vos un llapis USB de 4GB amb un sistema operatiu dintre, fins aquí res de nou, oi?.

Doncs perfeccionem el tema una mica, imagineu que amb aquest sistema operatiu podeu engegar qualsevol PC (sense fer servir el disc dur, tot via USB).

I per últim imagineu que tot el que feu amb aquest USB quedi gravat totes les modificacions i arxius creats i modificats.

Doncs be si no us heu perdut amb les meves explicacions, tot això ja es pot fer d’una manera senzilla i es diu “USB persistent”. Jo m’he fet un “USB persistent” amb un ubuntu 9.04 (la darrera versió estable), m’he configurat la connexió a internet via GSM (1 minutet), he creat arxius i directoris, i he modificat l’escriptori per donar-li un aspecte mes atractiu per a mi.

Després he engegat un altra PC amb aquest USB i tot a anat perfecte, senzill i ràpid.

Ara depèn de vosaltres l’utilitat que li podeu trobar a aquest “invent”, jo us aconsello a tots que ho proveu per practicar amb Linux (si és que encara no ho heu fet), sense cap conseqüència irreversible i sense instal·lacions.

Aleshores, davant de qualsevol problema amb el vostre ordinador sempre podreu engegar-lo des de el USB i solucionar el problema o com a mínim accedir al disc dur per salvar l’informació i les dades que conté.

Jo sempre viatjo amb el meu “USB persistent”, tot configurat a mida. S’ha convertit en el meu segon sistema operatiu, arrenco qualsevol ordinador prement F11 o F12 (segons la màquina) i faig pedagogia sobre linux i la seva versatilitat.

Mes informació:

USB persistent amb KUBUNTU 9.04:

http://www.pendrivelinux.com/usb-kubuntu-904-persistent-install-windows/

USB persistent amb UBUNTU 9.04:

http://www.pendrivelinux.com/usb-ubuntu-904-persistent-install-windows/

USB persistent amb XUBUNTU 9.04:

http://www.pendrivelinux.com/usb-xubuntu-904-persistent-install-windows/

Un sistèma automàtic per fer-te USB persistents de varies distribucions GNU/LINUX:

En aquest cas tot es fa de manera automàtica, és la manera mes senzilla.

http://www.linuxliveusb.com/

http://usbuntu-live-creator.softonic.com/

http://www.softpedia.com/get/System/Boot-Manager-Disk/uSbuntu-Live-Creator.shtml


Written by MadeByMiki

31 Juliol 2009 a 7:37 am

Arxivat a Informàtica, Internet

9 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jo perdo els USB a raó de 1 al me´s! Imagina’t q s’em perd tot el sistema operatiu!!

    Arqueòleg Glamurós

    1 Agost 2009 at 9:53 am

  2. Sigo, como antes, sin entender nada de lo que escribes… excepto palabras sueltas (juro que esta semana me buscaré un traductor) pero he leido ubuntu y he de decir, que después del imac…soy fan de ubuntu y su versión en llingua asturiana….pero claro, yo aún no me cambio que mac es mucho mac..

    saludos!

    mileuristaporuntiempo

    1 Agost 2009 at 9:28 pm

    • Sólo por el hecho de que exista un Ubuntu en llingua asturiana, ya merece la pena amar a este sistema operativo y a sus programadores, traductores y todos los que colaboran con la expansión de Ubuntu, sinónimo de libertad.

      madebymiki

      1 Agost 2009 at 10:22 pm

  3. Lo siento, para ver el post traducido dale al link:
    http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=es&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fmadebymiki.wordpress.com%2F2009%2F07%2F31%2Ffes-te-un-usb-persistent%2F&sl=ca&tl=es&history_state0=

    Aunque lo importante no es lo que yo escribo, lo bueno está en los links que pongo.

    madebymiki

    1 Agost 2009 at 10:09 pm

  4. Però amb 4 gigues no tinc prou memòria com per poder guardar tota la informació que trobo important del meu ordinador. De fet tin un USB de 8 i em comença a faltar l’espai… tot i això cada dia estic més al·lucinat amb les coses que s’arriben a fer en el món de la informàtica.

    conjuntbuit

    2 Agost 2009 at 12:31 pm

    • Així doncs, potser t’interessaria fer una ullada a EYEOS, una espècie de sistema operatiu via web de fabricació catalana on pots treballar i desar tot el que vulguis. O et compres un USB de 16GB (a mí no em va sortir gens car) o de 32GB, tu mateix.

      madebymiki

      2 Agost 2009 at 1:02 pm

  5. Miki, brutal, moltes gràcies per la info!

    Ara per ara utilitzava un pen amb el portable apps, però això m’agrada MOLT més😀

    Thanks!

    jordi

    7 Agost 2009 at 12:30 pm

    • Perdona per trigar tant a contestar, era a Lisboa de vacances. Gràcies a tu per fer servir el post, jo em dono per satisfet si hi ha algú que en treu profit.
      Normalment tot el que escric sobre linux és molt poc visitat, per tant explica-li atothom això del USB persistent, com mes serem mes riurem.

      Gràcies pel comentari i bones vacances!

      madebymiki

      12 Agost 2009 at 10:44 am

  6. […] irreversiblement i la primera solució d’emergència que li vaig aplicar va ser fer servir un USB de 8GB com a disc dur, amb el que mes o menys anava tirant fins a afegir a l’ordinador un disc dur extraible maxtor […]


Deixa un comentari

