..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

MANEL “Els millors professors europeus”

with 7 comments


Hi ha discos que et fan una millor persona, ja se que sona estrany però n’estic totalment convençut, potser és un efecte de la musicoteràpia amateur.

Cada vegada que escolto aquest grup de Gràcia, perdo totes les idees destructives (soc tant generós que en lloc de ser auto-destructiu, compartiria aquesta destrucció amb molta gent). “Manel” m’està transformant.

Al escoltar cançons com “Ceràmiques Guzmán” o “Els guapos són els raros”, em transformo i veig que momentàniament el món és un lloc meravellós, que aquest tren que em porta cap a la feina és millor que l’AVE, que Olesa és un bonic poble de muntanya i que Barcelona és l’Estocolm del Sud amb un mar d’aigües adriàtiques.

Potser que segueixi escoltant una estoneta mes “Manel”, estic content que avui els ferrocarrils m’hagin allargat el viatge 15 minutets mes del compte.

Aquí us deixo el vido i la lletra d’una de les seves cançons:

Dona Estrangera

El teu avi tenia un bigoti llarg i blanc
i el sucava en cervesa tèbia en tavernes dels Alps.
Pels matins les teves tietes baixen a banyar-se
a una platja escenari de la Segona Guerra Mundial

Dona estrangera,
com em veuen els teus ulls?

Ton pare destil·la prunes i les deixa fermentar
i en fires exsoviètiques ven licors de vuitanta graus.
Al jardí la teva àvia vesteix quimono blanc
mentre el sol vermell es pon entre les branques d’un bonsai.

Dona estrangera,
com em veuen els teus ulls?
Dona estrangera

Mentre ballem em mullen les aigües del Rin,
entro amb un tanc rus a Berlín,
m’espanta el teu passat víking.

Mentre ens besem entre copes d’arbres gegants,
ta mare resa a déus estranys,
ton pare educa uns elefants.

Quan fem l’amor dos-cents dansaires otomans
giren contents al meu voltant
somriuen i piquen de mans.

I ens abracem i pujo en un tramvia groc,
passejo entre obres del Barroc,
em perdo en la Terra del Foc.

www.myspace.com/gatmanel

Written by MadeByMiki

4 Setembre 2009 a 10:45 am

Arxivat a Música

7 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. oh… no està a Spotify… una pena! Per mi no existeix!

    Arqueòleg Glamurós

    4 Setembre 2009 at 5:46 pm

  2. I després diuen que la música catalana està en crisi. Manel és sublim.

    jordi

    4 Setembre 2009 at 6:29 pm

  3. gran, gran, gran, antonia font.
    no se que es aixo de l’spotify pero sense antonia font ni manel, no ba enlloc

    casanoves

    9 Setembre 2009 at 10:56 am

  4. Ja tenim els Manel a l’Spotify.

    Tita

    5 Octubre 2009 at 1:00 pm


Deixa un comentari

