..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Alicia Sánchez-Camacho a la Catalunya de les meravelles..

with 8 comments


El passat dia 21 de Setembre vaig escoltar a RAC1 una impressionant entrevista de’n Jordi Basté a Alicia Sánchez-Camacho. Dic que és impressionant, sorprenent, tot això i molt mes. Resulta que aquesta senyora a afirmat literalment: “A Catalunya, sortosament, podem parlar en català i en castellà i ens entenen. No he trobat ningú que no entengui el català ni ningú que no entengui el castellà.

Que, com us heu quedat?, jo de pedra. Quina Catalunya veu i viu l’Alicia?, a la meva Catalunya hi ha molta gent que no entén el Català, i alguns que no entenen ni el català ni el castellà.

Jo  com a botiguer , m’ofereixo a l’Alicia per presentar-li infinitat de persones tant d’aquí com de fora que no entenen (o no volen entendre) el català.

No se si l’afirmació ve de la desconeixença de la societat en la que viu l’Alicia o és pura mala fe. Potser al Parlament i per on ella viu la frase és certa, però Catalunya és molt mes que tot això. Jo li aconsellaria que voltés mes per aprofundir dins una realitat social que sembla no conèixer.

Written by MadeByMiki

26 Setembre 2009 a 3:37 pm

8 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Home, segons l’estadística oficial, entrendre´l el català l’enten el 94,48% de la població, cosa que no està gens malament! I aixó son dades estadístiques objectives
    http://www.idescat.cat/dequavi/?TC=444&V0=15&V1=1

    Arqueòleg Glamurós

    26 Setembre 2009 at 4:00 pm

    • I la teva experiència personal que et diu?. Jo no tinc cap problema per parlar castellà, de fet es el que faig un 67% de les ocasions (jo també tinc estadístiques, je je ). Ni de conya em crec aquest 95%, i que consti que moltes vegades m’he trobat amb gent que ni català ni castellà parlaven…

      madebymiki

      26 Setembre 2009 at 5:17 pm

      • De fet si fem servir aquestes estadístiques, una de cada vint persones amb la que parles no t’entén. Per tant a l’Alicia Sánchez-Camacho li manca vida social.

        madebymiki

        26 Setembre 2009 at 5:24 pm

  2. Doncs acabao de demanar una pizza per telèfon i ho he hagut de fer en castellà perquè no m’entenien encara que ho repetís un munt de vegades…

    Higini

    26 Setembre 2009 at 4:43 pm

    • Vaja, ja t’has topat amb aquest 5% (insisteixo, crec que son mes…) d’irreductibles. A l’Alicia això no li ha passat mai.

      madebymiki

      26 Setembre 2009 at 5:19 pm

  3. el pitjor no són els que no l’entenen, sinó (tal com bé dius en el text) els que no el volen entendre.
    Gran Basté, per cert.

    Pel que fa a l’Alicia, no se’n pot esperar gaire més, penso. Ocupa el càrrec que ocupa perquè el PP volia transmetre una imatge de modernitat i progrés col·locant una dona al capdavant del PPC. La llàstima és que alguns s’ho creuen.

    jordi

    26 Setembre 2009 at 11:58 pm

  4. Bé, al menys cal dir que per al PP ara ja no som víctimes de l’acossament del català: ara ja som “afortunats” que podem parlar indistintament en català i en castellà.
    Jo em pregunto: ho hauran entés els del PP d’altres contrades?

    Ferran

    27 Setembre 2009 at 10:35 am

  5. La Camacho, com tot el PP, volen una Catalunya diglòssica, on la llengua pròia del país sigui d’ús exclusivament familiar.
    Només cal veure què fan a l País Valencià, com han canviat la política lingüística a Galícia, o com a Euskadi, tot el que és basc és terrorífic i anticosntitucional.

    El que em sorprèn (i admiro); és que són capaços de deformar la realitat i fer declararions contradictòries… sense que se’ls caigui la cara de vergonya!😮

    Met

    4 Octubre 2009 at 8:49 am


Deixa un comentari

