..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Teniu un netbook? Doncs jo tinc, un netbook Jolicloud.

with 8 comments


“Benvinguts a Jolicloud, un sistema operatiu nou i genial pel seu netbook”, així ens presenten aquesta versió d’ubuntu, i la veritat és que si teniu netbook no hi ha opció millor que Jolicloud.

Jo ja fa temps que el faig servir a diari i de moment tot son avantatges, tal com ens expliquen els seus creadors a la seva pàgina web: “dins un món on els ordinadors són de baix cost, on els sistemes operatius de programari lliure i està on-line. Aquest és el món que somiem quan ens va descobrir les computadores i l’Internet. I és per això que volia construir un sistema operatiu (OS) al voltant d’una plataforma que dóna a tots l’oportunitat de ser part d’aquest moviment i l’accés a tota una nova gamma de possibilitats.”

Tal com ja vaig explicar en el seu moment, per obtenir Jolicloud cal fer una petició via mail i al cap d’unes setmanes t’envien un link amb les instruccions per baixar-lo. Naturalment tot això de manera 100% gratuïta.

Doncs be, anem a lo mes interessant, disposo de 10 invitacions directes per baixar-vos el Jolicloud i gaudir de noves experiències amb el vostre netbook. Si no teniu netbook, aquest sistema operatiu no us servirà per res, i hauríeu de fer servir qualsevol altre solució linux pel vostre PC.

Com funciona Jolicloud?, doncs una vegada us heu baixat l’arxiu imatge aquests son els passos a seguir:

  1. Jolicloud et proporciona un programa amb el que pots formatar un stick USB i montar l’imatge amb la configuració necessària per ser reconeguda pel netbook i no hi hagin complicacions amb l’instalació. Tot això es pot fer des de el Windows XP, o des de Mac o Linux.
  2. Es reinicia l’ordinador i l’arranquem (boot) amb el stick USB, al meu ordinador tan sols cal pitjar F12 (a altres casos cal pitjar F11) per triar el dispositiu  amb el que arrancar, tries el USB i comencem l’instal·lació.
  3. Ara passem a la típica i senzilla primera fase d’instal·lació d’ubuntu, ho sigui que tan sols cal triar l’idioma (naturalment el català hi és), el tipus de teclat (català) i la franja horària.
  4. Ens demanara a quina partició s’instal.la, podem decidir si “matem el windows” (je, je,je) o fem un boot dual amb el que podem escollir cada vegada que iniciem el PC amb que treballem.
  5. Ara comença lo divertit, hem de dir-li al sistema quin model de netbook tenim, amb el que el Jolicloud se’n cuidarà de instal·lar el sistema amb tots els drivers necessaris. En el meu cas i tots els que conec, tot funciona a la perfecció i a la primera. Si voleu consultar si el vostre netbook és suportat feu una ullada a: http://www.jolicloud.com/compatibility
  6. La resta de l’instal.lació es fa manera automàtica, i al final ens deixarà el netbook amb un sistema operatiu modern i ràpid.

Aquí teniu un article al pare de Joliclod, en Tariq Krim el  francès que fa un

temps va crear Netvibes i ara ha fet aquesta meravella.

http://www.elpais.com/articulo/portada/Jolicloud/sistema/operativo

/miniportatiles/elpepisupcib/20090416elpcibpor_2/Tes

I recordeu, si voleu un Jolicloud m’ho demaneu i us faig arribar una ‘invitació personal.


Benvingut a Jolicloud, un sistema operatiu nou i genial per a la seva netbook

Written by MadeByMiki

26 Octubre 2009 a 2:25 pm

8 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hola Miki

    Jo ara soc usuari de Mac, al que vaig decidir passar-m’hi ja que les meves afeccions a la fotografia i a l’edició de video quasi bé m’hi varen portar de la ma, després de tantes males experiències amb el Windows dels pebrots.

    Durant una temporada però, vaig estar fent servir l’ubuntu quan estudiava a la UOC i ens varen passar el programari per a utilitzar-lo i la veritat és que la diferència amb el W era molt important. Ja es bó que els usuaris d’ordinadors puguem tenir altres opcions a banda de les de Microsoft.

    Salut i €

    quiron

    27 Octubre 2009 at 10:32 am

  2. ja va sent hora que deixem de banda el windows, ja que últimament només dóna pel sac. Van treure el windows vista i, després de tant poc temps, ja han tret un altre versió (windows 7). Això vol dir que ells mateixos saben que ho han fet com el cul. Per això recomano a tothom que s’instal·li el linux per diferents raons:
    – no és el windows. No li donguem més calers al Gates, que no els necessita.
    – la instal·lació dels drivers és més facil que desembolicar un xupa-xups
    – el funcionament és molt senzill, molt semblant al windows
    -es descarrega online i, el més important de tot, és gratuit!!!
    boicot a microsoft, ja sigui amb linux, Mac o Jolicloud.

    Crític de cine

    27 Octubre 2009 at 4:26 pm

  3. Jo no vull dnnar diners al gates, eprò es que el Windoes ja em ve instal·lat al pc! Ja no soc a temps de no pagar-li!

    Arqueòleg Glamurós

    27 Octubre 2009 at 6:33 pm

  4. tio, ets una font de sorpreses! primer el linux portable i ara això!

    Molt bé, molt bé! Merci! Jo no tinc netbook ni previsions de tenir-ne, però ho evangelitzaré tant com pugui!

    Salut mister!

    jordi

    27 Octubre 2009 at 11:28 pm

    • Merci, de moment la demanda de “Joliclouds” suma un total de zero, ho sigui que si trobes a algú amb un mínim d’interès ja m’ho diràs.
      Jo ja tinc demanat el meu segon netbook, m’agraden molt, la seva comoditat i mobilitat és immillorable.

      madebymiki

      27 Octubre 2009 at 11:37 pm

  5. Jo sí que m’hi apunto, fa temps en vaig sentir a parlar però no sabia que ja havia sortit. Jo tinc instal·lat l’Ubuntu remix, dissenyat també per netbooks, però em faria gràcia provar aquest també. Per cert, suposo que quan s’instal·la no afecta a la resta de sistemes instal·lats, no? Que el carregues amb el Grub quan s’engega l’ordinador, no?

    Salut

    Joan P.

    12 Novembre 2009 at 10:30 pm

    • Ja t’he enviat l’invitació, jo t’aconsello provar el Jolicloud amb un USB persistent abans d’instal·lar-lo, així podràs experimentar, instal.lar paquets i jugar amb ell abans de decidir-te.
      N’estic segur de que et passaràs a Jolicloud sense problema i que t’hi quedaràs.

      Ja em diràs que et sembla.

      Si no saps com fer-te un USB persistent, aquí ho explico:
      https://madebymiki.wordpress.com/2009/07/31/fes-te-un-usb-persistent/

      Salut company!!

      madebymiki

      12 Novembre 2009 at 11:15 pm

  6. […] Jolicloud pes a mi segueix sent el sistema ideal pels petits netbooks, bonic, ràpid, senzill, ben integrat, […]


Deixa un comentari

