..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

How teenagers consume media.

with 10 comments


Morgan Stanley.

Morgan Stanley.

Morgan Stanley, va encarregar-li un estudi en profunditat sobre el consum d’internet i els “media” [entenc com a media tot el món de l’era digital i internet] a qui millor podia fer-ho.
Per una vegada la lògica s’ha imposat i l’estudi ha estat realitzat per en Matthew Robson, un xicot de 15 anys. A aquesta, edat es considera que hi ha el grup que és a la avantguarda de la revolució digital que estem vivint. Per tant l’estudi tracta de com aquest jove i els seus amics consumeixen el “producte digital”.
L’era digital ha canviat radicalment el tipus de consum i els models clàssics de negoci, això ha creat noves oportunitats de negoci i a accelerat la desaparició de models que en poc temps s’han tornat desfasats i caducs.

L’estudi treu vàries conclusions:

  • Els joves consumeixen molta “media”, però no estan disposats a pagar per fer-ho, i de fet no ho fan.
  • No fan cas de la propaganda intrusiva que es pot veure per internet, TV o allà on sigui.
  • Els hi agrada portar al damunt gran quantitat d’informació (vídeos, pel·lícules, arxius de text… sobretot MP3) i “gadgets” electrònics.
  • Els diaris impresos, és consideren com a irrellevants i caducs.
  • El cinema, concerts, i altres segueixen gaudint d’una certa popularitat per part dels que es poden permetre el luxe de pagar-los.
  • El preu és vital a l’hora d’accedir a un telefon mòbil, es decanten per una gama mitja. I principalment limiten la seva utilitat als SMS.
  • La ràdio no els sedueix massa. En tot cas escolten alguna emissora musical, però sempre com a segona opció al “streaming”.
  • Es veu força la TV, però sovint per un programa o sèrie en concret, una vegada ha finalitzat aquesta es poden passar moltes setmanes d’abstinència. Els nois també acostumen a seguir algun partit de futbol, però la tendència va cap a fer servir internet per veure el programa desitjat a l’hora que els hi sembli.
  • Tots tenen accés a internet, i utilitzen molt les xarxes socials, especialment Facebook. Sembla que Twitter no te tant èxit i acostumen a donar-se’n de baixa. Google i You Tube son molt coneguts i utilitzats. Els hi agrada el marketing viral i detesten els banners i similars.

Després de llegir l’informe, queda clar que una nova generació de joves “tecnificats” està pujant. Segons aquest estudi els medis de comunicació tradicionals (TV, diaris, ràdio) perden la situació de referent per a en un futur proper passar a ser medis desfasats i alguns d’ells fins i tot marginals.

El que m’ha quedat clar, és que soc mes a prop (i mira que em queden lluny) d’un jove de 15 anys del que pensava. I el que sembla que ha canviat per sempre, son les eines que fem servir per informar-nos, escoltar música, veure vídeos, llegir… i la manera en que ho fem. Ara ens fem una espècie de servei “a la carta”, prescindint de les coses que no ens interessen i aprofundint fins on volem amb les que considerem interessants.

Ara que l’estudi ha estat fet a Anglaterra, i no se fins quin punt és extrapolable a aquí. Suposo que en lo general poques variacions hi hauran entre els països “occidentals”.

17325358-MediaInternet-How-Teenagers-Consume-Media

Advertisements

Written by MadeByMiki

12 febrer 2010 a 8:45 am

10 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jo ja fa temps que no tinc 15 anys, però sí 2 fills en edat considerada teenager, i puc confirmar que l’estudi s’ajusta a la realitat d’aquí. Ara, com tu dius, no cal tenir 15 anys per consumir media d’aquesta manera.

    seruji

    12 febrer 2010 at 10:12 am

    • Fantàstic, suposava que com l’immensa majoria de bloggers que segueixo erets mooolt mes jove que jo.

      Ara veig que hi ha una gran minoria de bloggers grandets.

      Sembla que la tecnologia ens necessita com a eterns teenagers consumidors.

      madebymiki

      12 febrer 2010 at 11:32 am

  2. Apa!!, mira el que he trobat a http://www.ecolnomia.tk (que consti que no he estat jo), hi ha un post basat amb un dels teus comentaris. Això deu ser allò que en diuen intel·ligència col·lectiva .

    http://minosabe.discoversweb.com.ar/index.php/sostenibilidad-y-ecologia/36-sostenibilidad/146-interesa-que-estemos-enfermos.html

    madebymiki

    12 febrer 2010 at 11:35 am

  3. Coincideixo practicament en tot, però és possible que en aspectes tecnològics, tú siguis més teenage que jo, encara llegeixo llibres i no m’agrada gaire emprar molt l’ordinador, és un mal vici!! jeje

    Hèctor

    14 febrer 2010 at 4:16 pm

    • Home no tinc la necessitat de comprar tot lo electrònic que surt al mercat, però tinc la necessitat d’estar “al dia”. I si soc totalment addicte a internet i als ordinadors, que hi farem …

      Ara que de tant en tant llegeixo algun llibre i compro algun diari. Però si, com a consumidor d’informació soc força teenager.

      madebymiki

      14 febrer 2010 at 5:39 pm

  4. A mi no me sorprenen aquestes dades. De fet els joves dels anys noranta ja han crescut amb unes tecnologies que per exemple els dels vuitanta encara no teníem i hem hagut d’anar adaptat. ELs que han nascut aquesta dècada, i especialment la que ve, diuen que això de la tecnologia ho tenen tan per mà que per ells utilitzar-la es tan normal com anar a escola o realitzar certes activitats. I pens que és com ha de ser. Jo no sé si es perden moltes coses a la seva infàcnia per jugar amb tanta tecnologia que nosaltres, ni els de la meva generació, varem utilitzar a la nostra època. Però els temps canvien. El que m’ha agradat és saber que ja no són tan teleadictes. M’assembla genial.

    caterina

    14 febrer 2010 at 6:38 pm

  5. Si, coincideixo amb que el retrocés de la tele es molt positiu. Imagina’t els que vàrem néixer els setantes!!.
    La meva infància va ser 100% sense tecnologia, quina llàstima, amb lo geek que soc avui.

    madebymiki

    14 febrer 2010 at 8:11 pm

  6. wow!!!
    Jo compleixo fil per randa tots els punts que exposes!!! TInc una mentalitat teenager! Soc jove!! ueeeee!!

    Arqueòleg Glamurós

    14 febrer 2010 at 10:05 pm

  7. La veritat és que ets un referent pels teenagers!!

    madebymiki

    14 febrer 2010 at 10:17 pm


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: