..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Windows no arrenca!!!!

with 10 comments


Lucid Linx està disposat a ajudar al teu Windows.

Lucid Lynx està disposat a ajudar al teu Windows.

M’hi he trobat un munt de vegades, gairebé ningú fa còpies de seguretat.

Fins i tot els que han patit la pèrdua de dades per qualsevol problema, tornen a caure en la mateixa trampa i veuen desaparèixer les seves fotos, documents, pel·lícules, el que sigui de manera periòdica.

Ja se sap, Windows amb l’ús diari va anant pitjor i més lent, i un dia o altre ja sigui per causes desconegudes, per un virus, un troià, una equivocació del usuari o una combinació de tot plegat, el sistema no arrenca de cap manera. La solució “amateur”, acostuma a ser: formatar el disc dur i reinstal·lar Windows amb lo que el sistema màgicament torna a anar com el primer dia. Els inconvenients son clars, perdem tot el que teníem al disc dur i ens passarem hores amb l’instal·lació de drivers i posant a punt el sistema.

Nosaltres no som informàtics, i per tant tècniques com el clonatge del disc dur no son al nostre abast, cal buscar una solució casolana i gratuïta. Doncs be, som-hi, per molt incondicionals de Windows que sigueu, una solució molt senzilla a aquests problemes ve de la banda de Linux, i sense cap esforç. L’únic ingredient que necessitem és un El que jo faig en situació de “desastre” és un Live-CD de qualsevol distribució de Linux, en el meu cas Ubuntu 10.04, Els ordinadors moderns amb la tecla F8 o F2 (depén de l’ordinador) al arrencar ens permeten seleccionar l’ordre d’arrencada, aleshores (si ja tenim el CD o DVD insertat) seleccionem l’opció CD-ROM i veurem un menú d’opcions, seleccionem: “mentest86+”, això farà que l’ordinador comprovi el funcionament de la nostra RAM, possiblement tot anirà correcte i el problema vindrà d’un altra banda. Reiniciem de nou l’ordinador, seleccionem la primera opció del Live-CD i veurem com arrenca l’Ubuntu i ens mostra un escriptori semblant al de windows, ara toca treballar. Veurem a l’escriptori la icona del nostre disc dur, en cas contrari fem click a “places” del menú superior i un altre click al nostre disc dur. Ja tenim accés a les nostres dades, ara podrem copiar-les a un CD, DVD o una memòria USB i rescatar tot allò que considerem important.

Ara tenim un sistema operatiu funcionant, amb connexió a internet (99% de les vegades), i accés al nostre disc dur. Amb aquestes eines podem treballar molt amb la reanimació del nostre atrotinat sistema.

A partir d’aquí el meu consell és potinejar al màxim el Windows i intentar que torni a la vida, ara tot és permès, ja que com tenim les dades importants salvades, podem experimentar i mirar d’aprendre que és el que ha passat i quines solucions podem aplicar.

Potser és l’ocasió ideal per fer click a aquella icona anomenada “Install Ubuntu” i passar-nos a l’altre banda…

Written by MadeByMiki

10 Mai 2010 a 10:22 am

10 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mai surto de casa sense els meus live-cd ni les meves isos a la memoria externa.

    Lluís

    10 Mai 2010 at 10:27 am

    • Molt ben fet!!. Lo mateix dic, i a poder ser isos persistents, el millor invent que mai s’hagis vist, això és flexibilitat.

      madebymiki

      10 Mai 2010 at 10:32 am

  2. Quieto parao!!! Que ningú es passi a l’Ubuntu, que se m’acaba el negoci d’arreglar fistros de Windows. A més, amb el nivell general de l’usuari que tenim, aviat maleirien Ubuntu simplement perquè no troben l’eina de fer wordarts a l’openoffice…

    minosabe

    10 Mai 2010 at 10:47 am

    • No cal patir, els jocs d’Ubuntu en general son molt cutres, cal canviar una mica i adaptar-se a un sistema nou i això de no piratejar-ho tot resulta difícil de pair.

      No hi ha perill, linux és cosa de minories i així seguirà.

      madebymiki

      10 Mai 2010 at 2:33 pm

  3. Jo fa poc que tinc un portàtil i el malpelat ja em demana calers per instalarme l’antivirus. Ara no em para de dir que està caducat i que el meu equip està en perill. El final crec que si que em pasaré a l’Ubuntu, tot i que primer hauré de guardar tot el que tinc a l’ordinador a alguna banda.

    unaminoriaradical

    10 Mai 2010 at 1:34 pm

    • Instruccions:
      -Et fas un portable d’ubuntu 10.04 en un USB
      -Engegues el teu portàtil des de l’USB.
      -Ho probes i que tremoli Windus

      madebymiki

      10 Mai 2010 at 1:52 pm

  4. Però no creguis que sempre funciona! Un dia vaig estar-m’he tota la tarda intentant recuperar dades d’un PC tal i com tu ho has dit i del disc dur de windows només em deixava veure uns pocs giges amb la informació del programes de windows, però res de mis documentos!
    Al final formateig i a la merda, però com sempre diríem: esto con linux no pasaba…

    anomenatinutil

    10 Mai 2010 at 3:59 pm

    • Per els que no fem gaires còpies de seguretat, és molt recomenable fer servir eines com per exemple “DROPBOX”, jo allà deso documents importants per si un cas. Va molt bé.

      madebymiki

      10 Mai 2010 at 9:49 pm

  5. Ho confesso! Soc un pecador indomable, no tinc peró de Marx!

    Faig servir Windows 7, no faig còpies de seguretat de res i Linux em sona al nom científic d’un felí salvatge.

    He estat taaaantes vegades a punt de perdre tota la informació d’un jaciment, peró tantes que no t’ho pots imaginar! Sort que tinc un company de pis informàtic que sempre acut a la meva crida de socors!

    Arqueòleg Glamurós

    10 Mai 2010 at 7:36 pm

  6. Jo també faig servir Windows 7, però al mateix ordinador tinc l’Ubuntu 10.04, que es pot fer servir més o menys, però mai fa nosa t’ho asseguro.
    I com abans deia, per a documents importants, com a mínim: DROPBOX.

    madebymiki

    10 Mai 2010 at 9:52 pm


Deixa un comentari

