..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

La batalla dels imbècils.

with 15 comments


No patiu, no hi hauran retallades socials.

No patiu, no hi hauran retallades socials.

Doncs si, avui ha començat la batalla dels imbècils, així com a mínim ho veig jo. Per una banda tenim als assalariats que encara no son a l’atur, la majoria aquests avui estan molt contents, que si: “per fi toquen al crostó als funcionaris”, “ja era hora”, “ells rai que tenen la feina segura”, “encara massa poc”…

Per la banda dels funcionaris, la retòrica de sempre:  “que si això tampoc és tant collonut com sembla”, “que abans tothom (normalment et diuen: “qualsevol paleta”) anava en BMW i es feia d’or mentre ells cobraven una misèria”, “que jo com a mínim he passat unes oposicions”…

Quin comportament tant patètic, però si és la història de sempre, tenir als treballadors d’aquest país barallats entre si per que ningú demani comptes als veritables responsables, els nostres “representants”.

És ben veritat que als assalariats la seva retribució se’ls ha baixat a principi d’any tot el que s’ha pogut, les hores ja no es paguen, pràcticament no hi ha baixes laborals, i sempre vivim sota l’amenaça de perdre la feina. Però si hi ha més d’un 20% dels treballadors a Espanya que son funcionaris, la responsabilitat és dels nostres governs i ajuntaments, que hi ha molts tipus de funcionaris, que qualsevol autònom mataria per ser funcionari i que un cop col·locat protestaria com el que més, i que generalitzar és molt senzill i poc productiu.

Potser que demanem responsabilitat a qui li pertoca, als que els darrers 2 anys han inflat en 192.000 el número de funcionaris a Espanya fins arribar als actuals 3.065.700. Això ha passat mentre l’atur incrementava la seva clientela en 2.300.000 persones més.

Tenim un titella (parlo més aviat de forma literal) anomenat Zapatero, al que ahir Europa, Obama i el seu braç armat el FMI van agafar per les parts toves i li van fer repetir el discurs i les ordres dels seus amos. Amb això no li vull treure responsabilitat al patètic personatge, tan sols vull fer notar que encara que canviem de titella el discurs serà exactament el mateix, tan sols canviarà subtilment la forma.

La base de la piràmide és la que aguanta i aguantarà totes les hòsties, potser cal que aturats, assalariats, funcionaris i estudiants ens posem a mirar tots cap amunt, cap aquells que ens diuen que hem de ser solidaris, els de “estosololoarreglamosentretodos” i tota aquesta colla que cada punyetero dia ens ven aquelles paraules d’amor senzilles i tendres: “això era totalment imprevisible”, “estem sortint de la crisi”, “tots som responsables de la situació actual”, “aquí tothom ha robat i especulat”, “no tocarem cap prestació social”… Res de res, aquí hi ha responsables identificables, ens estan gestionant els mateixos incompetents que ens han amagat i encara ens amaguen la realitat.

Sempre ho repetiré, estem a la mateixa situació que a la transició, aquí no ha passat res, no hi ha ni bons ni dolents, amnistia per a tothom i a tornar a començar. Això si, dirigits pels mateixos personatges, quins collons que tenen.

Ho sigui que ja sabem quin paper ens toca a aquesta història, la dels imbècils, a poder ser emprenyats entre nosaltres.

Anuncis

Written by MadeByMiki

12 Mai 2010 a 10:21 pm

15 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Amb aquest govern ens estem anant tots a la merda, amb perdó de l’expressió, i la oposició no pens que sigui la solució. Aleshores? Com pot ser que hi hagi tant inútil governant el món? No dic que ho siguin tots però sí molts. Jo a pics dubt que el govern espanyol tengui economistes dins els seus. Potser ni saben el que és, un economista, pel que veig.

    caterina

    12 Mai 2010 at 10:29 pm

    • Si has treballat en moltes feines te’n hauràs adonat que la incompetència i la manca de criteri acostuma a ser general, crec que aquest govern no és una excepció a aquesta norma.

      Jo soc molt malpensat i crec que si que tenen economistes i experts, però els fan servir mig per enganyar-nos mig per anar-nos administrant part de la realitat lentament, perquè tota de cop no la pairíem.

      madebymiki

      12 Mai 2010 at 10:37 pm

  2. Bravo ostia, BRAVO.

    De lo més intel·ligent que s’ha dit avui. Això és un país d’imbècils, de rancuniosos i d’envejosos. I sento anar als tòpics, però és cert: hem estat molt temps amb venedors de patates i paletes cobrant 3.000 i 4.000 euros, amb una productivitat falsa. També funcionaris tot lo preparats que vulguis però amb una productivitat baixa.

    Absentisme laboral, endeutament descontrolat, etc. És la tònica general, no ens enganyem. No aplica a tota la població, però si en descriu la mitjana. I com més puges per la piràmide pitjor. Dietes, cotxes oficials, guardaespatlles… això fot riure. Venga dilapidar diners sense aportar una merda a la societat. Molta despesa i poca productivitat.

    No tenim vertebració ciutadana, no tenim sindicats responsables, ni oposició competent. Aquest país està fet una merda de cap a peus.

    I la gent? a casa. A donar-se la culpa els uns als altres. En un país civilitzat, amb aquest panorama, fotria dies que la gent seria al carrer.

    jordi

    12 Mai 2010 at 10:52 pm

  3. Jo també he fet un post sobre el tema!
    Ahir quan vaig arribar de la feina vaig al·lucinar! Zapatero s’ha venut al terrorisme especulador, s’ha llençat pel percipici abocant-nos a la Vaga General… just quan començava a remontar a les enquestes!! Es pot ser més idiota??

    Arqueòleg Glamurós

    13 Mai 2010 at 6:33 pm

    • Si noi, tornem a coincidir, però no m’estranya, la cosa dona per molt. Això no té marxa enrere.

      madebymiki

      13 Mai 2010 at 10:20 pm

  4. Totalment d’acord. Tan debò un dia deixem de ser tan imbècils, però em temo que això no pasarà fins que la situació sigui extremadament insostenible. La gran majoria de gent encara no ha mogut un pèl (apart de queixar-se) i a sobre com bé dius gran part dels treballadors es dediquen a competir entre ells, en comptes d’ajudar-se i fer front comú a la crisi, contra els veritables culpables d’aquesta. És el que té la societat de consum…

    unaminoriaradical

    13 Mai 2010 at 8:24 pm

    • Ho reconec, jo formo part de la majoria, dic molt però no faig res. L’únic que faig és parlar a tothom i discutir sobre aquests temes socials, ho sigui difondre la “meva veritat” amb un èxit molt relatiu.

      madebymiki

      13 Mai 2010 at 10:25 pm

  5. Miki,

    Aquest país porta vivint per damunt de les seves possibilitats des de fa molts anys i aquí estan els nivells de deute públic i deute privat que ho demostren. Espanya és un país pobre que ha anat de ric muntat en una bombolla immobiliària, de diner barat i liquiditat abundant, però com diuen els anglesos “there is no free lunch” o dit d’una altra manera, ara toca pagar la factura. Hi ha responsables de tot aquest merder que no la pagaran la factura, això ja ho sabem, però això també ho sabíem quan ens vam endeutar fins al cap, quan vam tirar de targeta de crèdit per pagar una simple càmera digital, quan pagàvem vacances amb préstecs al consum, compràvem cases sobrevalorades i pisos per especular. Això ja ho sabíem, i ningú va posar a ningú una pistola al pit obligant-lo a consumir.

    Aquestes mesures aprovades són només la punta de l’iceberg, caldrà reformar el sistema de pensions, caldrà flexibilitzar el mercat de treball, no m’estranyaria veure una privatització parcial de les caixes i més. I tot això serà molt de dretes i tothom dirà que és pervers, però la pregunta és, si no fem això què fem? I no em valen vaguetats de l’estil de les que no es paren de llegir aquests dies sense parar. Si alguna cosa té aquest pla ZP és que és clar i específic. Si algú presenta una alternativa, que sigui igual de creïble i sobretot de factible.

    La situació és desesperada i calen mesures dràstiques, a curt termini cal reduir despesa i deute, però a mitjà termini cal recuperat competitivitat perquè sinó no haurem aconseguit res.

    El joc és aquest i té unes normes claríssimes ens agradi o no. L’alternativa ja sabem quina és però no veig que ningú vulgui agafar la bandera i molt menys ningú que la vulgui seguir.

    RS

    14 Mai 2010 at 6:03 pm

    • Ja era hora que alguna veu crítica digués la seva!!.
      Jo no he tirat mai de targeta, no he demanat cap préstec per anar de vacances (per passar 7 dies a Andorra o Lisboa no cal…), no he invertit en res, ni he fet cap de les coses que esmentes. I com jo hi ha molta gent, gent que ens dedicàvem a predicar que érem pobres, que calia aturar l’especulació…, a l’any 1990, al 2000 i al 2010.

      No fotem que com a mínim no tenim dret a cagar-nos en un “capullu” integral que va dient: “nadie, nadie podía preveer que esto pasaría”. Quins collons!!!

      Han fet que la situació sigui desesperada, que si plan E, que si ajuts al cotxe, que si AVEs, que si autovies, xecs pel lloguer, xecs per TOTES les mares, llei de dependència, privatitzacions a l’era Aznar, molta gent hem estat en contra de tot això. Ah!, però es clar érem uns pessimistes, uns anti-sistema anàvem contra el “progrés”.
      Ara certament hi ha moltes altres mesures a prendre, però no tan sols les que afecten als pobres, i la primera mesura caldria que fos detectar que i qui és el que ha fallat.

      madebymiki

      14 Mai 2010 at 6:30 pm

  6. Si la situació és tan dolenta com ens volen fer veure ara, com és que fa dos messos es va enviar un munt de pasta a Haití, fa un mes a Xile, i la setmana passada es va fer un prèstec de 9000 milions a Grècia?
    La setmana passada som rics i pujem el prèstec que demanava la UE i la següent estem fets merda i necessitem 15000.
    Potser és cert, que s’ha estat vivint per damunt del que es pot, però no em negareu que s’han arribat a fer imbecilitats, per dir-ho d’alguna manera, com la de la Diagonal, amb 3 milions d’euros per fer propaganda de la megaconsultapopular, que és que són de llibre.
    Però vaja, ara com sempre hauran de pagar els mateixos. No se’ls acudirà de posar un impost al benefici de les empreses (com el Santander o el BBVA que xulejen dels milers de milions que han guanyat); no reduiran la pensió als 6 càrrecs del Santander que es repartiran més de 250 milions d’euros; no provaran d’estalviar en gastos realment inútils com que Montilla vagi al senat i vulgui parlar en català i s’hagin de pagar 6500 euros (¿qué pasa, que a uno de Córdoba se le ha olvidado hablar en castellano? ole tus huevos, quillo); no reduiran la despesa en obra pública tallant contractes amb les mateixes immobiliaries que s’han fet d’or durant els darrers anys; no pensaran que el problema de veritat són els 4 milions i mig d’aturats (i comte que la crisi de veritat comença a partir d’aquest estiu, quan es comencin a acavar les prestacions d’atur que es van començar a donar fa dos anys) i pensaran en abaratir l’acomiadament…
    No, pasarà el de sempre: Uns pocs més rics, uns molts més pobres… com es dèia fa 8 anys referint-se a Iraq, “vuestra guerra, nuestros muertos”

    zambo

    15 Mai 2010 at 5:26 pm

    • Els diners que es van enviar a Haití i a Xile són la xocolata del lloro, no és res en diners. El tema de Grècia és diferent, en primer lloc és un préstec, no és una despesa que podria ser retallada, en segon lloc s’hi està obligat pels acords internacionals, en tercer lloc cal per per defensar el projecte europeu si hi creiem, i en quart lloc pregunta’t què passaria si d’aquí 6 mesos calgués salvar Espanya i aquesta no hagués col·laborat quan calia salvar Grècia.

      Els bancs paguen milers de milions d’euros en concepte d’impostos, una altra discussió seria si cal que en paguin més. Santander és una empresa privada que posa les pensions de jubilació que li dóna la gana, podem discutir si és just o moral, però és una despesa del banc. Trobo molt ben utilitzats els 6500 perquè el President del meu país parli en la meva llengua. Una de les retallades més importants del paquet de mesures és la retallada en obra pública. I estic segur que pensen en els 4.5 milions d’aturats.

      Tens alguna solució millor?

      RS

      15 Mai 2010 at 9:03 pm

      • Aquí teniu unes quantes idees diferents a les que ens ha fet empassar el govern socialista:

        http://www.cnt.es/noticias/nota-de-prensa-el-gobierno-se-quita-definitivamente-la-careta-de-progresista-y-social

        Per cert, per començar el que caldria és que ens deixessin de mentir a diari, i que s’assumissin les responsabilitats pertinents. No m’acabo de creure que els que ens han enfonsat ara sàpiguen i vulguin canviar la situació.

        madebymiki

        15 Mai 2010 at 11:07 pm

      • Tens raó, RS, a Grècia cal ajudarla per que hi ha signats acords internacionals. Però el que no pot ser és que Espanya inicialment aportés 3675 milions d’euros, que era el que se’ns demanava, i una setmana després es digui que seran 9700. És la quarta aportació a la UE, i tu creus que Espanya és el quart païs més ric d’Europa, si l’endemà hem de demanar ajuda?
        També tens raó en que els bancs són empreses privades. Empreses privades que des de fa un parell d’anys gairebé estan rebent diners de l’Estat per que no se’n vagin a fer orris després d’una penosa gestió. Diners dels teus i meus impostos.
        Respecto la teva opinió que et sembli molt bé que el Montilla gasti 6500 milions d’euros en traductors a Madrid per que no vol parlar castellà. Respecta tu la meva de que em sembli vengonyós, humiliant i indignant, sobretot aquesta setmana.
        Afortunadament bona part de la retallada serà obra pública. Si m’expliques per que necessita Lleida un aeroport d’obra nova, pagat super car obviament, des d’on operen només dues línies aèries i que estan subvencionades per que operin doncs si no tenen ben clar que no ho farien per no perdre calers, quan l’Ave et porta des de Barcelona en 1 hora, t’ho agrairia.
        En els 4,5 milions d’aturats no pensen massa pel que deia: A partir de l’estiu farà 2 anys que va començar això, i és quan s’acavaran les prestacions de l’atur. Si no s’està creant llocs de treball i retallem els costos socials, ja m’explicaràs com menjaran (jo m’ho imagino).
        Més solucions a part de pujar l’impost de societats i gravar el benefici dels que realment estan xupant, o l’irpf dels rics, el mateix que l’amic Aznar va baixar no fa massa anys a les rendes més baixes del 20 al 14% (un 6%) i a les més altes del 56 al 40% (un 16%) (superproporcional com veus), doncs mira, ara mateix se m’acudeix que llegeixis el llibre “La Casta, el chollo de ser político en España” i quan acavis segur que tens moltes idees al cap. Perque intueixo que, si ja et sembla bé els 6500 euros del Montilla, si et dic que rebaixaria (i molt) el gast autonòmic te’m llençaràs al coll…

        zambo

        16 Mai 2010 at 7:59 am

  7. Zambo,

    En primer lloc dir-te que no sé on has llegit que jo no respecti la teva opinió sobre la llengua que parlarà el meu President. Torna a llegir la meva frase si us plau. I sobre la despesa autonòmica em fa molta gràcia la teva vaguetat que per desgràcia és cada vegada més generalitzada. Què reduïm, escoles, mestres, metges, hospitals, policia…? Per altra banda, jo no em llenço al coll de ningú per parlar i per opinar, simplement responc amb tranquil·litat. Jo crec que cal reduir la despesa autonòmica perquè n’hi ha molta de supèrflua, informes, alts càrrecs, estudis inútils, campanyes d’imatge, etc… com crec que cal aprimar en general l’Estat.

    Grècia. Espanya no és el quart país més rec d’Europa, però és el país amb el quart PIB de la zona Euro. Res més.

    Bancs. Digue’m quin banc espanyol ha rebut diners de l’Estat.

    Obra Pública. Veig que aquí ja has rectificat una mica, i sobre l’aeroport de Lleida no puc jutjar perquè no sóc un expert, però només et diré que cap aeroport espanyol funciona sobre criteris d’eficiència i que ben pocs, crec que quatre, no perden diners. Els tanquem tots?

    Atur. Les prestacions que s’han retallat no afecten les prestacions de l’atur, cap d’elles. Cal que siguem curosos a l’hora de dir les coses. Però malgrat això crec que l’atur no se soluciona amb prestacions sinó amb la creació de marcs laborals que estimulin la creació de l’ocupació, l’ocupació fixa i la formació del treballador. Però et diré una cosa, encara que tinguéssim aquests models també caldria millorar la productivitat i la competitivitat, aquests models ajudarien, però caldria fer molt més per poder créixer en condicions sostenibles.

    Impostos. Et pot agradar o no, però qui crea ocupació són les empreses. En una època de crisi apuja l’impost de societat i veuràs què passa.

    I sobre el llibre, no me l’he llegit i no crec que ho faci, només el títol ja em sona a literatura fàcil i simple per agradar a les masses. Sobre la crisi trauràs més bones idees en sentits fins i tot oposats d’Adam Smith, de Schumpeter, de Keynes, de Popper o d’Stiglitz que de … qui n’era l’autor?

    RS

    16 Mai 2010 at 10:43 am

  8. RS,

    m’ha donat la impressió que no t’ha agradat massa alguan cosa de les que deia. Et demano disculpes, no era pas la meva intenció.

    Autonomies: Hospitals, escoles, etc. obviament no pots retallar-les. Però pots retallar embaixades creades per a major glòria del teu germà en supercars edificis de París o Nova York, o no voler una segona estació de l’Ave a la provincia de Tarragona (per què fem un tren d’alta velocitat si després el fem que s’aturi com el metro?)

    Grècia: Per molt que Espanya sigui el 4t en Pib, té sentit donar la teva roba a algú altre quan l’endemà seràs tu qui es veurà despullat i passant fred? Si no tens capacitat de fer una cosa, doncs no pots fer-la i punt.

    Bancs: L’estat va crear l’any passat un fons de 30000 milions per que cap entitat bancària hagués de tancar portes. Es porta molt de temps sentint, gairebé des del primer dia que va començar això, que hi ha caixes que estan en risc i s’han de fussionar, però s’ho estan prenent amb mooolta calma. Raó? Jo crec que senzilla: Dues caixes = dos consells d’administració; una caixa = un consell d’administració

    Obra pública: Cert, els aeroports són deficitaris excepte uns quants. Més raó encara per no construir-ne un en un lloc que està a una hora en Ave d’un altre (que a sobre s’està ampliant faraònicament), no creus?

    Atur: Coincideixo en que l’atur no es solucina amb prestacions, sino tal com dius estimulant la creació d’ocupació. Però l’única proposta que se sent en aquest sentit és abaratir l’acomiadament. En la meva opinió abaratir l’acomiadament per crear ocupació és com provar d’apagar un incendi llençant benzina.

    Impostos: Si el Santander, en lloc de 9000 milions, guanya només 5000 es crearà atur? La qüestió seria concretar, i no pujar indiscriminadament l’impost de societats, sino posar un impost al benefici de les empreses, i només al benefici, per que no hagin de perdre més calers si hi ha pèrdues.

    Sobre el llibre, te’l recomano. Pasar-se una estona investigant els privilegis que té aquesta gent i escriure-ho serà tot el populisme que vulguis, però és la realitat i punt. Dels autors que menciones, doncs sí, cadascú diu la seva i crea la seva escola. Jo només diré que, en la meva opinió, el capitalime és com la democràcia, i que de la democràcia Winston Churchill va dir que era “el pitjor mètode de govern que existeix, excepte tots els altres que ha provat la humanitat”.

    Per cert, quines serien les teves propostes (a part de les “Zapatero dixit”)?

    zambo

    18 Mai 2010 at 4:15 pm


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: