..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Ciudad Real, terminal fantasma.

with 17 comments


Aeroport amb molta amplitut.

Aeroport amb molta amplitut.

El diumenge dia 28 de Juny, “Le Monde” dedicava íntegrament la seva pàgina 3 a un reportatge absolutament demolidor, sobre l’aeroport de Ciudad Real.

Es tracta d’un equipament d’última generació, amb una de les pistes més llargues d’Europa (4 Km), capaç fins i tot de permetre l’aterratge de l’Airbus A380, l’avió comercial més gran del món. Les instal·lacions estan pensades i fetes per acollir un volum de dos milions i mig de passatgers l’any. Per gestionar-lo hi ha 91 treballadors directes, i uns 200 de les diverses empreses concessionàries.

Aquest aeroport ha passat d'anomenar-se "Don Quijote Airport" a "Madrid Sur", a veure si cola...

Aquest aeroport ha passat d'anomenar-se "Don Quijote Airport" a "Madrid Sur", a veure si cola...

Els periodistes de diari “Le Monde” descriuen perfectament el dia a dia de la terminal: “Avui, un silenci de catedral regna en l’immens hall de les sortides”. El cas és que l’aeroport de Ciudad Real tan sols té set agònics vols setmanals, que gestiona Ryanair gràcies a una generosa subvenció pública. La cafeteria pràcticament només serveix esmorzars als mateixos treballadors, que dilluns, dimecres, dijous i dissabte són les úniques persones que volten pels passadissos en tot el dia.

Aquesta faraònica obra ha necessitat per començar a funcionar 500 milions d’euros. Bona part els va posar Caja Castilla-La Mancha, una caixa que com la majoria de caixes espanyoles està gestionada per polítics, aquesta caixa te el privilegi de ser la primera en estar intervinguda pel Banc d’Espanya i ha hagut d’avalar 9.000 milions d’euros amb diner públic. La Junta de Castella-La Manxa volia injectar a l’aeroport 140 milions més, per compensar les pèrdues, enormes i constants, però al final la pressió popular ho ha evitat.

Tal i com diuen a “Le Monde”, es tracta d’una “trista il·lustració de la deriva de les finances públiques a Espanya”. El que hi ha darrere aquest aeroport son interessos immobiliaris d’una magnitud inabastable. El projecte “Reino de Don Quijote”, que anava a ser construït a 16 km. Al sud de l’aeroport i ocuparia 400 hectàrees de terreny. Es preveia construir 4.000 habitacions d’hotel, un casino, camps de golf (això no falla mai), un gran centre comercial i de congressos, una sala d’espectacles, 9000 botigues… Per a mantenir tot això calien més de 2 milions de visitants cada any i Ciudad Real doblaria la seva població. Suposo que davant tants milions i milions d’euros els polítics van agafar la calculadora, van mirar que representava el 4% d’allò i per l’interès comú van començar la casa per la taulada, ho sigui que amb els diners de tots es va construir aquest aeroport.

José María Barreda.

José María Barreda.

Ciudad Real és una capital de província amb 75.000 habitants, però. Disposa d’estació de TGV i aeroport internacional. Europa la fa servir com a exemple del descontrol inversor espanyol, se’n han fet infinitat d’articles i reportatges, se’n ha parlat a les televisions d’Alemanya, Holanda, Suïssa… tots han vist molt millor que nosaltres el malbaratament de recursos, la manca de control i la corrupció que hi ha al darrere.

Com és habitual, aquí no hi ha responsables, el president de la Comunitat Autònoma de Castella la Manxa el socialista Barreda, no assumeix cap tipus de responsabilitat. Ells el que es limiten a fer és intentar que se’n parli poc i deixar passar el temps, a veure si tothom se’n oblida d’aquest aeroport.

Voleu veure l’article integre tal i com s’ha publicat a “Le Monde”?, doncs aquí el teniu, val molt la pena.



Anuncis

Written by MadeByMiki

9 Juliol 2010 a 9:25 am

17 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Coneixo ben pocs llocs a la península de “tan poca volada” i de ben poc interés com Ciudad Real, Cuenca i Albacete. Però es clar que, si tens una autonomia “de fotocopiadora” sempre hi haurà qui en sàpiga treure un benefici personal. Quan ens parlen de l’absurd de l’estat de les autonomies, ja tenim a on mirar

    minosabe

    9 Juliol 2010 at 3:08 pm

    • El problema no són les autonomies, són les fotocopiadores.

      RS

      10 Juliol 2010 at 8:02 am

    • pues tendrias que conocer la rePUTAcion de tu madre… eso si que es de poca monta…

      Blas Castellote

      17 Setembre 2010 at 3:32 pm

  2. Òstia puta! què tenen aquests de Ciudad Real? Algú s’ha pres molt a pit això de “Real” i ha decidit invertir-hi a fons perdut! (i tan perdut)!
    Ara els alemanys i els francesos s’adonen el criteri a l’hora de gastar fons europeus i de tocar la pandereta és el mateix (i això si que és “real”).
    Hauríem de fer una associació de víctimes del despilfarro español. Només hi ha una cosa superior a la generositat de Catalunya, l’abúlia colectiva a l’hora de defensar-nos.
    Fem cagar però anem fent.

    fcesc

    9 Juliol 2010 at 7:59 pm

    • No us equivoqueu, aquest és el primer aeroport privat d’Espanya, el fet del “politiqueo” amb les caixes i el “mega-pelotazo” que tenien preparat és una anècdota… a Europa no tenen sentit del humor.

      madebymiki

      9 Juliol 2010 at 9:53 pm

  3. Diosssssssssssss…….. doncs han fet bé la seva feina, pq jo ni n’havia sentit parlar. Puf… és surrealista, no tinc paraules.
    Et penjo l’enllaç a facebook, salut!

    jordi

    9 Juliol 2010 at 10:42 pm

  4. Miki,

    Recordes la discussió que vam tenir? Tu no has hiperconsumit, no t’has hiperendeutat, però malgrat tot et toca pagar-ne les conseqüències. Aquí tens una prova de consum i endeutament de productivitat zero que pagaràs tu i les futures generacions. Te’n dono un altre, es tracta d’un article del Germà Bel a l’Avui d’avui:

    http://avui.elpunt.cat/noticia/article/-/18-economia/193266-canvi-abrupte-en-infraestructures.html

    En aquest cas una part molt important l’ha pagat majoritàriament Europa. Llavors ens estranyem que els alemanys estiguin fins el cap de l’eteri concepte de solidaritat regional.

    RS

    10 Juliol 2010 at 8:00 am

    • Gran article!!!, des de aquí el recomano a tothom. I respecte al teu comentari, ja ho saps, totalment d’acord.

      madebymiki

      10 Juliol 2010 at 8:31 am

      • Ep! No ens enganyem i no ens perdem en greuges comparatius entre CA’s diferents! A aquestes alçades, potser el cas d’aquest aeroport serà un cas de manual, un cas paradigmàtic, però el caputalisme té, entre d’altres corolaris el de, senzillament, bellugar el capital i fer-ho en coses que no responguin a CAP NECESSITAT REAL, com més inútils millor. Explícitament, ensenya els seus gestors a descartar qualsevol cosa útil.

        Per cert, no cal caure en l’odi visceral, d’«hispanòfob» subvencionat o a sou d’Òpium Cultural; Cuenca té, entre d’altres grans valors geomorfològics com Albacete. M’ha dolgut el primer comentari; soc espeleòleg i el Calar del Río Mundo, alguns canyons i “torcas” de la serrania de Cuenca, són meravellosos (a banda altres moltes qüestions interessants per a d’altres interessos).

        Salut!

        manel

        10 Juliol 2010 at 4:29 pm

  5. Con estos ddespropositos politicos no tardaremos muchos años en que tengamos otro paquito y ademas como el anterior con la vendicion de Europa.

    Poco a poco la historia se va repitiendo, no tardaremos en ver un golpe, digamos ahora de gracia, de los de esquerra republicana.

    RAFA

    12 Agost 2010 at 3:30 pm

  6. Per fi descobreixo algú que en parla! Sempre m’ha sobtat el silenci que hi ha entorn a una cagada tan grossa i desproporcionada. I falta comentar que tant la CCM com l’Aeroport eren els principals patrocinadors del BM Ciudad Real, equip d’handbol sorgit del no res i que aglutina al bo i millor de l’afició madridista futbolera, de l’anticulé i en general de l’espanyolisme esportiu. I clar, quan tot se’n va venir avall… doncs resulta que van anunciar una reducció de sous de més del 30%, i encara sort que no han petat de forma espectacular, que encara es mantenen a l’elit.

    El tema de les inversions públiques és esperpèntic. I el dels aeroports també (com ara la diferència en inversions entre El Prat i Barajas en proporció al volum de passatgers, o la T4 que esta poc usada).

    caleglin

    12 Setembre 2010 at 3:20 pm

  7. Se podria convertir en zona de entrenamiento para pilotos.
    La gran sala podria ser un auditorios para conciertos, mitines politicos y fiestas sociales.
    Por cierto, no votar mas a estos despilfarradores…

    Luis

    24 Setembre 2010 at 9:04 am

    • A mí me gustaría mucho más que optara al reñido premio al “despilfarro más estúpido”. Deberíamos convertir una infraestructura de este nivel en especie de monumento a la tontería de nuestros gobernantes, quizás así evitaríamos nuevos despropósitos.

      Por lo que sé, el nuevo aeropuerto de Lleida también optaría a tan especial premio.

      Gracias por comentar y créeme hace años que dejé de votar…

      madebymiki

      24 Setembre 2010 at 9:14 am

  8. @madebymiki em sembla que haurias de fer un curs de traducció de francés, no ho sé d’on has tret aixó que diu 3 vols per setmana, al article original de Le Monde possa “agonise au rythme d’un vol par jour”, doncs si posses un link al article original, per mi, millor, perque és fa molta manipulació i tu no ets la excepció. Disculpeu el meu catalá!

    una mentida

    30 Setembre 2010 at 11:47 am

    • És possible que el teu català sigui més bo que el meu francès (més que possible és segur), també és possible que al haver consultat diferents fonts la xifra que he posat sigui equivocada.
      El que crec que no canvia gaire és el sentit del post, set agònics vols a la setmana son una autèntica misèria.

      Gràcies pel teu comentari, passo a corregir el post.

      Salut!!

      madebymiki

      30 Setembre 2010 at 1:52 pm

  9. Si no ho recordo malament, el Cercle Català de Negocis ho valorava en 3 vols setmanals… d’unes 125 persones/vol. Sigui com sigui, és un enorme i merescut monument a l’estupidesa espanyola (entre els qui no em vull comptar). Sisplau, voteu independència per simple instint de supervivència!

    Toni Vinyes

    5 Novembre 2010 at 8:10 pm

    • Més o menys el que deia abans, depèn del medi et diu més o menys vols, però tots coincideixen en lo essencial, aquest aeroport és una aberració.

      Gràcies per comentar senyor Vinyes!!

      madebymiki

      5 Novembre 2010 at 11:35 pm


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: