..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

La vaga general del 2010.

with 39 comments


Dins de la sempre interessant categoria del post suggerit avui presentem: “La vaga general del 2010”.

Alguna vegada ens van dir (i ens varem creure) que els treballadors tenien una eina suprema, una espècie de arma de destrucció massiva amb la que tot es pot aconseguir, la vaga general.

I aquí estem tots, els sindicats intentant justificar la seva existència i importància, nosaltres fent veure que tenim la clau per tirar enrere la reforma laboral i el govern fent el seu paper, el més fàcil de tots, el ja conegut: “aquesta és una decisió dolorosa, però la prenem per responsabilitat i pel be comú”.

Ja espero amb impaciència l’endemà del dia de la vaga, amb el seu resum per part dels medis i del govern. Jo aposto per un 70% de participació segons els sindicats, un 35% segons el govern i amb un missatge governamental similar a aquest: “El govern respecta molt als treballadors que han anat a la vaga, però la reforma laboral i de les pensions és indispensable per garantir un futur millor per a tots”.

La pitjor part ens la emportarem -com sempre- nosaltres, tant si fem vaga com si no la fem no hi ha cap possibilitat de incidir en res de res. Les vagues i les manifestacions tradicionals son un anacronisme difícil d’entendre avui al segle XXI. Des de fa anys i anys, jo calculo que ens els darrers 20, no hem fet altra cosa que perdre drets i anar enrere lenta però constantment en temes laborals. Les jornades s’han allargat, i la por s’ha anat apoderant del dia a dia dels treballadors.

Els sindicats no han fet els deures, la seva feina hauria de ser la de trobar noves maneres de pressionar als governs de forma efectiva. Però això és molt difícil de fer amb la “panxa plena” a compte del govern, fa anys que no representen a ningú, tot és una pose interessada.

El 1 de maig de 1886 a Chicago es va aconseguir després d’una vaga i revolta que va costar l’execució de 5 obrers anarquistes, es va aconseguir la jornada de 8 hores.

Poc a poc, fins els anys 80 s’ha anat guanyant algun dret per part dels treballadors, però amb la entrada de la política neo-con i la globalització -que anava a ser taaaant bona- no s’ha fet cap cosa que no sigui perdre drets de manera lenta però continuada. Les grans vagues i manifestacions que hi han hagut a tot el món no han servit per res, hi ha més gent que mai fent jornades superiors a les 40 hores, jo mateix ho faig i de manera totalment legal, hi ha també més gent que mai que treballa en festius. La vaga pot solucionar això?.

Ens hem de plantejar que portem anys i anys de retrocés en els nostres drets, i els sindicats sempre miren cap a un altra banda. Costa molt fer vaga contra el govern quan el cos et demana fer vaga contra els sindicats a la vista de la seva ineficàcia i inactivitat.

Us deixo una llista de les darreres 8 vagues generals a Espanya, i una pregunta, han servit per alguna cosa?

* 1985 (24 hores): Convocada per CC.OO. contra la reforma de les pensions.
* 1988 (24 hores): Convocada per CC.OO., UGT i CGT (CNT) Mobilització general pel descontentament amb la política econòmica del Govern socialista de Felipe González davant les contínues reformes en benefici de la patronal
* 1991 (4 hores): Convocada per CC.OO. i UGT contra la Guerra del Golf.
* 1992 (8 hores): Convocada per CC.OO. i UGT contra la reforma laboral.
* 1994 (24 hores): Convocada per CC.OO. i UGT contra la reforma laboral.
* 2002 (24 hores): Convocada per CC.OO. i UGT contra la reforma laboral.
* 2003 (24 hores): Convocada per CNT i CGT contra la Guerra d’Irak.
* 2003 (2 hores): Convocada per UGT i algunes federacions de CC.OO. contra la Guerra d’Irak.

Per cert, tot i que potser us semblarà una posició contradictòria, possiblement faré vaga…

Anuncis

Written by MadeByMiki

21 Setembre 2010 a 10:07 pm

39 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Si és que per això volia que escrivissis el post! Pq plasmaries perfectament no només la situació, sinó el desenllaç…

    Tinc la impressió que l’endemà de la vaga passarà igual que l’endemà de la manifestació a Barcelona: 5 minuts al telediari, un partit de futbol a la nit, un parell de reportatges a la ràdio i als diaris, i una setmana després la vaga haurà estat un record llunyà, que procurarem oblidar per no pensar que som un zero a l’esquerra, unes piles reemplaçables (que no recargables) amb vot, però sense veu…

    Només espero viure prous anys per veure com se’ns exprimeix fins a ofegar-nos i esclata una revolta de veritat. LA revolta.

    jordi

    21 Setembre 2010 at 10:56 pm

    • Gràcies inductor, potser a tothom no li semblarà tant be el que he escrit, però que hi farem…

      Segui estant d’acord, ja veurem quan ens despertarem!!

      madebymiki

      21 Setembre 2010 at 11:13 pm

  2. Han aconseguit que dintre nostre hi hagi aquest cuquet de “la pesseteta” que ens fa recelar de tots i de tothom mentre ens anem tancant en la nostra esclavitud benestant.

    – si sóc l’únic que faig vaga… em despatxaran, ascendiran algú abans que jo, em miraran malament. DESPERTEU INÚTILS! HO FARÀN IGUALMENT!

    Penso que als sindicats s’hi han anat enquistant vividors i ganduls, que és impossible que es fagi algo més que pica-piques.

    La resposta més lògica, i coherent que podriem donar la classe treballadora majoritària és ocupar els mitjans de producció i cooperativitzar totes, i dic totes les empreses.

    Tard o d’hora haurem de despertar-nos, per iniciativa o a la força.

    fcesc

    21 Setembre 2010 at 11:07 pm

    • Vols dir que algun dia ens despertarem?, el soma que ens donen per la tele ens fa desconnectar tant!!!

      madebymiki

      21 Setembre 2010 at 11:15 pm

      • Jo penso que serà a la força quan d’aquí 5 o 6 generacions haguem degenerat tant que la següent generació no es senti en absolut lligada als nostres valors decadents i ho cremi tot, mentrestant anirem alegrant-nos de no ser epsilons.

        Cada dia penso més en fer un èxode urbà cap a qualsevol lloc el menys habitat possible, que petin amb la seva porqueria i els seus diners.

        fcesc

        21 Setembre 2010 at 11:43 pm

  3. Sóc conscient que no servirà de res, i no m’agrada gens qui ha sigut el màxim impulsor de la vaga. A més a més és una vaga de 24 hores, quan indefinida hagués creat més merder. Tot i que sigui descafeïnada, és l’únic moment que tindrem per cridar una mica.

    anomenatinutil

    21 Setembre 2010 at 11:09 pm

    • Vaja, esperava més eufòria pro-vaga i més crítica al meu escepticisme, potser tenim massa experiència en mil motos venudes per governs i sindicats…

      madebymiki

      21 Setembre 2010 at 11:18 pm

  4. doncs jo tb em decanto per l’escepticisme. Jo faré vaga contra els sindicats i per tant no faré vaga, i a la meva empresa tenim llibertat absoluta per decidir. No vull participar en aquest circ. Estic d’acord que la vaga és un invent obsolet que no s’ha adaptat als nous temps, igual que la política actual (i això que anomenen democràcia,…). Quin món més sòrdid!

    joan

    22 Setembre 2010 at 7:22 am

    • Aquest és un camp interessant, com podem mostrar desencís amb els sindicats majoritaris?.

      Molts no ens sentim representats per aquests senyors i el problema és que facis el que facis miraran de fer-te sentir culpable, d’això és de lo que tracta.

      Tu no ho sabies, però tot és culpa teva, la pèrdua de drets dels treballadors, la fam al món, l’escalfament global, el maltractament animal.

      Joan, tu ets culpable!!!

      Ah! per cert, gràcies per dir la teva.

      madebymiki

      22 Setembre 2010 at 8:31 am

  5. Crec que els sindicats han anat perdent importància a mida que s’anaven polititzant. No poden anar convocant vagues en les que no hi creuen. L’última vaga de mestres que van convocar a finals del curs passat va ser un fracàs, entre d’altres coses, perquè dies abans, alguns representants dels mateixos sindicats varen dir “aquesta vaga no la hauríem d’haver convocat, però com ja està convocada hi haurem d’anar, no?” Crec que han perdut molta capacitat de convocatòria. No ho sé, ja ho veurem, com dius tu Miki, el dia després.

    Jo acostumo a fer una mitjana entre els porcentatges del govern i el dels sindicats. Segurmanet, és la dada més aproximada.

    Crític de cine

    22 Setembre 2010 at 10:23 am

    • Les enquestes sobre la participació a la vaga diuen que serà un fracàs, i no serà perquè la gent estigui contenta amb com ens van les coses.

      Tal i com ens diran l’endemà els sindicats: “cal fer una profunda reflexió sobre el que ha passat”, ho sigui a seguir igual fins que es pugui!!!

      madebymiki

      22 Setembre 2010 at 10:44 am

  6. Completament d’acord amb tú en tot el que dius, em sembla que ara com ara poca gent està a favor de la vaga (l’Arqueòleg i algun més), tots hem vist massa temps com els alliberats sindicals viuen apoltronats en molts casos, com només lluiten per casos que els afecten o faran el soroll suficient, tots hem vist també com els líders sindicals viuen de puta mare i no es que facin gaire per solucionar els problemes més enllà de fotre el crit al cel de quan en quan.

    Segurament el meu desencís és en part familiar. Vam tenir un cas quan a mon pare el banc on treballa li va oferir marxar cobrant un bon pico, treure-se’l de sobre. Ell va dir que no i directament el van amenaçar amb que llavors, segurament hagués d’anar a alguna oficina ben llunyana. Va anar al sindicat… i sorpresa, et fots i tragues. I llavors, a tragar i treballar cada dia a Tortosa, El Prat, Montblanc, Igualada… entre d’altres destins.

    caleglin

    22 Setembre 2010 at 3:25 pm

    • Que més vols, gràcies als sindicats va poder conèixer Catalunya, que poc en podem esperar dels sindicats…

      madebymiki

      22 Setembre 2010 at 3:38 pm

      • Bé, tant no, més aviat gràcies a la política agressiva que mantenia llavors el banc, però si que és cert que els sindicats no hi van fer absolutament res, motiu pel qual sempre els he vist amb altres ulls.

        Si més no, va tenir la part bona que vam descobrir les tendes de roba outlet d’Igualada, que diuen que llavors sortien a compte i comprar nècores i marisc a no sé quin negoci a El Prat, que encara ara recorden a casa. A mi em va pillar massa petit.

        caleglin

        22 Setembre 2010 at 5:57 pm

      • Ah! Recordant millor els cops que m’ha explicat això mon pare, no li van dir que es fotés i tragués, li van dir que què més volia, que la oferta era bona, cobrava una pasta, marxava i encara era jove per trobar lloc a un altre lloc.

        caleglin

        22 Setembre 2010 at 5:58 pm

  7. No són gaire propers els sindicats als treballadors i no entenen gaire les seves problemàtiques perquè no les pateixen. Tot i que els drets dels treballadors semblen ser cada cop més minvants, tampoc no plantegen solucions i sembla ser que, com s’ha comentat, s’oblidarà ràpid la vaga i no servirà de res sigui exitosa o no ja que altres vagues o manifestacions (com la del 10 de juliol de 2010 o les multitudinàries contra la guerra que ara no vénen al cas, però que són un clar exemple que els és igual la nostra opinió).

    aficionatsalssenders

    22 Setembre 2010 at 3:29 pm

    • Més o menys la proximitat als obrers és la mateixa per part del PSOE que posem per cas de CCOO, de fet coincideixen a tenir obrers, però tan sols a les seves sigles.

      madebymiki

      22 Setembre 2010 at 3:40 pm

  8. Avui no faré conyes amb el meu comentari. El tema és seriós i els comentaris de tothom han anat per la via seriosa.

    On treballo els sindicats no són pas un pal de paller per als treballadors. Ara bé, a nivell de la societat en general, penso que els sindicats han deixat la seva empremta i a grans trets i amb perspectiva històrica caldria mirar d’on venim i on som.

    No estic afiliat a cap sindicat. No en faig una defensa a ultrança del seu paper però aquest paper històricament existeix.

    Tampoc m’agraden massa els líders sindicals que en aquest moment hi ha però en no estar afiliat poca cosa més hi puc dir.

    Crec que els sindicats han vist que hi havia una certa fredor o tebiesa en la resposta social vers la vaga convocada, ja que moltes persones pensen què el dia 30 de setembre serà igual que el 28 i que davant aquesta situació ara sembla que han premut l’accelerador i la dinamització social en favor de la vaga.

    Si la vaga és prou multitudinària és possible que els governs moguin fitxa, no és segur però. Ara bé, si no hi ha mobilització, segur que no es mourà res.

    trt2009

    22 Setembre 2010 at 5:42 pm

  9. Que si han servit per alguna cosa?????
    La resposta es SIIII rotund i radical! Per favor, s’hauria d’estar ceg per no veure-ho!
    El 2004 va dimitir el ministre de treball i es van retirar 10 dels 12 punts!
    Per favor! Peró quin neoliberalisme més propi d’Esperanza Aguirre que es respira en alguns comentaris!
    No hi ha hagut cap vaga general que no hagi aconseguit TOTS els seus objectius! – La Vaga es contra una llei del Govern, no contra els sindicats.
    Els sindicats son els representants democràtics dels treballadors escollits en votacions. Si tu creus que ho podries fer millor presentat-hi!

    I si voleu esdevenir traidors a la lluita obrera, còmplices de la patronal, del capital i de l’explotació laboral, endavant, peró no espereu que, a sobre, us posem fàcil arribar a la feina.

    Per cert la vaga està convocada, a part de CCOO i UGT, per ICV, ERC, CNT, IU, CUP, BNG,CGT, Aralar, EA, Solidaritat Catalana, tots els sindicats vascos, Els Verds, la Associació d’Autònoms de Catalunya, la associació d’ONG espanyola, la Unió d’Actors, en fin… per TOTA l’esquerra espanyola. Fins i tot Almodovar para de rodar la seva peli!

    Els esquirols teniu del vostre costat a Intereconomia i el PP…

    Arqueòleg Glamurós

    22 Setembre 2010 at 6:06 pm

    • Be, espero no haver resultat massa radical i violent al meu comentari, ho sento però m’enerva el quintacolumnisme! Com si no en tinguéssim prou amb les tertúlies de la TDT per tirar merda sobre el moviment obrer.

      Afirmar que les vagues i els sindicats no han aconseguit res es una manipulació històrica COM UNA CATEDRAL! En fi, m’has donat una idea per fer un post històric sobre el tema (que nadie me lo pisee, que sus mato a tos)

      Arqueòleg Glamurós

      22 Setembre 2010 at 6:12 pm

      • jo només et diré una cosa. Avui he vist (jo i tothom, espero) als telediaris dues coses:

        1. A Zapatero dient que li sembla molt bé la vaga però que, tant si hi ha molt com poc seguiment, la reforma tira endavant i punto.

        2. Al president de l’associació de caixes dient que les taxes que volen imposar als bancs són una imbecilitat i que a veure que es pensen d’anar proposant aquestes coses.

        Sí, molt futur li veig jo, a aquesta vaga… Moltes dimissions i molts canvis polítics…

        jordi

        22 Setembre 2010 at 8:15 pm

      • Ja he sentit tot el que dius Jordi, ja ens hi podem anar posant be, que venen “de canto”.

        madebymiki

        22 Setembre 2010 at 9:16 pm

      • Espero el teu post amb ganes, però si és possible parla d’Espanya i dels darrers 25 anys, que en el fons és el que ens interessa de veritat.

        madebymiki

        22 Setembre 2010 at 9:18 pm

    • No és veritat, ma mare treballa en un ajuntament, i els funcionaris són els que millor estan en drets dels treballadors ara, i viu dia rere dia com els sindicats permeten crear un lloc de treball per algun soci seu, i obren una plaça que evidentment per molt que s’hi apuntin molts acabarà guanyant aquell pel qui li han obert la plaça, evidentment una plaça inventada, sense tasques clares a fer = no fer gairebé res en tot el dia. Les queixes que ella ha fet el sindicat, per exemple, quan el meu avi va ser operat per càncer de pulmó (va morir) i li van denegar poder agafar festa per dur-lo al metge tampoc no va servir de res perquè li van dir que no pagava als sindicats. Si no els pagues els teus drets com a treballadors no te’ls mereixes? Això evidentment és una anècdota, però si passa això en un ajuntament, no creus que passarà en molts d’altres lloc de treball?

      Són uns interessats de les peles i no dels drets de tots.

      Si tant propers són, no podien haver dit quelcom abans que aprovessin res? Ho fan desprès per netejar-se la consciencia i no per voler canviar res de forma pràctica.

      No faré cas a la teva última frase…

      aficionatsalssenders

      24 Setembre 2010 at 11:52 am

  10. no m’has pas resultat “massa radical i violent”, només ridícul. Si, com dius tu, s’han aconseguit “TOTS els seus objectius”, com és que estem com estem? És que potser no s’han fet prous vagues? De quintacolumnisme res, pots anar d’obrer lluitador, però el sou dels funcionaris no hi té res a veure amb la lluita obrera, com tampoc les subvencions a la SEAT, per posar dos exemples d’aquest sindicalisme inútil i hipòcrita d’avui en dia. On collons eren els sindicats quan els governs van salvar els bancs amb diners públics??!!
    Em fa gràcia els que aneu donant lliçons d’esquerra i de llibertat, i que voleu obligar als altres a fer vaga… Espero que no et sembli massa radical, però jo faré vaga perquè em passa pels collons, i pobre de qui se’m posi al davant.

    joan

    22 Setembre 2010 at 8:01 pm

  11. Tot el panorama del món del treball és força paradoxal. No sóc ni tan escéptic com l’autor del post, ni tan entusiasta com l’arqueòleg. És cert que historicament, moltes de les conquestes socials no s’haurien obtingut sense les proptestes organitzades per sindicats, però la realitat al nostre país (i a la majoria de paisos industrialitzats) és que el seu paper ha anat sent cada cop més testimonial. Sembla com si existís una “ma invisible” (i no la d’Adam Smith) que ens estigui empentant a tots cap a les solucions neocon de forma inexorable. I la majoria veu totes aquestes protestes amb derrotisme: total, si no servirà per a res…

    Al que si em nego és a fer-lis el joc a la dreta, dient que els sindicats no són més que estomacs agraits. Tot i coneixen algun exemple no gaire edificant.

    Ferran

    22 Setembre 2010 at 8:18 pm

  12. Home, estic més amb l’arqueòleg que amb en Joan, ‘desde luego’. Sembla mentida que es digui:”Si, com dius tu, s’han aconseguit “TOTS els seus objectius”, com és que estem com estem?” Home, Joan, l’arqueòleg no diu que aconsegueixin TOTS els objectius i, en tot cas, si som on som, no és pas per raons atribuïbles a les vagues, ans a l’inrevés. A més els sindicats eren al mateix ‘puesto’ quan el govern salvava bancs, però tots sabem que aquella no era raó suficient per mobilitzar el personal, que ja no es mobilitza ni pels seus drets més bàsics… De fet, una de les proclames sindicals és que la crisis l’han causada els financers i ells haurien de ser qui més la patissin, cosa que està clar que és ingenuitat pura i radicalitat gratuïta.
    Trobo a faltar un missatge clar en aquesta vaga, algo (quelcom) com “que tothom pagui la crisi” o “no als sous milionaris dels banquers” o “prou d’eixamplar les diferències socials”. M’agradaria també que es volgués afirmar la primacia de la política sobre l’economia, de manera que es poguessin prendre decissions del tipus “salari social” o “desinversió en empreses concertades o subcontractades”, etc. Però sembla ser que tothom es creu que manen els diners i aquest és el gran problema: hauríem d’anar prescindint de les raons economicistes perquè ens portaran a una societat encara més economicista.
    Per cert, no hi havia una Europa social? Per a quan tindrem una vaga europea conjunta? El parlament europeu ha anunciat que supervisarà els pressupostos estatals i que mirarà de enretirar aquells que no li facin el pes…

    minosabe

    22 Setembre 2010 at 8:30 pm

    • La veritat és que si la vaga portés aquell lema tant bonic de “La crisi que la paguin els rics” molts hi aniríem més a gust…

      madebymiki

      22 Setembre 2010 at 9:14 pm

      • Es que ES el lema! D’aixó es tracta, d’aturar la reforma laboral que carrega les retallades als treballadors!

        I diria més: del que és tracta no és tant que es retiri la reforma com de deixar clar que no ens rendim, que no ens ho empassem, que fins aquí hem arribat.

        Si ens rendim tan fàcilment… que serà el proper?? La sanitat? L’educació?
        Estem a temps de que sigui un èxit!!!!

        NO PASSARAN!!! AMUNT DAMNATS DE LA TERRA!!!! EMPEU TREBALALDORS!!

        Arqueòleg Glamurós

        22 Setembre 2010 at 9:21 pm

      • Tota la raó Miki.
        A més de mirar el que treuen als treballadors haurien de mirar el que no treuen als milionaris i llavors si, sortir al carrer!

        hector

        22 Setembre 2010 at 9:23 pm

      • que no ens hem rendit? i dies que fa, que ens hem rendit! sinó pq hi ha una abstenció TAN bestia a les eleccions? Pq em semla que la vaga serà menys seguida que el dia sense cotxes? (que era avui, per cert)

        Ostia, al meu poble hi ha gent que ha passat nits al carrer, i aquí no passa res. Mai passa res. Mentrestant els dels bancs repartint milionades als accionistes…

        Mireu això, sobretot els últims 4 minuts.

        jordi

        22 Setembre 2010 at 9:55 pm

    • L’arqueòleg sí k ho diu, k s’hagin aconseguit tots els drets (per alguna cosa ho poso entre cometes), mira’t el seu comentari de les 6.06 pm

      Salut!

      joan

      23 Setembre 2010 at 7:50 am

      • Jordi, sensacional el vídeo, menys Belen Esteban i més sentit social.

        Gracies.

        madebymiki

        26 Setembre 2010 at 12:06 am

  13. Aquí et deixo un post que explica, millor que jo, la meva postura: http://hkkmr.blogspot.com/2010/09/esos-hijos-de-puta-que-hacen-huelgas.html

    Arqueòleg Glamurós

    22 Setembre 2010 at 9:23 pm

    • No em sembla malament, tot i que no hi estic d’acord al 100%, és una bona lectura.

      madebymiki

      22 Setembre 2010 at 10:35 pm

  14. Amics meus, mai a aquest blog s’havia arrivat a la xifra de 30 comentaris, gràcies pel debat generat. Això demostra dues coses:

    1. Que no en tinc ni puta idea de triar temes, ja que aquest ha estat suggerit per l’amic Jordi ex-despiertos.

    2. Que aquest tema és molt interessant i potser caldria parlar-ne més, hi ha moltes coses a aportar.

    Salut!!

    madebymiki

    22 Setembre 2010 at 10:41 pm

  15. Miki,

    Penso que la batalla de la que parles es va perdre per dos motius, primer perquè les patronals van aconseguir dividir els treballadors, avui molts negocien fins i tot de forma individual, però sobretot es va perdre perquè els sindicats van deixar de fer la seva funció d’avantguarda dels drets dels treballadors per passar a ser organismes subvencionats i defensors d’alguns treballadors que a més a més tenen la sort de tenir feina. Un sistema si vol ser competitiu necessita justament sindicats forts que obliguin l’empresa a adaptar-se als nous temps en condicions òptimes, els sindicats espanyols són un factor més en la pèrdua de competitivitat de l’economia. Trist, i tanta feina que podrien haver fet!

    RS

    22 Setembre 2010 at 11:10 pm

  16. El rigor científic mana fer vaga per demostrar que les vostres postures son correctes, siguin quines siguin. Si no feu vaga no hi ha manera d´esclarir qui tenia raó.

    Aquest esperit de classe mitja pseudoaburgesada patxorra que alguns demostreu és ridícul, el descontent amb els sindicats és una mala excusa, FUNDEM UN SINDICAT SI TANT DESCONTENTS ESTEM.
    Sigueu més valents que jo sé que no esteu tan bé com us voleu creure.

    Jo proposaria una vaga indefinida preventiva en contra de les futures reformes laborals, us sonen les 60 hores?
    Creació de caixes de resisténcia, evacuació de tots els nostres diners de les sucursals bancaries i manifestació popular espontania que impedeixi l´obertura de les borses.

    Un meset així i tot arreglat.

    Sols el poble salva el pobe

    fcesc

    23 Setembre 2010 at 3:26 pm

  17. […] en altres blogs, a destacar l’article sobre vagues històriques de l’Arqueòleg glamurós o les reflexions d’en Miki, però en el meu cas, us vull presentar tot el que m’he plantejat al voltant de la […]


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: