..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

H&M inspiration.

with 20 comments


Hi ha mares que les vesteixen com a ...

Hi ha mares que les vesteixen com a ...

Fa un parell de dies era dins d’una botiga H&M, tot sovint vaig a centres comercials -l’habitat d’aquest tipus d’establiments- , cal conèixer be l’enemic consumista-capitalista, i jo m’hi he passat molt de temps en tot tipus de centres comercials (i lo que em queda…).

Doncs be, tal com deia, allà estava jo davant de l’enorme zona de complements de H&M, i parat enmig d’ulleres d’oferta a 1€ de colors impossibles, braçalets i arracades, allà ho vaig veure clar -sovint als centres comercials tinc revelacions metafísiques- me’n vaig adonar del sentit profund de tot allò que se’m oferia. Allò era pura quincalla, merdetes barates per a calmar la nostra ànsia existencial i consumista.

Però més enllà d’això, -ja us dic que vaig tenir una revelació- aquella quincalla barata feia una funció, una funció molt important, històrica!. Ens recordava qui i què som i quin paper tenim a la nostra societat. Som uns estúpids aborígens enlluernats per una infinitat d’objectes inútils a comprar amb la intenció de calmar la nostra angoixa existencial que ens provoca la vida d’esclaus que patim. Tal i com aquells pobres indis que canviaven or per vidre o mirallets, nosaltres canviem les nostres valuoses hores de treball per quincalla, quincalla que deixarà la nostra ànima buida i decebuda.

Oh!!, mira que macos aquests braçalets!, necessito aquesta camisa, com em queda aquesta faldilla?, l’Intel Atom no tira gaire, no acabo de trobar el que busco, quina peli veurem?… Als temples del consumisme les pregàries es succeeixen una darrera l’altra, i la recerca d’alguna cosa més intensa dins dels miratges que ens ofereixen és eterna.

Written by MadeByMiki

22 Setembre 2010 a 11:37 pm

20 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. totalment d´acord, germanet.
    Som víctimes d´un sistema i de nosaltres mateixos.
    Massa victimisme que s´aprofita d´allò més bé en certes esferes comercials.

    germaneta aneta

    23 Setembre 2010 at 9:02 am

    • Aiiii! quina por, una filòloga llegint els meus posts gramaticalment experimentals…

      Gràcies per comentar, salut!!

      madebymiki

      23 Setembre 2010 at 9:09 am

  2. Possí, tens tota la raó

    oscarvisus

    23 Setembre 2010 at 2:13 pm

  3. Jo sempre que em troboe en la situació, “arrossegat” per la family a una gran superfície d’aquestes, deixo anar, solemne: “Si Diògenes estigués aquí exclamaria: quin munt de coses que NO necessito”. (Evidentment, la canalla i la dona s’allunyen 50 m o es camuflen entre les mercaderies simulant que no em coneixen de res…). No hi ha res a fer per parar aquesta megamàquina infernal i acèfala que fabrica estupidesses i, alhora, la demanda mateixa i en la qual, a més, el capital ja no és un “factor” subordinat, sinò què producció-demanda no són res més que factors del capital. Com no ens baixem en marxa…

    Salut!

    manel

    23 Setembre 2010 at 2:46 pm

    • Molt bo, me’l apunto:
      “Si Diògenes estigués aquí exclamaria: quin munt de coses que NO necessito”

      madebymiki

      23 Setembre 2010 at 3:17 pm

  4. Gairebé pots olorar la sang i les llágrimes de les pobres treballadores explotades de l´índia i taiwan. Sembla mentida que ens deixem fer aixó.

    Esclaus pagant veneficis a esclavistes, és el mon perfecte, no sé com podien viure abans.
    La foto és impagable.

    éxode urbá ja!!
    Perdoneu si escirc malament pero els teclats de txěquia no entenen d´accents.

    fcesc

    23 Setembre 2010 at 3:15 pm

    • Txèquia?, quina enveja, sobretot si no ets a Praga!!

      Salut amic!!!

      madebymiki

      23 Setembre 2010 at 3:19 pm

      • Sóc a Brno acabant la carrera fent un erasmus, aquí la gent encara té més por a idees cooperatives i aquest tipus de coses. Viuen en barris ex CCCP però per poc que poden es compren un Mercedes, s’enmirallen amb USA per qualsevol cosa, autobusos gratis als centres comercials, grans supermercats que han acabat amb el comerç de proximitat, en fi la història es repeteix.

        Mal de molts, vergonya de tothom.

        fcesc

        23 Setembre 2010 at 6:09 pm

      • La putada és que el consumisme és una droga dura, i avui s’ha tornat una plaga devastadora com molt be dius i vius per Brno.

        Que aprenguis molt i de tot amb l’erasmus. Salut.

        madebymiki

        23 Setembre 2010 at 9:16 pm

  5. això que parles amb la roba és fàcilment extrapol·lable a qualsevol altre àmbit de consum. Vivim en una societat consumista que nosaltres mateixos acceptem i de la que, no ens enganyem, gaudim. Tant de bo pogués tenir una FNAC al costat de casa!!! Abans deia això amb l’Abacus, però fa poc n’han ficat un molt a prop.

    Crític de cine

    23 Setembre 2010 at 4:55 pm

    • Si és ben clar que un dia o altre “piquem”, però i la consciència?, jo quedo molt tocat després d’un excés consumista.

      madebymiki

      23 Setembre 2010 at 8:12 pm

      • jo crec que depén de la utilitat que li donis a allò que compris. Comprar-te “quincalla”, com ho dius tú, per guardar-la en un armari amb l’única utilitat de saber que ho tens allà, remou força la consciència.

        Crític de cine

        24 Setembre 2010 at 9:54 am

  6. Bé, però finalment que vas comprar, eh?

    Fa poc vaig entrar en un post que mostrava una foto que deia “Pasteles de caca por un Euro”. Evidentment el que venien no era “de caca”, sinó “de cacao”.

    I és que les paraules són importants. Imagino que en la teva foto volen dir “de puntilla” O, no?

    En tot cas, això és un gran Mercat. El nostre alcalde promociona Barcelona com la

    Tenda més gran d’Europa (o del Món, pel cas és igual el que importa és la intenció).
    A les Rambles de BCN han tret alguna de les tendes que venien animals vius i s’han afanyat a posar-hi tendes de menjar i de records.

    trt2009

    23 Setembre 2010 at 7:53 pm

    • Doncs no, no vaig comprar res de res, confesso que vaig tenir per un moment a les meves mans les ulleres d’un euro, però les vaig deixar i me’n vaig anar.

      madebymiki

      23 Setembre 2010 at 8:51 pm

  7. Jo també freqüento, per desgràcia, aquesta mena d’antres. Sí, sí, antres! Recordeu el cabreig que va agafar Jesús davant els mercaders, una mica més i li agafa una feridura…
    Però hi ha una cosa bona: la major part de vegades, quan en surto amb les mans buides, penso “collons, lo que m’he estalviat i què lleuger que vaig!!!”

    minosabe

    23 Setembre 2010 at 8:09 pm

  8. El meu canvi de vida (deixa la feina i tornar a estudiar) porta implícit, forçat si tu vols, una economia de supervivència. Certifico que ens creen necessitats, més que cobrir-nos les que tenim. Es pot passar consumint poc… MOLT poc.

    jordi

    23 Setembre 2010 at 8:38 pm

  9. Molt be Jordi, ben fet de veritat. Has demostrat tenir més pebrots que la majoria (jo inclòs). Per cert, és ben cert que es pot viure amb molt poc, de fet és un exercici molt recomanable per a tothom, potser així se’ns passaria tanta tonteria.

    madebymiki

    23 Setembre 2010 at 9:14 pm

  10. comp’letament d acord !

    el capitaLisme aprofita les nostres ansies d status , bellessa , culte cos bla bla per crear nous mercats

    sublima les nostres angoixes existencials en aquets productes ,

    i crec jo que no falti !!!! per que sino s enfonsa el vaixell …

    s ha escrit molt sobre aixo….

    super felí

    2 Octubre 2010 at 2:51 pm

    • Gràcies pel comentari, doncs jo si que espero que aquest vaixell s’enfonsi d’una punyetera vegada.

      He passat pel teu blog… i … m’agrada!!, sovint passaré per “casa teva”

      madebymiki

      3 Octubre 2010 at 8:39 am


Deixa un comentari

