..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Accidents de treball.

with 17 comments


L’altre dia, al sentir que uns atracadors havien assassinat a una noia al “Banco de Santander” de Cambrils, jo esperava sentir el Conseller d’Interior, en Joan Saura, però no, Mar Serna Consellera de Treball ens ha explicat en roda de premsa que “com en qualsevol accident laboral, Treball ha obert un expedient informatiu” per determinar si l’entitat havia “detectat el risc d’atracament a la sucursal i s’havien pres les mesures corresponents”.

Estela Calduch de 25 anys estava acabant la llicenciatura en Economia a la facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat Rovira i Virgili. Estava fent una substitució al mostrador del banc i com deia abans l’han assassinat d’un tret uns atracadors, ara resulta que això és un “accident laboral”.

Suposo que a Mar Serna Calvo li “ha tocat” sortir i  fer aquesta roda de premsa, però jo no entenc com és que ella sigui la encarregada de parlar d’aquest atracament i de les seves lamentables conseqüències.

Permeteu-me que em pregunti una cosa que em volta pel cap des de que vaig sentir aquesta notícia :

Quan ETA matava a un guàrdia civil, jutge,  o polític, allò també era un accident laboral?.

Anuncis

Written by MadeByMiki

27 Octubre 2010 a 10:42 pm

17 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Evidentment home! I encara que no ho ha arreglat més amb un “malaurat” o quelcom per l’estil. Si és que… com es nota quan no es preparen bé els discursos o declaracions!

    Com sigui, el pitjor de tot és que la bala li arribés rebotada a la pobra noia…

    caleglin

    27 Octubre 2010 at 11:28 pm

    • Va tenir molt mala sort, però no crec que el que li va passar sigui un accident laboral, els atracaments per a mi no ho son.

      madebymiki

      27 Octubre 2010 at 11:36 pm

  2. És vergonyós. No coneixen la paraula “assassinat”?? Encara sort que no han dit que ha estat víctima de la violència de gènere. Si alguna vegada em faig un tall amb unes tisores al treball també vull que m’obrin un expedient informatiu. Per favor, accident laboral… riem per no plorar.

    Crític de cine

    28 Octubre 2010 at 8:44 am

  3. Eufemismes… tot per marejar-nos… segur que minuts abans estaven decidint quin dels dos sortia, treus la palleta mes llarga et toca el marron a tu.
    El que haurien de fer és obrir un expedient informatiu als mossos d’esquadra per no tenir vigilats a dos atracadors amb antecedents.

    En fi, les victimes del terrorisme deuen estar contentes… els que anaven a treballar el dia de L’11-M són vicitmes, els conductors dels trens van patir un accident laboral.

    conjuntbuit

    28 Octubre 2010 at 1:04 pm

    • Jo creia que aquest post generaria un fort rebuig, pel que veig hi ha molta gent que pensa de manera similar a la meva, i lo que és millor encara hi ha qui te una opinió pròpia.

      madebymiki

      28 Octubre 2010 at 2:18 pm

  4. Queda més “bonic” parlar d’inseguretat laboral que no pas d’inseguretat ciutadana? De vegades no sé què pensar: o no s’escolten quan parlen (potser no dirien tantes bestieses) o pensen que som nosaltres els que no escoltem quan parlen ells.

    montsellado

    28 Octubre 2010 at 1:05 pm

    • Suposo que al baixar la ocupació no hi ha tants accidents laborals i allà queden millor les estadístiques que a la inseguretat ciutadana…

      madebymiki

      28 Octubre 2010 at 2:20 pm

  5. Crec que, realment, hi ha llocs de treball que comporten un risc més elevat que altres. Per exemple, hi ha més riscs de patir un atracament en un banc que en una peixateria i, donades aquestes circumstàncies, s’ha de fer un pla de riscs adequat. Un cop aclarit això, dir que la mort -ara sembla que va ser accidental- d’una treballadora durant un atracament és qualsevol cosa excepte un ‘accident laboral’ i que, se’ns dubte, és molt poc delicat calificar un homicidi com accident laboral.

    Però també et diré que em molesta profundament tota la parafernàlia i els funerals d’estat amb que s’honoren als soldats que moren en combat, perquè el seu sí que són accidents laborals, i encara no he vist el rei posant cap medalla al taüt d’un paleta que cau de la bastida.

    Salutacions!

    Theo

    28 Octubre 2010 at 4:14 pm

    • Trobo molt encertada la teva opinió sobre els soldats, ajuda a entendre millor el post, gràcies.

      madebymiki

      28 Octubre 2010 at 8:35 pm

  6. Jo quan ho vaig sentir a primera hora del matí no donava crèdit.

    Però independentment de tot això, es TAN trist que una persona jove hagi de morir així… A veure si el pistoler també pot patir un accident laboral al sortir d’alguna feineta d’aquestes…

    jordi

    28 Octubre 2010 at 4:53 pm

  7. Molt ben vist! Jo no hi havia “caigut”

    Ignoro si per a les persones més properes és millor o pitjor que el lamentable fet s’hagi catalogat d’una manera o d’una altra. No en se res de les conseqüències posteriors: indemnitzacions, assegurances tant particulars, com del Santander…, que pugui reportar una o altra situació (vull dir que hi intervingui la Conselleria de Treball o la d’Interior)

    Espero hagin seguit fil per randa el que ha de ser i el que toca i no hagin “maquillat” el fet, per no vull ni saber quines finalitats.

    La veritat és que fins que no he llegit el post no havia reparat en el tema!

    Tomàs

    28 Octubre 2010 at 6:53 pm

    • Jo també ho espero, però la meva desconfiança amb la justícia i el politiqueig em fan pensar malament.

      madebymiki

      28 Octubre 2010 at 8:41 pm

  8. Home, parlant d’accidents laborals, en els darrers 4 anys s’han reduït un 30%, així que deixam trencar una llança per aquesta Consellera!

    Sens dubte no és un accident, però si que hauria d’estar contemplat en la legislació de riscos laborals.

    En quant a l’exèrcit i els militars, si que considero que morir en un camp de batalla, sens dubte SI és un risc laboral!

    Arqueòleg Glamurós

    31 Octubre 2010 at 4:06 pm

    • Que fàcil que m’ho deixes, menys gent treballant i desplaçant-se també implica tenir menys accidents laborals, aquí no li veig cap mèrit a la consellera.

      madebymiki

      1 Novembre 2010 at 4:28 pm

  9. Buf!!! No coneixia aquesta notícia i m’ha indignat moltíssim!!! Els polítics són uns pocavergonyes i uns inútils, i cada dia estic més convençuda que la gent que val són els qui no els interessa el poder i que per tant no es fiquen a la política. Estam governats per una colla d’inútils. Se’n salva algún? Potser, però que algú me digui un nom perquè jo no m’atrevesc a dir-ne cap. Ho sent però estic indignada amb els polítics i veure com, tot i la situació que estem o en casos com el del teu post, encara sembla que se’n riuen de tots nosaltres. I nosaltres què fem? Res, els aguantam.

    caterina

    1 Novembre 2010 at 2:01 pm


Deixa un comentari

