..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Bones Festes des del sub-món laboral.

with 18 comments


Potser heu notat que la qualitat i assiduïtat d’aquest blog porta un més de veritable caiguda lliure, encara tinc sort d’en Jordi! que escriu alguna cosa amb cara i ulls, i dels vostres comentaris que van donant vida al blog. Tal i com ens passa a tots hi ha èpoques en las que no hi ha manera de compaginar el treball amb el lleure, i per mi perdrem per internet, escriure i voltar per altres blogs és una part molt important del meu temps lliure.

Però que hi farem, com a botiguer i el que és encara pitjor com a florista em passo tot el desembre treballant a sac, pràcticament no tinc cap dia de festa, faig un munt d’hores i les setmanes se’m solapen sense poder descansar. Per tant a aquestes alçades soc una espècie de zombi i faig les coses per inèrcia.

Suposo que tots heu passat per moments com aquests i la vostra vida “desapareix” i passeu a ser unes màquines que tan sols feu treballar-menjar-dormir-treballar-menjar-dormir… És curiós, però en aquestes situacions també hi ha coses positives:

Al treballar molt i no dormir gaire, vius en una espècie de borratxera gratuïta i et fan gràcia les coses més absurdes i rius per tot.

La de peles que t’estalvies, creieu-me, el règim de semi-esclavitud no és compatible amb el consumisme, no hi ha temps per comprar i tampoc hi han ganes de sortir després de treballar.

Si tu prens de manera “esportiva” te la seva gràcia. De tant en tant és bo posar a prova el cos, és com una espècie d’ITV que si la passes de manera positiva vol dir que encara ets competitiu i productiu, tot un exemple per la resta de treballadors.

La situació laboral és tan extrema que al Nadal et sents més a prop d’aquells que son explotats laboralment per quatre “duros”, després de llevar-me cada dia a les 06;45h del matí i tornar a casa a les 21:40h de la nit em sento molt unit als ésser esclavitzats del tercer món. Fins i tot quan s’acaben aquestes “festes” noto com tinc els ulls més a l’estil oriental…

Per sort ara soc a la recta final i aviat deixaré aquesta etapa zombi per passar a la normalitat. Sembla que tornaré a la monotonia que tant m’agrada.

Us desitjo des de MadeByMiki un Bon Nadal a tothom i Feliç Any 2011!!

Written by MadeByMiki

25 Desembre 2010 a 12:43 pm

Arxivat a Economia, Flors

18 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tens tota la rao. Jo me’n canso de treballar pel farmaceutic titular en torn de 13h cada dia per un miserable sou d’estudiant de farmacia.

    La meitat de festius de l’any? I tant home!! salari “segons conveni”? Home, per descomptat!! ep! Si necessites diners me’ls demanes…

    Quan decideixes verbalitzar aquestes inquietuds et tatxen de gandul, desagrait, i terrorista si fa falta.

    En fi, suposo que no he nascut per vendre’m per una miseria. El meu temps te tant valor com el del propietari, jo no el perdria miserablement mentre quatre joves molt mes ben qualificats es deixen la salut a canvi de pura xavalla.

    Una solucio:
    que els assalariats decideixin comprar a les empreses que paguin mes que el conveni, facilitin la conciliacio familiar, paguin el dentista, els estudis i l’escola dels fills dels assalariats.
    Si comprem desodorants que protegeixen la capa d’ozo, perque no protegir els treballadors.

    En fi, bon Nadal Miki!!

    Fcesc

    25 Desembre 2010 at 6:02 pm

    • Els pringats som més que un club, i ja ho saps passi el que passi sempre a donar gràcies per tenir feina.

      Explotats i contents, anem be.

      madebymiki

      25 Desembre 2010 at 10:11 pm

  2. Bon nadal i feliç any nou Miki!!!
    Jo també continuo pencant de valent aquests dies! i ja fins a finals de febrer no paro!
    Encara que, què t’haig de dir a tu! jeje.
    El Sergi està igual, sort que enreda a la família i, de vegades algun amic, per a que l’ajudi.. que sinó…
    En fi, et desitjo un any ple de bons posts i molta felicitat!!
    Arreveure!!!

    hector

    25 Desembre 2010 at 9:19 pm

    • Bon Nadal Maco!!

      El Sergi és un crack dels malabarismes laborals, una abraçada i un molt feliç Nadal!!

      madebymiki

      25 Desembre 2010 at 10:09 pm

  3. Bon Nadal Miki!
    A mi em passa exactament el mateix! Cada cop tinc menys temps pel blog! Estic fent el seguiment arqueològic d’un tram de les obres de l’AVE i es horrible, tinc que controlar que un munt d’excavadores enormes no es carreguin cap jaciment prehistòric, plogui, nevi, etc… i evidentment no tenen horaris ni veuen mai la hora de plegar!!

    Arqueòleg Glamurós

    25 Desembre 2010 at 10:41 pm

    • Me’n estic adonant que això és una plaga, no és just que no tinguem temps per a res.

      Salut!!

      madebymiki

      27 Desembre 2010 at 12:51 pm

  4. Veig que no sóc l’únic i que és general això del manteniment dels blocs al mes de desembre…
    Molt bones festes!

    Higini

    26 Desembre 2010 at 1:05 am

  5. Són els meus primers Nadals com a blocaire amateur i per tant res m’és estrany, perquè tot és nou. Si que he notat uns dies “vall” d’un cert silenci blocaire. Jo també he estat més ocupat aquests dies. A partir d’ara estaré més relaxat i també m’hi podré dedicar més.

    Porta cura Miki, el primer símptoma són els ulls, si veus que comences a llegir a Confuci o a pensar com Mao, el millor és que ho deixis o ja serà tard i la societat occidental perdrà un dels seus ciutadans.

    De totes maneres, no es tractava d’això? Que no dignifica el treball?

    És cert, si un no té temps per res, no Gasta.

    Bones festes Miki!

    Tomàs

    26 Desembre 2010 at 12:16 pm

  6. Mol Bon Any 2011 també per a tu!
    Ara ja estàs als darrers dies de la bogeris, ànims!!

    Ferran

    26 Desembre 2010 at 8:43 pm

  7. Que bo! És que t’he imaginat dedicant mirades assassines a les poinsetties i m’ha fet molta gràcia. Em sento immensament identificada amb això d’invertir tant de temps a guanyar (pocs) diners que després no et queda temps -ni ganes- per gastar-ne. Ara bé, això de la borratxera gratuïta i riure per tot… cuida’t, eh!

    Que passis unes bones festes i estigues tranquil si no tens temps d’escriure posts nous: esperarem (im)pacientment que tinguis més temps lliure per poder tornar-te a llegir 😀

    montsellado

    27 Desembre 2010 at 12:44 pm

    • És cert, odio aquelles maleïdes poinsetties, i traginar enormes arbres per aquests mons de déu… però que hi farem, no sé fer res més.

      Bones Festes!!

      madebymiki

      27 Desembre 2010 at 12:54 pm

  8. Bon Nadal! normalment els blocaires deixen d’escriure perquè fan festa…llàstima que tu sigui al revés home…

    Lu

    27 Desembre 2010 at 12:46 pm

  9. Em fa vergonya dir que estic de vacances… El divendres a la tarda vaig anar de compres i em vaig sorprendre de l’èxit d’un nou fenomen al menys aquí, a Igualada. Es tracta de les botigues de moda “made in China”. Sabates, abrics, jerseys, pantalons, faldilles, complements hortero-daurats…, tot hi té cabuda i el més sorprenent és la seva clientela. És un cercle viciós: mileuristes, o pitjor, que no poden parar de consumir i troben la resposta al seu deleri fent-se amb suèters a 12€, sabates a 15, camises a 8 i mitjons o guants de punt a 1,5€. En una comarca que havia estat tèxtil, fa angúnia pensar que el treballadors de, per exemple, el Punto Blanco, quan els precaritzin més o els despatxin, aniran a comprar a aquestes botigues ja que el que els mitjons que ells produien els venien a 4€ el més barat i de tara. Això no ho pararà la consciència de classe dels treballadors: “a perro flaco todo son pulgas”.

    minosabe

    27 Desembre 2010 at 1:14 pm

  10. Aix, q em fico vermell! Jo no tinc ni temps per llegir, gairebé! estic entre treballs, exàmens, feines i més fins als topes! 😦

    Moltíssimes gràcies per la menció i molt bones festes!

    Salut!

    jordi

    27 Desembre 2010 at 11:41 pm

  11. Creu-me si et dic que t’entenc perfectament. Em trobo en la mateixa situació!

    Salut i bones festes!

    anomenatinutil

    29 Desembre 2010 at 1:03 am

  12. M’ha agradat aquest post personal i quotidià. M’ha sorprès molt que fossis florista. no sé perquè, però m’ha sorprès! jo formo part dels afortunats per poder disfrutar de les vacances escolars i de tenir un bon horari. Poda pasta però bastant temps per a a mi. no em puc queixar! Bon any!

    paraulespetites

    3 gener 2011 at 11:39 pm

    • Gràcies maca!, de fet soc el més “pringat” de la família, i l’únic germà que no es dedica d’una manera o altra a la docència. Me’n alegro molt del vostre horari, crec que us el mereixeu, fer de professor és molt dur.

      Salut!!

      madebymiki

      3 gener 2011 at 11:45 pm


Deixa un comentari

