..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Conferència de’n Joan Melé, “Triodos Bank”.

with 8 comments


De nou us proposo un vídeo, una conferència de’n Joan Melé, subdirector de “Triodos Bank” banca ètica. Es tracta d’una conferència anomenada: “A qui serveixen el teu diners?”, i és molt interessant saber les enormes diferències entre la banca tradicional i la banca ètica. El vídeo va ser gravat als “Encuentros por un liderazgo emergente” a València.

En Joan dedica més d’una hora i mitja a parlar-nos d’economia social i de banca ètica, si teniu temps val la pena fer-hi una ullada.

“Triodos Bank”, és un referent de la banca ètica a Europa. És una entitat de crèdit que finança empreses i iniciatives amb objectius socials, culturals i mediambientals. El seu objectiu és contribuir a un canvi positiu i sostenible de la societat des de el sistema financer, respectant les persones, la natura i la cultura.

“Triodos Bank” té 242.000 clients a Europa i mou un capital de gairebé 5.000 milions d’euros. A Espanya, el 2009, va doblar el nombre dels seus clients, entre els quals se suma aquest any Intervida, amb un objectiu comú: aconseguir un desenvolupament sostenible i una economia real no especulativa.

Written by MadeByMiki

8 gener 2011 a 9:35 am

8 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sembla que ve a ser una mena de banca com els que coneixem però que explica què, on i com inverteix els diners dels seus clients.

    De tal manera que les persones passen a ser l’eix central de l’activitat financera enlloc de l’interès pur i dur i les inversions poc transparents o inconfessables.

    Jo també he après una cosa més Miki!

    Tomàs

    8 gener 2011 at 1:01 pm

    • És banca ètica, una garantia de que els teus diners no es faran servir per inversions immorals.

      madebymiki

      9 gener 2011 at 11:09 pm

  2. Espero que això de la banca ètica no acabi com els microcrèdits de la India!!! Així es com haurien de funcionar les caixes, i no transformant-se en bancs

    Arqueòleg Glamurós

    8 gener 2011 at 6:56 pm

  3. Oi que són aquells de la Casa de les Punxes? Jo fa temps que dic que vull canviar a la banca ètica però em fa mandra fer el canvi burocràtic… si tothom fos com jo sí que canviaria el món, eh?😀 A més em fa por no tenir caixers a cada cantonada com tinc ara… :S

    Reflexionem-hi

    9 gener 2011 at 10:28 am

  4. Jo també espero que no acabi malament perquè hi tinc els meus estalvis! I m’ha alegrat molt veure aquest post. De fet m’envien amb freqüència, no sabria si amb exactitud, un cap al mes o així, mails informatius de les seves accions (és a dir, el què fan amb els meus i d’altres diners) i les iniciatives semblen molt bones. A més també envien una revista semestral o trimestral, tot i que tot és bastant virtual, és a dir, no tinc oficina, sembla bastant transparent i donen molta informació, per altra banda el tracte telefónic per dubtes o accions financeres també m’ha semblat molt bo, així que espero que no desapareixin amb els diners a la butxaca i els parcs eòlics a mig fer!

    conjuntbuit

    10 gener 2011 at 11:30 am

  5. L’anterior post era meu, sento la confusió… és el que passa quan es deixa la sessió oberta en un ordinador que no és teu… no m’hi he fixat, perdó

    aficionatsalssenders

    10 gener 2011 at 11:45 am


Deixa un comentari

