..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

RESSONÀNCIES PERSONALS

with 12 comments


I’ll begin at the beginning, això deia John Wayne al començament de “L’home tranquil” (John Ford). I es tornava a repetir en una altra pel•lícula que li retia homenatge: “Innisfree” (J.L. Guerín). Aquesta frase m’ha estat donant voltes al cap durant més d’una setmana, sabia que l’havia sentida en alguna pel•lícula, però no recordava ben bé a quina.
De vegades hi ha records que passen pel nostre cap en sentir una olor, un sabor, un soroll o una imatge. M’agrada anomenar-los ressonàncies perquè allò viscut al passat se’ns torna a manifestar en forma de sensacions semblants en el futur. És com si una part del nostre cervell digués: ui! això em sona d’alguna cosa… però no sé del cert de què. És diferent als records perquè no som conscients de tenir-los fins que se’ns apareixen de manera sobtada. Sovint ja podem buscar i buscar pels marges de la memòria que no aconseguirem trobar-ne el seu origen.
Doncs això em va passar amb aquestes paraules sentides amb una pronúncia al més pur estil anglès-americà per J.Wayne. Fins que avui per casualitat, el meu avi em demanà si li podia engegar el dvd per veure la pel•lícula de Ford, la comencem a veure plegats i, òndia quina casualitat! sentir dir les mateixes paraules que havia estat cercant dies i dies a google i no parava de sentir dir dintre meu.
Ara us deixo un regalet per a la memòria tant visual com sonora, una raresa dins la filmografia espanyola. Es tracta d’un fragment d’una pel•lícula on Christopher Lee fa un interludi en el film i en la seva carrera, permetent-se el luxe de cantar davant de càmera, tot improvisant, i recitar un fantàstic poema d’Edgar Allan Poe. Aquest poema conté una sonoritat en anglès meravellosa. Espero ho gaudiu!

Written by Héctor

8 febrer 2011 a 8:55 am

12 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Visca!!, el meu nou “negre” ja comença a produir!!

    Salut Hèctor!!,

    Però quina por que fa al principi en Christopher Lee cantant, més endavant es deixa anar i és una canya, sembla Georges Brassens.

    Christopher Lee + Edgar Allan Poe= ACOLLONANT i mooooolt barroc.

    madebymiki

    8 febrer 2011 at 10:36 am

  2. Si si m’encanta quan canta en francés i el poema és genial.
    També hi ha una cosa que em fascina i és el final amb mirada fixa a càmera.
    M’alegro que ho hagis disfrutat!

    hector

    8 febrer 2011 at 12:23 pm

  3. Miki, em sembla que estàs llegint massa sobre esclavitud: què és això de tenir un negre produint per tu!? =:o) Hector, encantada de llegir-te: em dic Kuka i ja veig que ens entendrem!!

    Ressonància, m’agrada: jo li dic evocació. El el secret de l’existència probablement està en l’evocació! Acabo de mirar la definició d’evocació al diccionari i significa “cridar les ànimes dels morts, dels dimonis, a comparèixer a respondre”. És això, fa un moment, he cridat l’ànima daquella Kuka morta, d’aquell dimoni del Father Peter, i ambdós han comparegut i han respòs: “You do that, lad. That’s your duty”. Gràcies per la ressonància!!

    Kuka

    8 febrer 2011 at 1:04 pm

    • De res, encantat Kuka!
      Home el father Peter com no! podria ser una ressonància… però si es tracta de dimonis i morts ja parlem d’una altra cosa. Això de l’evocació és com més trascendental, encara que potser l’oncle Boonmee que pot recordar les seves vides passades n’és més partidari.

      hector

      8 febrer 2011 at 4:38 pm

      • Si no has vist aquesta peli (oncle Boonmee que pot recordar les seves vides passades), recent guanyadora de la palma d’or, te la recomano.
        És molt “evocadora” i et fa reflexionar.

        hector

        8 febrer 2011 at 4:41 pm

  4. jo li deia evocació com la Kuka, però certament, ressonàncies és una paraula que defineix millor el que sents quan tens records d’aquest tipus!

    Diuen que ser “negre” és una merda perquè no et valoren a tu la feina, però el Miki avisa, quina sort ser negre així!

    Lu

    8 febrer 2011 at 1:26 pm

    • I tant! En Miki es preocupa pels seus negres.
      Quina casualitat amb l’evocació, mira que no se m’havia acudit.

      hector

      8 febrer 2011 at 4:48 pm

  5. Jo ja no sé si és perquè estic veient el documental (fantàstic!) de l’Slavoj Zizek, però al cap d’una estona les ombres de la cara m’han semblat que eren els dibuixos que fan servir en el psicoanàlisi.

    Impressionant la veu d’aquest home. Molt torbadora. Terriblement hipnòtica.

    Montse

    9 febrer 2011 at 6:36 pm

    • Doncs pel meu gust, encara és millor l’altre documental: “Žižek!”. En tot cas te’l recomano també.

      Me’n alegro un munt de que t’hagi agradat!

      MadeByMiki

      9 febrer 2011 at 6:46 pm

  6. Què bé, això és el que volia! que acabéssiu veient o sentint més del que pot semblar a simple vista. D’aquesta manera algun dia en el futur és possible que se’ns torni a passar pel cap aquest curiós fragment en forma de “ressonància”.

    hector

    9 febrer 2011 at 7:44 pm

  7. Hola Miki, vaig pel minut 07:32 del vídeo i la meva conclusió és que el senyor C. Lee s’ha reglat una auto-orgia.

    Se’l veu còmode, relaxat i com dient: ara fotre això perquè em ve de gust, perquè em surt dels c…., i em quedaré tant descansat.

    Està bé, veure com s’ho passa tant bé.

    Per cert, fa molt ràbia quan una cosa et ronda pel cap i no hi acabes de trobar la resposta

    Tomàs

    9 febrer 2011 at 8:37 pm

    • I tant, tanta ràbia que en descobrir-ho vaig voler escriure el post de felicitat que tenia.
      El video reflexa l’enorme personalitat i passió per l’art de Lee, m’encanta!

      hector

      10 febrer 2011 at 5:28 pm


Deixa un comentari

