..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Navegació amb més privacitat.

with 9 comments


Com que no aniré a la trobada “Café-Repaire” d’aquest 1 d’abril, i ja van 3 absències seguides… em disposo -tal i com alguns amables lectors m’han suggerit- a compartir amb vosaltres algunes eines i tècniques molt senzilles per a navegar de manera molt més anònima.

Internet és bàsicament un enorme grup de xarxes unides entre si, en principi la navegació entre elles hauria de ser lliure i sense cap mena de control de cap companyia o govern. Tothom hauria de tenir llibertat d’opinió, i la possibilitat de crear pàgines web sobre el que li sembli. Això és el que està canviant de manera radical el món on vivim, la manera d’informar-nos i molts conceptes preestablerts que tenim.
Però com ja sabem les teories van per una banda i la realitat per un altra, molts països limiten l’accés a la informació dels seus ciutadans i altres poc a poc van limitant la nostra llibertat amb la excusa de protegir-nos dels “perills de la xarxa”.

El meu nivell informàtic és limitat, per tant esteu de sort, no us serà gens complicat entendre com augmentar la nostra protecció a Internet. Tothom que vulgui ampliar els seus coneixements en matèria de seguretat informàtica pot navegar per la xarxa i aprendre poc a poc com fer-ho, jo avui em limitaré a proposar-vos tres solucions a tres situacions molt habituals, som-hi:

1ª Situació, tinc que fer alguna gestió o pagament per Internet i vull evitar que algú em robi les dades.

Hi ha una manera molt senzilla d’evitar els troians, spyware, virus i malware que poden habitar el nostre ordinador a l’espera de transmetre la nostra informació delicada. Senzillament el que cal és tenir una distribució linux, un live CD o DVD amb el que arrencar el nostra sistema de manera totalment lliure d’espies i amb un sistema operatiu totalment net. Tan sols cal posar la distribució al lector de l’ordinador i engegar-lo (normalment pitjant F12) des de la unitat òptica, fem el que fem no quedarà rastre de la nostra navegació.

2ª Situació, tinc Windows i vull navegar de manera anònima, sense que es sàpiga el meu IP, ni de on vinc o on vaig.

Doncs això és ben senzill, ens baixem el programa gratuït Ultrasurf, el instal·lem i al fer-lo servir navegarem via proxy de manera anònima per Internet. No cal tenir cap tipus de nivell informàtic, tot es fa de manera automàtica. Les proves que he fet donen molts bons resultats i no se’m identifica mai la procedència, amb lo que segurament (no ho he provat encara) es poden fer experiments interessants.

3ª Situació, tinc Linux i vull navegar de manera anònima, sense que es sàpiga el meu IP, ni de on vinc o on vaig.

La manera més senzilla de navegar de manera anònima i segura amb linux és fer servir el Firefox amb el servei de proxy TOR i PRIVOXY, unes eines molt potents que ocultaran el nostre IP i encriptaran les nostres comunicacions.  Si n’esteu interessats feu una ullada als links, és tot molt fàcil.

http://www.ultrareach.com/

http://www.privoxy.org/

https://www.torproject.org/

http://www.xombra.com/go_articulo.php?nota=140

http://putolinux.wordpress.com/2009/02/06/como-instalar-el-puto-tor-y-configurar-privoxy-para-mantener-la-privacidad-en-la-navegacion-en-gnulinux-debianubuntu-y-derivados/

Anuncis

Written by MadeByMiki

28 febrer 2011 a 4:46 pm

9 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. 😉

    pragmart

    28 febrer 2011 at 5:42 pm

  2. Bé Miki, perfecte. Jo soc un dels que et va demanar informació.

    Te l’ha agraeixo i me la miraré amb atenció.

    Bona i segura navegació!

    Tomàs

    28 febrer 2011 at 7:13 pm

  3. Jo també utilitzo eines semblants en alguns casos. No obstant, em sembla que el gran perill avui en dia és el de la “actualitzacionitis”, que fa que els live CD quedin obsolets de seguida. M’agradaria alguna proposta que em digués, amb aquest programari no hauràs de patir mai més per actualitzar-te.
    Una vergonya que no hagin previst un nou explorer per a l’XP, ara que aquest sistema començava a funcionar bé, jejeje…

    minosabe

    28 febrer 2011 at 7:58 pm

  4. Perfecte! Faig servir Linux, no faig servir Windows, em falta per provar el tercer suggeriment que ens ofereixes. Però abans, deixa’m preguntar-te si tens algun suggeriment semblant pel Chromium.

    NB Per qui encara no fa servir el Linux, de tot cor, el recomano. =:o) Aprofito per suggerir-vos un bloc als nouvinguts al món paral·lel: http://www.gnulinux.cat/.

    Kuka

    1 Març 2011 at 5:40 am

  5. Situació x: Tinc un troll i vull saber qui és, totes les seves dades personals a partir de la seva IP, per tal d’aconseguir que em deixi en pau d’una vegada.

    Que faig??

    A vaure… ES QUE ARRIBA UN PUNT QUE JA CANSA!! De la llibertat d’expressió a l’assetjament hi ha un tram i el meu troll l’està fent a tota velocitat!

    Arqueòleg Glamurós

    1 Març 2011 at 11:11 pm

  6. Deixa que et robin una mica el crackers, d’alguna cosa han de viure, pobrets!

    Pons

    2 Març 2011 at 2:53 pm

  7. És molt interessant! Jo tinc certa obsessió també amb la meva privacitat a Internet… demanaré ajuda al meu germà perquè sóc bastant cateta en informàtica! Gràcies!!

    Reflexionem-hi

    3 Març 2011 at 1:07 pm


Deixa un comentari

