..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Caja Cívica, la caixa 2.0.

with 11 comments


No hi ha com el màrqueting buit.

No hi ha com el màrqueting buit.

Per sort, no tothom té una preocupant manca d’imaginació a l’hora de trobar nous noms per a fusions bancàries com li ha passat a “Caixa de Catalunya”, ara “Catalunya Caixa”. Hi ha entitats que han aprofitat les fusions per fer alguna cosa més que fotre fora a un munt de gent i agafar les peles del FROB (Fondo de Reestructuración Ordenada Bancaria). Em refereixo a la sobre-publicitada “Banca Cívica”, aquests si que han encertat el nom de ple, i també la retòrica buida però altisonant, “Banca Cívica es una iniciativa innovadora, inspiradora y revolucionaria” ens diuen, però que hi ha al darrere de tot això?.

Doncs la veritat és que per molt que s’auto-defineixin com a banca 2.0, la unió de “Caja Navarra”, “Caja Burgos”, “CajaSol” y “CajaCanarias” no representa cap revolució a aquest món de les fusions bancàries. El fet de que et deixin opinar sobre el destí d’un percentatge dels seus beneficis no crec que representi una gran revolució en el món de la banca, i més si tenim en compte aquests fets:

  • Al crear-se “Banca Cívica” s’ha fet un ERE que afecta a 1.100 treballadors, d’un total d’uns 9.500, no està malament en percentatge, oi?.
  • S’han sol·licitat 1.100 milions d’euros   de rescat públic dels fons del FROB (sembla que el número 1.100 ens hi agrada molt…).
  • S’han tancat 137 oficines i obligat a un número indeterminat d’empleats a desplaçar-se per conservar la feina.
  • Caja Navarra és sòcia majoritària de Oesia Networks S.L., empresa que en part es dedica a treballar per a Lockeed Martin, concretament els hi subministra components pels seus helicòpters MH-60R (el de la foto).
Guerra cívica...

Guerra cívica...

És ben clar que la intenció d’aquest invent anomenat “Banca Cívica” és confondre al públic i fer una operació de màrqueting i de neteja de cara d’aquesta banca que com és evident ara com ara no gaudeix de massa simpatia popular.

A ningú se li escapa que ens volen enganyar, això de “Banca Cívica” sona molt a “Banca Ètica” i quedarà molt bonic i solidari imprès a la llibreta i a la targeta de crèdit dels seus clients.

La “Banca Cívica” et pregunta sobre a que vols dedicar una part dels seus beneficis d’una llista prefixada (es fan unes votacions), sempre sense dir-nos com han fet per obtenir aquests beneficis.

La “Banca Ètica” ens garanteix i ens informa de que tots els diners han estat invertits en activitats econòmiques amb un impacte positiu a la societat.

http://es.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_SH-60_Seahawk

Advertisements

Written by MadeByMiki

9 Març 2011 a 11:47 pm

11 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Màrqueting buit!? Què hi ha algun màrqueting que no sigui buit!? Increïble la capacitat que tenen per embolicar idees per a regal! =:o( La qüestió és anar a dormir amb la consciència tranquil-la.

    Kuka

    10 Març 2011 at 12:22 am

  2. o sigui que si ho he entés bé, si poses els calers en aquesta nova caixa et deixen conduir el SH-60 Seahawk, osti com mola!

    Pons

    10 Març 2011 at 8:23 am

    • I si vols pots llençar míssils contra algun dictador dolent (no a ell, al seu poble és clar…), això si, cal mirar la llista de dictadors ja que aquests passen de bons a dolents o de dolents a bons en qüestió de minuts!

      MadeByMiki

      10 Març 2011 at 9:23 am

  3. Déu n’hi do el civisme que gasten. I a sobre s’enduran clientela dels de la banca ètica perquè la sucursal els hi queda més a prop de casa. Total si fa o no fa, ètic, cívic… qui s’entretén en detallets semàtics 😦

    Montse

    10 Març 2011 at 11:00 am

  4. Bona pensada la d’aquest post Miki. Molt bo.

    Imagino que per canviar el nom de Caixa Catalunya algun guru haurà cobrat un bons calerons. Això és jauja! Aquests paios són uns cracks.

    Per cert, acabo de llegir a l’ARA, que Catalunya Caixa necessita uns 1.700 milions d’Euros per donar compliment a les noves regles de joc de la Salgado.

    Això de la Caja de Navarra i companyia realment sona a màrqueting. Això de Caja Cívica, evoca imatges: Civil, Civilitzada, Social, Ètica…

    És cert, el nom està escollit per crear aquest efecte. Han d’estar molt desesperats, no?

    És com el partit de la gavina. Partido Popular (abans Alianza Popular). Això de popular és molt cachondo, no dieu que no.

    Tomàs

    10 Març 2011 at 8:01 pm

  5. Fa molts dies que volia parlar d’aquest assumpte, però últimament vaig més just de idees i ganes (de lo habitual), és un d’aquells temes que indignen.

    MadeByMiki

    10 Març 2011 at 9:25 pm

  6. Ja sabia jo que era absolutament impossible que banca revolució i civisme anessin en la mateixa frase!
    En quan vaig escoltar l’anunci vaig pensar “Bah! Segur que aquí hi ha gat amagat i el Madebymiki el troba!”

    Arqueòleg Glamurós

    10 Març 2011 at 10:06 pm

  7. que ètic que és posar-te banca cívica per fer veure que ets bona persona i que els diners dels teus clients s’utilitzaran per a coses que no siguin compra-venda armes, blablabla… mare meva… aixo ja és el “colmo” de la hipocresia

    Lu

    11 Març 2011 at 12:08 pm

    • Si, i avui ja surten als diaris com a entitat que necessita peles per salvar-se… això si, ho demanaran “civicament”…

      MadeByMiki

      11 Març 2011 at 12:34 pm

  8. Però a la fi els clients a l’hora de buscar un Banc, passem d’aquets missarges i inmersos en el mon del capital, sols ens interesa l’interes mes baix en la nostra hipoteca i el mes alt en els nostres estalvis.

    joeyllagrima

    13 Març 2011 at 6:06 pm


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: