..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Altres visions sobre Líbia.

with 16 comments


No tot el que podem trobar avui per Internet coincideix amb el que ens van dient pels nostres medis de comunicació. Des de el meu punt de vista, per fer-nos una idea de que coi està passant a Líbia i perquè som on som.

Per una banda us deixo el testimoni de la senyora Leonor Massanet , es una mallorquina llicenciada en psicologia i farmàcia i passa llargues temporades a Líbia. Aquesta senyora ens dóna una visió absolutament diferent de la oficial, exactament tot el contrari del que ens diuen.



I per un altre banda, també us deixo una explicació dels veritables motius que ens han portat ara a bombardejar als que fa quatre dies eren els nostres aliats. Suposo que molts ja us en feu una idea, però per posar-hi dades podem fer una ullada a la pàgina web http://www.energy-pedia.com/, allà hi trobareu una més que interessant pàgina orientada als que volen fer negocis globals relacionats amb la energia. A l’apartat “News by region” podem mirar les notícies sobre Líbia dels dos darrers anys, a veure si trobem alguna pista…


Per començar en aquests darrers anys tant al desert com al mar s’han localitzat nous jaciments petrolífers, anem passant els dies i veiem com el govern de Gaddafi ha rescindit contractes d’explotació a diferents multinacionals petrolieres.

Potser les tres notícies més significatives sobre la qüestió son:

http://www.energy-pedia.com/article.aspx?articleid=133583 : Gaddafi estudia la nacionalització de les companyies petrolieres estrangeres.

http://www.energy-pedia.com/article.aspx?articleid=133919 : Gaddafi va instar als libis a que recolzin el seu pla per recuperar els ingressos del petroli i socialitzar-los.

http://www.energy-pedia.com/article.aspx?articleid=134161 : El Congrés retarda el pla de repartiment del petroli de Gaddafi.

Aquest és l’altre punt de vista que hi ha de la situació que vivim, això significa que Gaddafi sigui un gran demòcrata?, jo diria que no. Que al seu govern no hi ha corrupció? Doncs possiblement n’hi ha i no poca. Que ha comés abusos contra el seu poble? També pot ser…

Però si amb això n’hi ha prou, potser ens faltaran bombes per a tots…

http://leonorenlibia.blogspot.com/

Anuncis

Written by MadeByMiki

21 Març 2011 a 10:21 am

16 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Miki, m’ha encantat el teu post! Sincronia: jo també estava buscant expandir la visió sobre aquest tema. Resulta que totes les posicions que trobo són la mateixes. Curiosa aquesta uniformitat de pensament, no!? Fins i tot, he demanat la posició d’en Mostafa que em diu:

    “Libya is experiencing a total chaos right now… Their crazy president Gaddafi is a total Idiot [who] drove them to hell by fighting his own people by their own weapons renting mercenaries from Africa and some other places. So, Libya, now, is 2 sides the East, one which had been controlled by the protesters and the other one is the west side which is still under the control of Gaddafi and they’re fighting each other. What made it worse is rejecting the orders of UN that made Britain and US launches around 300 Tomahawk missiles on Gaddafi. He’s a total idiot and his stubbornness will make the situation much more critical, that requires military operation. But, I don’t think there will be a wide operation on Libya like Iraq and, about Gaddafi, his end is getting sooner and sooner and he knows that well. So, he has nothing to lose. So, he will keep fighting till he is dead or captured.”

    PS Us deixo una altre visió també: http://www.chavez.org.ve/temas/noticias/comandante-chavez-ratifico-llamado-al-cese-al-fuego-libia/

    Kuka

    21 Març 2011 at 10:43 am

    • Clar que hi ha sincronia, n’hi ha que no ens podem conformar amb una visió monolítica de les coses.

      No estic del tot d’acord amb en Mostafa, però com sempre cal escoltar a tothom i mirar de trobar un punt de vista decent.

      MadeByMiki

      21 Març 2011 at 3:09 pm

  2. segurament hi ha interessos per decidir intervenir a Libia i no a altres llocs que podriem considerar que estan igual o pitjor… això està clar, però el poble ho demanava i d’altra banda, malgrat haver interessos -com sempre- això vol dir que hem de permetre Gadafi seguir bombardejant? l’opinió pública d’aquí també demanava que s’actués. I si no ho haguessin fet, potser hagués passat una altra Ruanda… jo no sé què pensar, tot té pros i contres
    us deixo un article que he trobat interessant sobre el perquè d’EEUU (és una prova de foc després de les desgràcies de Bush!) http://www.obamaworld.es/2011/03/20/la-primera-guerra-de-obama-por-que-en-libia-si-y-en-otros-paises-no/

    Lu

    21 Març 2011 at 1:30 pm

    • Crec que entre el paradís que ens descriu la senyora Massanet i el que ens dibuixen els medis de comunicació i els polítics hi ha un punt on es troba la veritat.

      Del que n’estic segur és de que per enlloc hi trobo la justificació per provocar més morts, estic amb en Minosabe al 100%.

      MadeByMiki

      21 Març 2011 at 2:57 pm

  3. Bé, em sembla que ja ho vaig dir en un post anterior:
    -Si Gaddafi nacionalitza el petroli, com va passar els anys 70-80, és un criminal i se l’ha de matar i involucrar en qualsevol cosa que faci pudor.
    -Si Gaddafi, acorralat pels 4 cantons, deixa que les companyies petrolieres occidentals s’emportin el cru, com va passar a finals dels anys 90 i primers 2000, es rehabilita internacionalment i se’l presenta com un “al·liat” (recordem que el mateix Bush el va situar fora del “Eix del Mal”).
    Gaddafi és un dictador. Però és un dictador que podem “treure” invocant la defensa de la democràcia i dels drets humans… No passa lo mateix amb Hu Jintao, el líder xinès, igual de antidemocràtic, o amb altres que “molt democràticament” esclafen revoltes i emancipacions nacionals aniquilant tot el que es posi al mig, com Rússia.
    Aniria bé anar dient per què aquest sí i altres no.

    minosabe

    21 Març 2011 at 1:52 pm

    • Com deia abans, 100% d’acord, i si, això mateix ja ho havies comentat abans.

      MadeByMiki

      21 Març 2011 at 2:58 pm

  4. També es mala sort que els països amb petroli siguin els dolents….

    Pons

    21 Març 2011 at 2:35 pm

  5. Son dolents i egoistes, volen disposar dels seus recursos lliurement i en exclusiva… això no es fa!!

    MadeByMiki

    21 Març 2011 at 3:01 pm

  6. passo fugaçment a saludar i a dir que, com sempre… un post genial! Moltes gràcies per la info, Miki! 😀

    jordi

    21 Març 2011 at 3:58 pm

  7. És curiós perquè l’altre dia en parlava amb el meu germà. Em deia que tothom s’havia posat en contra la guerra d’Irak i ara ningú estava en contra d’aquesta tot i que és evident que com sempre, hi ha interessos al darrera. Jo crec que hi ha la diferència que va ser el mateix poble libi qui va començar la revolta, ara, els altres se n’aprofiten, estic d’acord, però gràcies a Déu no es van quedar quiets quan els van demanar auxili.

    Pel que fa a les anteriors relacions amb Gadafi, la venda d’armes i tot plegat no em sorprèn, ja ho sabem que els polítics es mouen sempre per interès i no per ètica.

    Reflexionem-hi

    21 Març 2011 at 4:47 pm

  8. Jo ja no sé què pensar. No m’agrada el que està passant (deixant de banda el nivell d’altruisme que ho mou), però tampoc m’hauria agradat que continues massacrant la seva gent i que la resta del món s’ho mirés de lluny.

    Pel que fa als comentaris de la senyora Massanet, no tinc prou coneixements com per opinar, però no he pogut evitar pensar que mentre nosaltres teníem el nostre, hi havia gent que pensava fermament que el dictador ho feia de puta mare.

    Montse

    21 Març 2011 at 5:15 pm

  9. Després de sentir la senyora Massanet he estat a punt de fer les maletes i marxar a viure en allà. No me la crec (a no ser que la coneixis i em diguis que és de fiar).

    Tampoc em crec els denominats Aliats. Amb en Zarkozy i Obama al capdavant. Amb un Zapatero que ja ha perdut el compte de quants soldats té destinats en no sap ni quantes guerres.

    Això que dius que sembla ser s’han descobert nous jaciments petrolífers, no ser si considerar-ho una bona nova per als libis o no. Hi ha gaires països amb petroli que visquin en democràcia i d’una manera que podríem dir “feliç”.?

    A Libia si no canvien ara de govern, ja no ho faran, perquè ja han dit que després del pare ve el fill. Així que ja sabem que els espera, a no ser que la Massanet tingui raó.

    A Occident no ens el creiem ni quan rebien al líder libi, ni ara tampoc. Tothom va a la seva i ara Gadafi els ha tocat el voraviu i van a per ell.

    La paraula “nacionalitzar” és la que fa més por als Mercats. I ja sabem que qui mana són els Mercats. No hi donem tantes voltes.

    Tomàs

    21 Març 2011 at 9:10 pm

  10. La tia aquesta és una mica rara. O potster una mica tonta, cosa que ho explicaria tot. En gran part això que la dona diu al video em sona molt conegut – tot i que amb un ambient diferent – i fins i tot viscut: es deia comunisme i t’asseguro que molta gent a Rumania s’ha pogut aixecar de la maleida pols a la qual n’estava condemnada per les diferencies de classe, i fer-se una vida. Si es mereixien una oportunitat d’aixecar-se no és exactament la pregunta que jo em posaria (és clar que sí), més aviat em pregunto si tots aquells que van patir perquè els desgràciats n’agafin l’oportunitat es mereixien el patiment. I contestaria que no, però com pots fer que algú s’aixequi sense que un altre es caigui? Tot plegat és molt complicat i no n’hi ha blancs i negres, però les dictadures acostumen ser dolentes perquè imposen i uniformitzen, i els diners són dolents perquè no et deixen veure la fragilitat de la vida que hi ha rere ells, i intentar agafar els recursos d’alguns “perquè pots” igual s’anomena robatori.

    ahse

    21 Març 2011 at 11:47 pm

  11. […] post és una contestació al post d’en Miki: Altres visions sobre Líbia i a un futur post que penjarà en Evandro, i m’ha concedit el privilegi de deixar-me llegir […]

  12. Bé, com plantejo al meu blog, es un tema que em genera un gran dubte existencial! Els teus enllaços estan bé, però hi segueixo trobant punts negres:

    – Gadafi té aliances petrolíferes, just amb els països que han sortit a donar-li suport (Veneçuela i la resta de països de l’ALBA), aquí ningú va de gratis!

    – Val d’acord, la guerra es dolenta, però que fem davant els bombardejos i l’entrada de Gadafi a Bengasi que ell mateix havia comparat com l’entrada de Franco a Madrid? Ara mateix els rebels han aturat l’entrada i han constituït un nou govern democràtic.

    – No em crec ni una coma de la suposada política social de Gadafi de la que parla aquesta senyora, ni una coma! He arribat a llegir en un post d’un blog stalinista que les revoltes islàmiques son un pla del Club Bildenberg! Au va!

    -Gadafi va abandonar tota política social amb la caiguda de la URSS! Ha acumulat poder, autoritarisme i riquesa fins extrems delirants mentre el seu poble passa gana!

    Arqueòleg Glamurós

    23 Març 2011 at 9:35 pm


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: