..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

¿volem ser la generació més egoista de la història?. “Parva que sou”

with 10 comments


El bloc personal d'un tros de pa del Montseny

El bloc personal d'un tros de pa del Montseny

En Higini Guerrero, aquell blogger (o blocàire) que molts segur que coneixeu, ahir va fer un post sobre Deolinda i el seu himne a la situació precària (més aviat caldria dir “precaritzada”) del jovent portuguès.

Trobo que la cançó de Deolinda “Parva que sou” és la resposta que es mereix l’Artur Mas, que tan alegrement va fer la única cosa que saben fer els nostres polítics, intentar culpabilitzar als que pateixen de manera més brutal la crisi.

Jo no pertanyo exactament a la generació esmentada, però em sento tan egoista com qualsevol altre dels esmentats.

http://higiniherrero.wordpress.com/2011/04/07/cada-generacio-necessita-el-seu-himne/

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/politica/mas-demana-que-legoisme-davui-perjudiqui-proxima-generacio-965452

Anuncis

Written by MadeByMiki

8 Abril 2011 a 3:24 pm

10 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. tampoc jo soc d’aquesta generació però se m’ha posat la pell de gallina amb la cançó

    joeyllagrima

    8 Abril 2011 at 7:24 pm

    • És com per emocionar-se, jo al sentir-la immediatament vaig sentir la necessitat de compartir la cançó i el missatge.

      MadeByMiki

      8 Abril 2011 at 8:45 pm

  2. Miki, tot i que jo tampoc sigui d’aquest generació, acabo de passar per allà per comentar. I, si no soc d’aquesta generació (que sempre ha existit generació darrera generació), considero que és gràcies al meu anarquisme. Va, qualsevol dia, et dedicaré un post sobre el tema, d’acord!? =:o)

    Kuka

    9 Abril 2011 at 6:49 am

  3. Un altre que no és d’aquesta generació. M’ha encantat el que diu la cançó. Hi a uns quants conceptes que fan pensar.

    Per egoisme, el de molt polítics.

    No sé si estem davant les generacions més egoistes, però si crec que estem davant les menys rebels, les més manses.

    Tomàs

    9 Abril 2011 at 10:40 am

    • A veure si no hi ha ningú de la generació en qüestió llegint-me!!.

      Home, la generació que va aguantar 40 anys de franquisme tampoc es va rebel·lar gaire…

      MadeByMiki

      9 Abril 2011 at 9:31 pm

  4. La cançó és molt maca, i el idioma també, però el problema descrit no té tant a veure amb els polítics, que en el fons potser no són més que la reflexió de la societat on viviu (i això ho dic jo, eh? si coneixes una mica la situació política del meu país t’adonaràs que és super fort que ho admeti, però pot ser perfectament la realitat), sino amb l’actitud de la gent que fa la vostra societat. Per què cal estudiar tant? Per què no es valora el treball ben fet pel que és, per què necessiteu papers i títols i graus i noms? Per què n’hi ha tantes universitats de qualitat dubtosa? Per què tot jove ha de seguir uns cursos universitaris per quedar bé amb la societat? Per què menysprear als que no tenen una super-formació escolar? Potser són bones persones, potser saben fer coses pràctiques sense haver d’entendre els mecanismes amagats darrere, potser no insultarien mai a ningú, potser només desitjarien tenir la seva casa i la seva familia, fer la seva feina i viure feliços amb això que són, potser només demanarien una mica d’espai i el respecte que qualsevol criatura viva es mereix! Per què burlar-se del natural? Per què crear-los necessitats artificials? Per què ensenyar-los que si no tens el últim model de cotxe marca tal no ets ningú? Per què fer-los la vida una merda?

    No sé si et consolarà, però a Rumania és molt pitjor tot. I si anem més cap l’est, deu i ajut…

    ahse

    9 Abril 2011 at 10:50 am

  5. Jo vaig anar a Romania (en cotxe, concretament en un AX) l’any 1993, tot estava en ebullició i crec que aquella societat com moltes avui és menys feliç que abans.

    Estic d’acord amb tu amb que és necessari un decreixement, que hi ha moltes coses més importants que els títols i les possessions materials. Però el que avui està en joc és molt més que això, ens estan robant la dignitat i la llibertat i a sobre ens tapen totes les portes de sortida, ja veurem com acaba això.

    MadeByMiki

    9 Abril 2011 at 9:43 pm

    • La llibertat i les portes de sortida potser mai no les hem tingut. La dignitat no sé, sembla que hi ha gent que creix sense. A Rumania n’hi ha molts que consideren els valors morals com a coses obsoletes, de les quals un ha de passar, i tots els que encara les volem som uns anticuats. 😦

      ahse

      10 Abril 2011 at 9:17 am

  6. Jo tampoc soc d’aquesta generació, al contrari, sempre he nedat contra la corrent del consumisme compulsiu fins on m’ha estat possible!
    Bona cançó de l’higini!

    Pd: darrerament estic un xic out, però es per un bon motiu, estic organitzant els actes d’Unitat contra el feixisme al meu barri!! ENs llegim!

    Arqueòleg Glamurós

    10 Abril 2011 at 10:07 am


Deixa un comentari

