..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

La censura i la ironia.

with 12 comments


Amb una d’aquelles navegacions sense rumb per Internet he trobat una joia, una joia censurada i convenientment oblidada.

Es tracta d’una intervenció de Quim Monzó al mític programa “Persones Humanes” de’n Mikimoto (actualment conegut com a Miquel Calçada i Olivella). No sé si ho recordeu, però aquesta intervenció va portar cua, en Jordi Pujol i TV3 van demanar disculpes públiques, el programa va ser ràpidament suprimit i aquest fragment no va tornar a ser emés per evitar tornar a ferir sensibilitats, es veu que la sensibilitat monàrquica va quedar profundament ferida.

D’això ja en fa 17 anys, però tant en el fons com en la forma segueix totalment vigent. El genial discurs irònic de’n Quim Monzó sobre la monarquia no ha caducat, potser ara se’n pot parlar una mica més, però sense excessos, que tal i com s’ha demostrat un munt de vegades n’hi ha que tenen la pell molt fina.  

Que ho gaudiu!! 


12 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hahaha! Espectacular, en Quim Monzó. Sembla mentida que censuressin això. Sort que tu ho trobes tot… que potser estaves derivant en estat d’alerta?😉

    Uau, quina hora se m’ha fet! Avui en lloc de dormir em semblarà fer una migdiada. Bona nit!

    Montse

    9 Juny 2011 at 11:44 pm

    • La veritat és que estava veient allò de la “xerrada” entre una republicana i el Príncep Felip, i així vaig trobar aquest altre vídeo que he trobat més divertit. Com a mínim espero que te’n hagis anat a dormir amb un somriure…

      MadeByMiki

      10 Juny 2011 at 4:23 pm

  2. ostres! que has trobat Miki!!, que bé ens va a tothom recordar qui són els Borbons. Deu meu!! que “fenicios” que són. Recordo que al 94 jo enia 17 anys i potser va ser la 1º INDIGNADA política que vaig sofrir.

    samox

    10 Juny 2011 at 6:51 pm

  3. Ja ja ni me’n recordava, i quin tip de riure que m’he fet…

    MadeByMiki

    10 Juny 2011 at 10:04 pm

  4. L’he escoltat amb IL•LUSIÓ (com diu el president), i m’ha encantat. Trobo el vídeo una passada de bo.

    Fins i tot m’ha semblat que en Quim Monzó te la parla més fluida que ara.

    I el plató de la tele m’ha semblat molt pobre. Molt d’estar per casa.

    M’han agradat especialment aquelles parts en que parla de l’accident laboral de la princesa d’Anglaterra i de les llars d’infants de les monarquies.

    Tomàs

    10 Juny 2011 at 10:08 pm

    • Ja tocava una entrada lleugereta per riure una mica… bon cap de setmana llarg a tots els que el teniu!!

      MadeByMiki

      10 Juny 2011 at 10:13 pm

  5. M’en recordo del persones humanes, gran programa, i aquesta intervenciò que va portar molta cua.

    joeyllagrima

    10 Juny 2011 at 11:16 pm

    • Tanta cua que va ser el detonant de la supressió d’un dels programes més innovadors i amb més audiència de la TV3 de l’època…

      MadeByMiki

      11 Juny 2011 at 8:15 am

  6. Ara m’ha vingut al cap un acudit (no gaire bo i gens ben explicat, ho sento)

    Són dos que discuteixen sobre la llibertat d’expressió i l’un li diu a l’altre:
    – Aquí tenim més llibertat que no pas a Anglaterra.
    – Vols dir? I per què ho creus, això?
    – Doncs perquè allà no es pot parlar malament de la seva reina i en canvi aquí sí podem malparlar de la reina d’Anglaterra.

    L’acudit és de l’època franquista. No comment😦

    Montse

    11 Juny 2011 at 10:19 am

    • L’acudit és 100% vigent, un altre exemple de lo poc que canvien les coses…

      MadeByMiki

      11 Juny 2011 at 10:21 am

  7. Doncs… jo no el trobo gaire divertit, la veritat. Pero esta bé que es burli de la monarquía, és un atavisme que fa temps que havia de desaparèixer.

    ahse

    11 Juny 2011 at 5:00 pm

  8. Com sempre, un Monzó magnífic! Gràcies per fer-me saber la història d’aquest programa.

    anomenatinutil

    13 Juny 2011 at 12:30 pm


Deixa un comentari

