..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Retallades valentes?

with 16 comments


Hi ha moltes coses que resulten em extremadament sorprenents, i per més que li poso ganes no acabo de compartir amb la majoria social per dir-li d’alguna manera.

No entenc com el nou Govern d’Artur Mas es dedica a fer unes retallades salvatges que tan sols afecten a les classes més desafavorides i pels medis i de passada molta altra gent això és interpretat com a unes retallades valentes i necessàries. No puc entendre com amb unes poques excuses barates i amb quatre temes identitaris ens maregen de tal manera que acceptem resignadament aquestes retallades com si fossin la única via possible.

Les coses no es fan així, o com a mínim si ho fas així et mereixes el menyspreu més profund dels teus ciutadans i no una comprensió cuinada a foc lent pels medis afins al poder (no ens enganyem, els majoritaris).

La famosa auditoria de CiU cap els comptes del tripartit serveix de poc més que d’excusa per aplicar la doctrina “neocon” que estem patint. La millor excusa dels convergents (que gairebé ningú discuteix), és que retallen en sanitat i educació perquè aquestes son les dues partides més grans del pressupost, vaja, quina manera tan poc racional de gestionar, i si ho féssim més racionalment?, us deixo algunes pistes:

  • Abans d’aplicar res el que caldria és fer una auditoria i un bon estudi per saber que és lo realment necessari per a la societat i on hi hadespeses retallables o fins hi tot suprimibles sense que això afecti als desafavorits.
  • Caldria estudiar la necessitat o no de tots els alts càrrecs i la possibilitat no tan sols de reduir-los en quantitat, també en salaris i privilegis.
  • Reconsiderar tots els acords que té la Generalitat i que ara no podem pagar, subvencions a tort i dret, medis audiovisuals, oci…
  • Tampoc és gaire revolucionari, però potser ens sobren totes aquelles entitats que serveixen de poc més que de “cementiri d’elefants”, aquells pàrkings on passen a millor vida els polítics caducats. Una abraçada des de aquí al nou senador Montilla, segur que hi ha molt per fer i molt per cobrar.
  • Ja estic arribant amb el tren, per tant us deixo que entre tots penseu amb quines son les prioritats i on hi ha veritables nius de despesa innecessària, no crec que costi gaire de fer-ho de manera més racional.

Dit d’un altra manera, si a casa gastem mensualment 250€ en menjar, 50€ en internet, 100€ en el cotxe, 120€ en oci, 40€ en roba… i fixar-nos en la despesa superior (la del menjar) i dir que allà és el problema i cal menjar menys és immoral. No totes les despeses tenen la mateixa entitat ni importància, dir o fer això hauria de ser delicte.

Per riure o per plorar, us deixo un link sobre les retallades, em fot una mica que sigui d’un partit polític,(intenteu prescindir d’això) però és molt didàctic:

http://www.retalladesciu.cat/

Advertisements

Written by MadeByMiki

28 Setembre 2011 a 9:56 pm

Arxivat a Economia, Política, Premsa

Tagged with , , ,

16 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jo pago una mutua privada i l’educació me la faig sola. Encara sort que no he nascut més tard i no m’ha tocat anar a les escoles obligatories en aquests temps de desastres socio-economics.

    ahse

    28 Setembre 2011 at 10:06 pm

  2. Els “gestors” que ara prenen decissions contra la crisi són els mateixos que s’han passat els darrers 20 anys teoritzant sobre les bondats de l’economia de lliure mercat i la desregulació total.
    Em penso que el problema real és que els polítics, els alts càrrecs i les persones amb responsabilitats públiques haurien de ser declarats incapaços, perquè si no van veure a venir el desastre, si van insistir mil vegades en els aventatges de la globalització, si van permetre que el creixement fós un miratge creditici…, com permetem ara que ens segueixin donant lliçons?
    Són uns estúpids. I en Mas-Collell no és més que un boticari amb “receptetes” que només obeeix el que li diuen aquests “metges” tan ineptes.

    minosabe

    28 Setembre 2011 at 10:45 pm

    • Signo totalment tot el que dius, jo no ho sabria dir millor en tan poques paraules.

      MadeByMiki

      29 Setembre 2011 at 8:58 pm

  3. Els diners públics, pel meu gust, sempre s’haurien de tractar amb un respecte exquisit encara que les vaques siguin grasses. Ara, com sempre, a pagar entre tots la mala gestió d’uns quants.

    Montse

    29 Setembre 2011 at 2:23 pm

    • Jo tampoc entenc com és possible que no hi hagi la mateixa exigencia en moments d’abundància que en moments de crisi.

      MadeByMiki

      29 Setembre 2011 at 8:59 pm

  4. A continuació comentaré en contra del teu post. Vagi d’entrada, però, que no he votat CiU sinó algun dels integrants del tripartit.

    1- Parles de menyspreu profund als ciutadans. Permet-me discrepar. Menyspreu és mentir, enganyar i dir que ens sobren els quartos i prometre a tort i a dret. Dir les coses pel seu nom i dir que no hi ha diners i que ens hem d’estrènyer el cinturó no és menyspreu. Al contrari. És respectar la intel.ligència del teu interlocutor: apel.lar a la seva intel.ligència que hi ha tot de coses desagradables que cal fer.
    Menyspreu és, per cert -i sempre des del meu parer- seguir gastant a dojo i endeutar-nos cada cop més… fins que ja no poguem pagar ni els interessos del deute. Això és electoralisme i el tripartit n’ha fet molt.

    2- totalment d’acord. Segurament cal eliminar càrrecs de confiança, privilegis associats a les castes polítiques, etc. Però:
    a. En comparació amb el dèficit que tenim, això no dona ni per pipes (és com El Mundo “no recortan sus embajadas!!!”)
    b. Es poden eliminar molts organismes i càrrec superflus (i n’hi ha molts!) però els càrrecs de responsabilitat s’han de remunerar bé. O no tindrem ningú de vàlua al sector públic, perquè en un lloc equivalent al sector privat li paguen 4 cops més. Per tant, cal defugir el populisme d'”abaixem-los el sou”. No: donem-los sous acordes, però amb “accountability”: que facin públic el seu patrimoni i del seu cònjuge; que no puguin acceptar regals, que si la fan, la paguin.

    3- Sobre l’educació: tots els indicadors i experts internacionals indiquen que més despesa no equival a millors resultats acadèmics ni menys fracàs escolar. Molts països asiàtics gasten menys qeu nosaltres (amb retallades incloses) i tenen excel·lents resultats… i aquí som uns mediocres.
    En el mateix sentit, com pot ser que des que surt als mitjans que en sanitat es retallen urgències nocturnes… baixi el nombre de malalts!! Aaaaah és que de cop i volta un cas de vida o mort era una febre de 38º que pot esperar al metge l’endemà?

    4- Doctrina neocon: Curiosament, ha estat aplicada tant per governs de dretes com d’esquerres: facilitar la vida als bancs, desregular, col.locar amiguets, pelotazos, el fenomen del “totxo” espanyol, facilitar l’endeutament generalitzat de la població…

    Finalment, crec que posar els comptes públics sota control i amb bon rumb és, al contrari del que dius, una bona idea. Un cop sanejats els comptes públics, molts diners que, si no, s’haguessin hagut de destinar a pagar interessos estratosfèrics, es poden dedicar a, per exemple, polítiques socials amb cara i ulls. I això és el que volem, no?

    Una abraçada!

    oscarvisusÒscar

    29 Setembre 2011 at 2:30 pm

    • Em sembla fantàstic que discrepis, això li dona al post més pluralitat. Paso a respondre:

      1. És menyspreu parlar de que no hi ha diners sense assumir responsabilitats, han esperat fins ara, quan ja no hi havia més remei que dir una part de la veritat a fer-ho, no ha estat una qüestió de responsabilitat de cap manera ho han estirat tot el que han pogut.

      2. Vols dir que els nostres governants en general son “gent d’alt valor”, jo més aviat penso com en Minosabe…

      3. Ni vaig a cap escola ni recordo la darrera vegada que vaig fer servir la sanitat pública, però no estic d’acord amb el que dius.

      4. És ben cert que no hi ha cap diferència substancial entre la política economica d’uns i altres. Ben aviat ho veurem amb els del PP.

      Ha estat un plaer llegir-te i contestar-te, una abraçada també per a tu!

      MadeByMiki

      29 Setembre 2011 at 9:15 pm

    • Jo sí que estic d’acord amb el que dius, Òscar. En tot, a més a més. En el fons i en la forma.

      Em sap greu, Miki. Igual tens raó i sóc de “comprensió cuinada a foc lent”, però no crec que vagi per aquí la cosa. Per cert, un dels teus comentaristes ja em va dir tonto, en una altra ocasió, i que m’havien rentat el cervell… Dec estar mooolt malament… 😉

      David

      30 Setembre 2011 at 12:43 am

  5. Al final sempre passa igual. Dóna igual qui governi. Els putejats sempre són les classes desfavorides amb les mesures que se prenen. Els rics o els que tenen diners? I ara, no! Pots pensar! A aquests ni tocar-los. A aquestes alçades pens que encara la gent té molta paciència, fins el dia que se’ls hi acabi…

    caterina

    29 Setembre 2011 at 5:01 pm

  6. Per mi que no ens hi volen en aquest país, sinó no retallarien tan. Ara, si hem dispensen vaig a mirar les ofertes laborals de Luxemburg

    Pons

    29 Setembre 2011 at 8:26 pm

  7. Jo fa temps que penso que abans de retallar en sanitat podríem eliminar les subvencions a moltes coses… I estic una mica boja perquè jo em quedaria sense feina, però hi ha coses realment supèrflues que sí que es poden tocar, i retallar!

    De tota manera, el meu pare és metge i des que van començar les retallades a sanitat m’ha anat explicant “batalletes” dels hospitals on ha treballat, i segons ell es pot retallar molt, i molt, el que passa és que “llavors molts haurien de començar a treballar de veritat”. Diu que molts van amb una calma, que arriben tard cada dia, que tenen molta barra i no saben el que és “pencar” (cosa que a ell li emprenya molt perquè va començar a treballar amb pocs anys).
    Amb tot el problema del genoll el metge em va explicar la mateixa teoria del meu pare, i això que es porten uns 40 anys de diferència, els dos metges! Que mantenir tantes urgències, per exemple, obertes és una tonteria, perquè l’únic que fas és pagar metges en guàrdia que dormen tota la nit sense que se’ls cridi (potser un cop, però no tants com “quan ell era jove, que no descansava ni un segon, perquè ara n’hi havia tantes que els pacients es repartien…”), o el fet de tenir 3 quiròfans preparats amb tot el personal per si mai hi ha un transplantament d’òrgans… que amb un n’hi hauria d’haver prou… i coses per l’estil. No sé… per saber d’un tema l’has de conèixer i jo de Sanitat ni idea.

    Reflexionem-hi

    30 Setembre 2011 at 2:52 pm

  8. En alguna ocasió m’ha donat la sensació que tal i com s’han aplicat algunes retallades, ha estat com allò que es va fer famós d’en Nuñez quan deia que amb milers de milions també fitxava bé la portera de casa seva (sigui dit per la meva part amb tot l’afecte cap a les porteres que encara puguin existir).

    És possible que al darrera de les retallades hi hagi estudis profunds, però jo no ho acabo de veure clar.

    Tomàs

    1 Octubre 2011 at 7:57 pm

  9. Hola!!
    crec que tens raó en que caldria revisar en què es retalla però també, i canviant de tema, crec que tota la societat s’ha d’implicar i realment no es fa del tot. Malauradament he hagut d’anar sovint d’hospitals aquests mesos i m’ha indignat el servei. A urgències metges i enfermeres parlant de les seves coses mentre els pacients estem esperant, hores de visita de mesos quan podrien ser de setmanes quan veus que si que tenen lloc abans però volen pressionar al pacient per a que es posi en contra de les retallades, cal més efectivitat per part de tothom! i no parlo d’un dia en concret, parlo de diversos dies… no trobo bé que per a pressionar al govern ens utilitzin i ho estan fent. Que al cap i a la fi estem clamant contra la retallada de sous i els metges justament tenen uns salaris que ja agradaria a molts…

    Lu

    3 Octubre 2011 at 11:59 am


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: