..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Ahir vaig anar a una bona “moguda”.

with 11 comments


En Carles i companyia a una demo a Boston.

Ahir vaig anar a allò que alguns floristes en diem “una moguda”. No sé qui es va inventar aquest nom, però nosaltres li diem així a qualsevol esdeveniment important que requereixi de l’ajut de molts companys per ser portat a terme amb éxit.

Així, quan un amic florista et truca (amb la crisi cada vegada això passa menys) i et diu alló de: “tinc una moguda”, ho sigui que ja saps el que hi ha, a aquest company li ha sortit una feina de gran magnitut i no se’n pot sortir pels seus medis, li calen mans per portar-ho a terme amb éxit. Tots tenim les nostres obligacions laborals, però si es pot participar de la “moguda” s’hi participa, i com més serem més riurem.

 Tal i com us deia, ahir vaig anar a una moguda, es tracta de la més que tradicional moguda del Nadal a la floristeria de’n Carles, a “Can Fontanillas” a Sant Celoni. Ja fa més de sis anys (ahir feia memòria) que com a mínim dedico un dia a aquest important esdeveniment.

Sense cap mena de dubte per a mi, en Carles és el millor florista de Catalunya, lo que automàticament el converteix en el millor d’Espanya.

Per tant el fet de passar 12 hores seguides treballant al seu taller, amb parada inclosa per dinar és una de les millors maneres d’aprendre que hi ha. És una espècie d’estada on et dona temps per a molt, des de moments d’alta creativitat fins a estancaments a segons quins treballs, i de l’improvisació més sorprenent a la pura creació de treballs clònics.

Tot això allà a l’obrador amb força gent, de diverses bandes però amb un objectiu clar, el fer que aquest divendres es faci el miracle i aquells 170 metres quadrats de Sant Celoni siguin un lloc on tan sols hi ha treballs nadalencs i tots fets amb flor i materials naturals, i això que jo sàpiga no passa a cap floristeria tret de la de’n Gregor Lersch a Alemanya.

Lo millor de tot potser és el fet de trobar-nos un cop a l’any i compartir la feina amb xerrades sobre qualsevol qüestió, ara com ara tan sols hi vaig un dia a l’any, però sempre val molt la pena.

 

Written by MadeByMiki

16 Novembre 2011 a 10:54 pm

Arxivat a Flors

11 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Així, doncs, vas ser aquí ben a prop… 🙂
    Fa una mica de ràbia que t’ho puguis passar tan bé a la feina… :p

    David

    17 Novembre 2011 at 12:56 am

    • És ben a prop, però el teu poble és molt més maco!!. I no t’enganyis, a la feina no m’ho passo tant bé, això és un fet excepcional.

      MadeByMiki

      17 Novembre 2011 at 6:19 pm

  2. En David té raó: fa ràbia 😀 A la feina, si algú s’ensuma alguna “moguda” tothom s’escaqueja a la velocitat de la llum.

    Jo una vegada vaig intentar fer un centre de taula per les festes… al febrer encara treia pinassa de darrere del sofà. Em sembla que aquestes coses les hauré de deixar per als professionals 😉

    Montse

    17 Novembre 2011 at 8:12 am

    • La feina és un altre tema… i si això durés massa tampoc hi ha qui ho aguanti. No deixis de practicar, és la única manera d’aprendre.

      MadeByMiki

      17 Novembre 2011 at 6:21 pm

  3. Si mai haig d’arreglar el jardí (cosa improbable, per què seria més senzill calari foc) ja farè un truc dient que haig de fer “una moguda” a veure si enganyo algú per que em tregui les males herbes xD

    Pons

    17 Novembre 2011 at 3:51 pm

    • Jo no soc jardiner, ja m’agradaria!, els floristes tenim ben poc a veure amb els jardiners. Seria com comparar o confondre a un electricista amb un programador…

      MadeByMiki

      17 Novembre 2011 at 6:23 pm

      • les vegades que m’han dit d’arreglar la tele o la minicadena…

        Pons

        18 Novembre 2011 at 6:01 pm

  4. Què bo el comentari d’en Pons! Hehe. Passar-s’ho bé a la feina? Això és genial i que duri!!! 😀

    caterina

    17 Novembre 2011 at 6:15 pm

  5. En Pons no fa mai mals comentaris, ell sovint burxa, i això m’agrada. A la feina hi ha dies per a tot, però és importat la predisposició i a les “mogudes” d’això no en falta!

    MadeByMiki

    17 Novembre 2011 at 6:29 pm

  6. Està bé això de trobar-se amb col•legues que fan coses similars. Imagino que a més de veure persones que potser no tornaràs a veure fins una altra ocasió similar, pot sevir per aprendre d’altres o compartir maneres de fer o ensenyar com resoldre una determinada situació. Està bé.

    M’ha sembla entendre, pel que deies, que el nivell dels floristes de Catalunya és força alt.

    Tomàs

    19 Novembre 2011 at 1:25 pm

  7. Oh, que guai. Sí que hi ha solidaritat en el món de la floristeria. M’imagino què respondria si algun company em diu: “escolta, tinc molts exàmens per corregir, et faria res que ens els dividim??” L’engegaria a pastar fang, haha! Bravo, doncs, per al gremi!! Suposo que ja faig tard per veure la vostra obra d’art…

    Reflexionem-hi

    29 Novembre 2011 at 2:21 pm


Deixa un comentari

