..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Xifres que fan pensar.

with 5 comments


No hi ha setmana que no em trobi amb algú lamentant-se sobre la situació econòmica actual, es veu que fa ven poc que se’n han adonat de la profunditat de la crisi. En moments com aquests acostumo a dir alguna cosa així com : “jo en certa manera estic ben content amb la crisi, tot i que ha trigat massa a manifestar-se (o més aviat ens la han amagat fins el final), pots imaginar-te on seríem avui amb el ritme que portàvem?. Possiblement hi haurien pisos a Sant Geroni!“. No hi puc fer res, m’agrada sempre que puc el buscar una mica més enllà, i perquè no, provocar.

Avui he volgut completar el meu argument amb dades, evidentment podem fer el mateix amb l’endeutament o qualsevol altre fet, però jo m’he centrat amb els habitatges.

Avui es calcula que hi ha a Espanya un 20% de vivendes buides, ho sigui uns 3 milions i en 10 anys podem arribar als  6 milions de pisos buits, és una dada esferidora, com hem arribat fins aquí?. Es ben senzill, tan sols cal agafar el número d’habitatges acabats del 2001 fins el 2007:

2001: 365.000 habitatges.
2002: 417.000 habitatges.
2003: 459.000 habitatges.
2004: 497.000 habitatges.
2005: 524.000 habitatges.
2006: 586.000 habitatges.
2007: 650.000 habitatges.

Això era el que calia per anar creixent, creixia la població, creixia la destrucció del territori, creixi l’endeutament familiar, moltes coses creixien, i això no era precisament una gran notícia. Més o menys en 6 anys es va duplicar el número de vivendes construïdes, mantenint aquella velocitat l’any vinent tocaria construir 1.300.000 habitatges, és ben clar que això no hi ha per on agafar-ho.

Com sempre s’ha dit mil i una vegades no es pot créixer indefinidament en un món finit. Encara no entenc com això hi ha qui no ho assumeixi de cap manera.

http://www.elpais.com/articulo/economia/Espana/viviendas/estan/vacias/elpepueco/20120105elpepueco_6/Tes

Anuncis

Written by MadeByMiki

10 gener 2012 a 9:59 am

5 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. jo soc innocent, jo no he construit cap vivenda! i la meva està ben plena!

    Pons

    10 gener 2012 at 2:35 pm

  2. Les meves entitats (tinc dos duros repartits en tres caixes) temps enrere m’oferien terminis i dipòsits (es comportaven com entitats financeres), després els va donar per oferir-me vacances (es comportaven com agències de viatges), més tard, els va donar per oferir-me paelles i cassoles (es comportaven com un “xinu de todo a 100”) i ara a tothora i en tot moment m’ofereixen pisos: primeres residències, segones residències, al mar, a la muntanya, a la lluna… el que vulgui, però que per l’amor de déu que compri un piset perquè a ells els surten per les orelles.

    Montse

    10 gener 2012 at 4:33 pm

  3. si sobren tants pisos, que m’hen donin un a mi!!!

    Crític de cine

    10 gener 2012 at 6:42 pm

  4. En el seu moment vaig llegir (i no és conya), que durant aquests anys que tu indiques, a Espanya es construïa més vivenda nova que a França i a Anglaterra juntes (que vindran a tenir uns 130 milions d’habitants i un PIB més elevat).

    Com diem: havia de petar, i com que ho han aguantat fins el darrer moment, enlloc de patir un suau descens, ha petat com un globus. L’avarícia, pública i privada, portada al màxim.

    Tomàs

    11 gener 2012 at 6:32 pm

  5. NO, NO!!! El creixement pot ser infinit per obra i gràcia de la ciència i la tecnologia. Això és lo que diuen els neocons ara mateix. Comença a estar de moda qualificar la ideologia del decreixement de feixista i reaccionària argumentant que vol condemnar als pobres a no existir… MORALEJA: sempre hi ha gent molt interessada en què hi hagi com més pobres millor.

    minosabe

    11 gener 2012 at 9:18 pm


Deixa un comentari

