..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Cristina Lliso i Esclarecidos.

with 8 comments


Hi ha grups de música que se’t enganxen i t’acompanyen durant dècades, potser per sempre, tot i que ja no publiquin res de res. Hi ha discs que has escoltat milers de vegades i encara segueixen agradant-te al cap del tems. Això és exactament el que m’ha passat amb el grup madrileny “Esclarecidos”, aquella banda que vaig descobrir l’any 1994 amb la seva recopilació “Un agujero en el cielo” i que des de aquell moment no he pogut deixar d’escoltar.

Els seus discs “De espaldas a tí”, “Rojo” i “Dragón Negro” em van acompanyar sempre al cotxe, i per desesperació de molts dels meus amics anaven passant els anys i seguien sonant sense descans entre audicions de “Slayer” i “Joan Americ”, “Crumbsuckers” i “Lluís Llach”, “Suicidal Tendencies” i “Nina Simone”. Però la impagable veu de Cristina Lliso (la veu d’Esclarecidos) no marxava mai de vacances.

No sé per quin motiu, potser per veure’ls tocant alguna de les seves cançons, ahir al vespre vaig buscar a “Esclarecidos” i “Cristina Lliso” al Google. Ja portaven dotze llargs anys de silenci des de que la banda es va separar i el projecte en solitari de la cantant (els cantants sempre acaben tenint “projectes en solitari”…) va ser massa efímer.

Però ves per on, sembla que per miracle em trobo amb la notícia del retorn de la cantant amb un nou disc, el primer que fa estrictament en solitari i que s’anomenarà: “Si alguna vez” i que sortirà el proper 12 de juny…

Com que en soc un fan absolut esperaré amb molta il·lusió la sortida del nou disc de Cristina Lliso, això sí, sense esperar-ne massa. Però pels que no heu escoltat mai el grup us recomano molt que escolteu alguna cançó d’algun dels seus dos millors discs, tant “Rojo” com “Dragón Negro” son dues meravelles tant per la seva música com per les lletres i com no, amb la veu de luxe de Cristina Lliso el resultat és majestuós.

Anuncis

Written by MadeByMiki

7 Mai 2012 a 9:14 pm

8 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gràcies, Miki: avui necessitava un bàlsam com aquest abans d’acotxar-me. Bona nit.

    Montse

    7 Mai 2012 at 10:49 pm

    • Bona nit Montse, ha estat un plaer compartir-ho i que algú fins i tot en gaudeixi…

      MadeByMiki

      7 Mai 2012 at 10:51 pm

  2. Em sap greu, però després d’escoltar els temes que ens proposes no m’acaba de convéncer. No és el tipus de música que m’agrada escoltar. Igualment, sempre està bé anar coneixent nous estils.

    Crític de cine

    8 Mai 2012 at 11:07 am

  3. jo també l´espero amb ganes!

    germaneta aneta

    9 Mai 2012 at 9:02 am

  4. No els coneixia Miki!

    Sort que hi ha músiques per a tothom en aquest món. He escoltat dos dels vídeos que ens has deixat, i malgrat no és el tipus de música que més m’agrada, ha resultat agradable escoltar-los mentre escribia aquest comentari. Espero que t’agradi el nou disc.

    Tomàs

    10 Mai 2012 at 8:07 pm

    • És i sempre ha estat un grup per a minories, de fet sempre m’ha costat trobar gent a qui li agradin…

      MadeByMiki

      16 Mai 2012 at 10:31 pm

  5. fa més de 10 anys que els vaig veure als 40P i he tornat gaudir-los. Vibrant! Curiosament recordava més tralla, però és igual. Merci Miki.

    Lluís

    16 Mai 2012 at 10:27 pm

    • Tant Esclarecidos com Cristina Lliso porten molts anys amb la música, i han passat per moltes etapes musicals. Probablement vas escoltar la més recent, la més dura per dir-li d’alguna manera.

      MadeByMiki

      16 Mai 2012 at 10:33 pm


Deixa un comentari

