..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

La manifestació del 11-S des de els seus voltants.

with 14 comments


Ahir per la tarda jo també vaig anar a la manifestació, després de molt i molts dubtes, (basicament per la mandra i pel fet de que em va tocar treballar aquest 11 de setembre).

Però la qüestió és que al final la curiositat va guanyar a la mandra, i cap a les 17:30h al sortir de dinar (vam començar a dinar a les 16:00h tocades, és el que té plegar tard) amb un grup d’amics ens vam dirigir cap a la cruïlla entre Rocafort i Gran Via, amb l’intenció d’arribar al Passeig de Gràcia, al menys a tocar una mica el recorregut oficial.

La veritat és que amb la gentada que hi havía per totes bandes a l’alçada de Balmes vam girar direcció a Plaça Catalunya i d’allà a fer un passeig per unes Rambles plenes de manifestants.

Ho sigui que després de més de dues hores de passeig ens en vam tornar sense haver trepitjat ni un sol metre del recorregut de la manifestació, però com a mínim m’han quedat algunes coses més clares, us en faré cinc cèntims.

  1. Ni la ment més optimista dels independentistes fa un parell d’anys hauría imaginat aquella cantitat d’estelades, de fet les senyeres eren testimonials.
  2. La manifestació va ser generacionalment transversal, els avis es barrejaven amb la canalla petita i els cotxets dels nens “tunejats” per a l’ocasió. De fet la manifestació era molt familiar, les famílies desfilaven clarament juntes.
  3. I parlant de transversalitat, socialment també ho era, perquè us puc assegurar que al meu voltant desfilaven des de gent que al seu dia estirava el braç dret amb Franco fins a “indepens” de tota la vida.
  4. El fet de portar una estelada ha passat en pocs anys de ser testimonial a ser una espècie de moda, es veia clarament que la majoria eres molt noves. El “fer-se” independentista és una tendència que sembla que encara té molt de recorregut.
  5. La manifestació ha estat una enorme demostració del poder d’unes organitzacions i assemblees bàsicament populars. Però no cal oblidar que ahir la manifestació va ser exitosa gràcies a la participació d’una enorme cantitat de catalanistes de dretes, aquells que sempre es quedaven a casa i que van sortir gràcies a l’empenta de “La Vanguardia” i altres medis de la seva òrbita.
  6. Ahir, Alicia Sánchez-Camacho va dir que tots el que anessin a la manifestació “serien contats com a independentistes”, si gran part dels contraris a la manifestació i a la sobirania tinguessín un mínim d’intel·ligència i sentit estratègic deixarien d’alimentar-la. Però això és difícil que passi.
  7. Rajoy diu sempre que no hi ha alternativa, que tan sols hi ha un camí. Però a aquesta mentida li ha sortit un competidor que jo crec que l’avança per la dreta, és aquest nou independentisme català que beu del desengany nacional i sobretot econòmic i que és molt dificil de desactivar.

Tal i com encerta a dir en Fèlix Millet, a Catalunya els que manen no son més de 400 persones, i sembla que aquests ara volen (els hi convè) la independència. Per tant aquesta manifestació té molt poc d’espontània i molt de teledirigida. I el que tinc més clar encara és que no té res a veure amb el nostre benestar ni res per l’estil, tan sols és una batalla d’interessos entre poderosos i el Grupo Godó i especialment La Vanguardia son els principals instigadors del moviment. Algú fa uns anys s’hauria imaginat les seves 20 pàgines dedicades a “la manifestació del milió i mig de persones” ?…

Written by MadeByMiki

12 Setembre 2012 a 10:28 pm

14 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. L’anàlisis és molt bo, però no creus que a més a més dels 400 de Millet el nostre país i qualsevol altre que ho desitji mereix el respecte màxim i que no l esclavitzin a obeir a un estat asfixiant?

    Pau Samo

    12 Setembre 2012 at 10:39 pm

  2. Son 400 i els seus tentacles, però evidentment el país i els manifestants mereixen tot el respecte. Això no treu que probablement amb la independència les mateixes elits de sempre seguirien manant, i que els altres tenim més en comú amb un treballador extremeny que amb aquesta gent.

    MadeByMiki

    12 Setembre 2012 at 10:45 pm

  3. estic d’acord amb que ens manipulen i de fet no entenc on vol arribar Mas exaltant a que la gent vulgui la independència (de debò la vol ell?) però pel que fa al meu grup d’amics i coneguts…hi van anar perquè estan farts de no tenir feina ni futur…però no perquè els mitjans els diguin res, de fet en aquest aspecte estan bastant desvinculats, ni twitters, ni diaris, ni noticies…fan bastant la seva, i estan cansats de veure que per molt que s’esforcen no els va bé. creuen per tot el que han sentit al llarg dels anys, no només fa un parell, que si fóssim independents ens aniria millor.

    Lu

    13 Setembre 2012 at 9:58 am

    • Jo hi era, no tinc res a dir contra els manifestants, i en Mas ha resultar ser l’estratega i fer un escac (potser i mat) a l’estat. Ara que el que no crec és en les casualitats…

      MadeByMiki

      13 Setembre 2012 at 8:16 pm

  4. Jo tinc clar que va ser una manifestació històrica!! Jo també vaig flipar amb la quantitat d’estelades! Hi havien molts motius per anar a la manifestació i clamar per la independència: crisi, malestar social, convicció independentista, nacionalisme català,… El que importa és que més d’un milió i mig de persones van alçar un crit comú. I està clar que si un dia Catalunya fos independent, totes les persones que hi havien a la mani no ens posaríem d’acord sobre com hauria de funcionar el país (ideologies d’esquerres i dretes), però seria un pas endavant.

    Crític de cine

    13 Setembre 2012 at 11:05 am

    • No hi crec en el milió i mig, però crec que probablement ha estat la manifestació més gran feta a Barcelona, i això no es pot menysprear.

      MadeByMiki

      13 Setembre 2012 at 8:23 pm

  5. i jo que pensava que havia decidit manifestar-me per decisió pròpia! quan equivocat estic!

    Pons

    13 Setembre 2012 at 11:25 am

  6. Hola Miki,

    N’estic d’acord amb quasi bé tot l’anàlisi, però no amb la conclusió final.

    Si hi pot haver hagut dirigisme, aquest s’haurà donat ens els darrers dies, quan alguns partits han obert els ulls al que la societat civil estava muntant.

    Jo respecto molt el que està fent l’ANC i l’AMI i em sembla que dir que tot ha estat un procés dirigit no és tal i com les coses han anat.

    Tomàs

    13 Setembre 2012 at 8:01 pm

  7. Hola Miki,

    Tot el dit en l’anterior comentari és des del respecte que et tinc. No hi vegis cap enfrontament, si us plau, només una confrontació d’idees.

    Tomàs

    13 Setembre 2012 at 8:02 pm

  8. No sé… els mitjans de comunicació ens influencien, això no ho nego, i si són televisats ja t’hi pots morir, però vols dir que la premsa escrita té tant i tant poder? Jo crec que entre la situació econòmica, les parides que vomiten els tribunals i la indissimulada tendència al centralisme no cal més motivació per sortir al carrer per demanar-li el divorci a España. I ràpid.

    Montse

    14 Setembre 2012 at 4:12 pm

  9. Es fara el que digui la Caixa…. Per cert que diu la Caixa??? Ja fa molts anys des de l’informe Sanuy va quedar clar pxq a Catalunya les Autopistes són de peatge…… i altres……

    Joan

    16 Setembre 2012 at 2:51 am

  10. I tant si ha estat una manifestació promoguda i atiada!!! El grup Godó fa molts anys que juga aquesta carta. I no només perquè el comte de Godó vulgui convertir-se en rei de Catalunya o, com a mínim, en primum inter pares.

    Els ciutadans de l’estat espanyol semblen pacients de frenopàtic pel que fa al tema del nacionalisme català. Què no hauríem d’esperar d’un país enrocat en el bipartidisme més servil als poderosos? Intel·ligència?
    Ara bé, jo no puc deixar de costat el meu sentiment de fàstic i menyspreu pel corrent ideològic que alimenten els grups de comunicació que més s’han posicionat en pro de l’independentisme. En especial, RAC1 i LV em semblen un vòmit continu que mira d’enfrontar els treballadors del país entre ells per tal que la patronal es faci l’arròs. Barbeta, Freixes, Cuní, Rahola, Carol i els aprenents de bruixot que els segueixen, comptant-hi el ‘xaqueteru’ del Fuentes a Catradio, no fan més que desviar les ires populars que s’adrecen principalment als bancs i caixes per a redirigir-les contra els pretesos “privilegis” del col·lectiu de torn, ja siguin maquinistes dels FFCC, taxistes, transportistes, mestres o botiguers que estan en contra de la liberalització horària.

    Em sembla a mi que, ara més que mai, n’hi ha molts que s’amaguen sota una bandera, ara estelada.

    Minosabe

    16 Setembre 2012 at 11:01 pm

  11. Fua, jo també me n’he adonat del canvi de La Vanguardia. Per la consulta de Barcelona Decideix no van fer-ne gaire ressó i ara cada dia em passo una hora o més llegint articles sobre el nou camí que se’ns obre… Sigui pel que sigui, a mi em sembla estupendu… no havia pensat mai que jo arribaria a viure una moda independentista tan estesa!

    Reflexionem-hi

    20 Setembre 2012 at 6:47 pm


Deixa un comentari

