..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Windows 8, el futur ja és aquí!!

with 10 comments


Windows 8.

Windows 8.

Ja ho diu en Bill Gates, “En el futur serà difícil distingir entre un PC i una tablet”, ell parla del futur, però en realitat el nou sistema operatiu de Microsoft, el controvertit Windows 8 ja ens fa experimentar aquesta sensació.

Ara fa uns dies a caigut a les meves mans un portàtil equipat amb el nou Windows 8, i si, certament la nova interface d’usuari anomenada Metro va clarament orientada a les tablets. I que fa aquest sistema operatiu a un PC?, doncs des de el meu modest punt de vista, tanca encara més les opcions d’interactuació del usuari amb el sistema, jo soc un d’aquells que gaudeixen experimentant i trobant noves funcionalitats a cada nova versió dels programes i sistemes operatius, però la relació amb Windows 8 és frustrant. Això sí, quan descobreixes com apagar  (que no és fàcil) el sistema quedes molt alleugerat. En poques paraules, per a mi el Windows 8 és una merda com un piano.

Lo millor de tot és que el Windows 7 és un sistema prou correcte i funcional, però ara ens obligaran a comprar els ordinadors amb aquest nou Windows 8, tant si t’agrada com si no. El fet de poder comprar l’ordinador amb Linux o sense sistema, com sempre, pràcticament ni es contempla.

I tal i com podíeu imaginar la solució és instal·lar una distribució gratuïta Linux, aniré una mica més enllà i us en recomanaré una en concret, la que faig servir en aquest precís moment, el nou KUBUNTU 13.04.

Perquè precisament aquesta?, doncs perquè és la versió d’UBUNTU amb un escriptori KDE, un escriptori molt semblant al del Windows 7, però molt més bonic i actual. Estic meravellat amb el KUBUNTU 13.04, ho te tot, estabilitat, velocitat i és molt però que molt funcional. El meu portàtil segueix amb el seu original Windows 7 que faig servir ben poc, prefereixo el KUBUNTU 13.04, peb rò si ara mateix tingués un portàtil nou amb el Windows 8 i el seu Metro dels pebrots el formateig seria total i amb il·lusió, amb molta il·lusió per eliminar aquest engendre.

El meu escriptori avui per avui...

El meu escriptori avui per avui…

Written by MadeByMiki

8 Mai 2013 a 8:26 am

10 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Entesos. Guerra al Windows 8!!!!

    Crític de cine

    8 Mai 2013 at 9:40 am

  2. aix!! per un moment m he espantat i pensava que el diable t havia temptat!!

    😉

    Pau Samo

    8 Mai 2013 at 9:44 pm

  3. Ah, Miki, però la pela és la pela i si volen col·locar el producte l’han de fer cada vegada més apte per a Teletubbies: més coloraines i més simple. A mi em temptaven les tablets, però hem hagut d’operar el gosset i els capricis han passat a millor vida. La tablet haurà d’esperar (molt).

    Montse

    10 Mai 2013 at 9:54 pm

  4. Avui i fins fa una estona he estat en una comunió (jo pensava que això ja no es feia), i entre d’altres regals a la nena que feia la comunió li han regalat una Tablet Samsung. Això ha obert comentaris entre els que compartíem taula i resulta que quasi bé la meitat tenen una tablet. Un dels comentaris que han fet és que és tan còmode que fa setmanes que no toquen el portàtil. Per tant, i si això serveix d’exemple, sembla que el futur és de les tablets i similars.

    Pel que fa al Windows 8 en a mi ja em va bé, no se el que tu saps fer d’interactuar amb les tripes i per tant, que l’hagin capat no significa res per a mi ja que tampoc ho hagués sabut detectar (és una qüestió d’ignorància informàtica).

    Tomàs

    11 Mai 2013 at 5:39 pm

  5. Dec ser molt raro jo! El W8 és un sistema que fa el que ha de fer, ho fa ràpid i sense dilacions. Els sistemes operatius han de ser això. N’estic tip de xorradetes sobre si aquest escriptori o l’altre d’ubuntu, sobre si aquest gadget o aquell applet, sobre si els docks de l’OS, etc.
    Un sistema operatiu no és una obra d’art on haguem d’apreciar-ne les coloraines o l’equilibri o la disposició dels elements… Crec que amb tants sistemes en marxa i amb la decadència del windows hi sortim guanyant tots. Avui dia, amb W8 i el Drive de Gmail ja tens cobertes les necessitats de gran part dels usuaris comuns.

    Per cert, el fenomen tablet encara no l’he entés. Per raons de feina, he fet anar la nexus i la galaxy. ¿Còmode? Una pantalla que reflexa tota l’estona, on no s’hi pot mecanografiar decentment i que, a sobre, has d’anar sostenint sempre amb la mà. Em quedo definitivament amb el meu netbook hp, que s’aguanta sol, hi puc llegir articles sense tenir un pinçament al braç i a sobre hi puc escriure textos ràpidament, o dictar-los, per via micròfon.

    I, per últim, la tablet i el mòbil han fet furor convertint una generació d’usuaris novells en captius de les empreses i plataformes que utilitzen. Els “vells” ja sabem que sempre s’ha d’estar “al límit” i no casa’s amb cap sistema, que si no et converteixen en un captiu.

    minosabe

    27 Mai 2013 at 6:54 pm

  6. Avui he intentat instal·lar el norton ghost al w8. Ja sé que tinc l’eina de creació d’imatge nativa del windows, però m’agrada el ghost, un programa que pot programar les copies de seguretat abastament i que ja tinc molt toquinejat.
    Bé, doncs el senyor W8 m’ha requerit la instal”lació de 2 llarguíssims paquets .net per a fer funcionar el Ghost (de fet encara no he acabat de baixar el segon). És força trist que un procés que abans et prenia 15 minuts ara et costi molt més temps. Així doncs, faig extensiva aquesta crítica al que abans vosaltres heu dit.

    Minosabe

    5 Juny 2013 at 7:30 pm

    • A veure si hi ha sort amb el Ghost, la veritat és que el meu contacte amb el W8 ha estat indirecte però intens. Resulta que hi ha una persona propera que es dedicava a solucionar-li els molts problemes que li sorgien. I la veritat és que per a mi l’experiència ha resultat força frustrant. Potser soc una miqueta fan de Linux, però no li faig fàstigs al Win XP o al Seven, però aquest W8 la veritat és que no m’agrada gens…

      MadeByMiki

      5 Juny 2013 at 9:33 pm

  7. Llegint el teu post m’adon que m’estic començant a perdre una mica amb aquests temes. No sé ni en què consisteix UBUNTU o KUBUNTU, encara que n’he sentit a parlar. Les noces tecnologies, arribarà un moment que mos superaran? Aix…

    caterina

    17 Juny 2013 at 9:04 pm

    • Entenc perfectament que sigui difícil de seguir això que escric, però creieu-me, val molt la pena fer un esforç i provar altres alternatives.

      MadeByMiki

      18 Juny 2013 at 2:15 pm

  8. and x86 ( 32 bit and 64 bit ) architectures. There is unofficial support for PowerPC .

    Trent H. Pearson

    22 Novembre 2013 at 11:44 pm


Deixa un comentari

