..: MadeByMiki :..

::::…..No sé que no sé res….::::

Slavoj Žižek !!!

with 24 comments


Quedareu hipnotitzats !!!

Quedareu hipnotitzats !!!

Una de les capitals més boniques d’Europa és Ljubljana, la capital d’Eslovènia. O com a mínim això és el que he sentit sempre que m’hi he passat uns dies. Doncs a Ljubljana va néixer en Slavoj Žižek, un interessantíssim filòsof i psicoanalista d’allò més original i divertit d’escoltar i llegir.

En Slavoj Žižek sempre fuig dels convencionalismes imperants i s’ha convertit en un important divulgador del pensament crític-analític (terme que crec que m’acabo d’inventar…). Tan sols ell és capaç de parlar sobre temes tan diversos com els ous kinder, David Lynch, el 11-S, Jacques Lacan, George Bush i la realitat virtual per dir uns exemples, i a sobre donar-ne una visió inèdita i ben formada i desenvolupada.

Evidentment les seves conferències universitàries tenen assegurat un enorme èxit de públic. A una de les seves habituals estades als Estats Units el “The New York Times” el qualificava com a un acadèmic Rock Star de la filosofia, pel munt de fans incondicionals que el segueixen faci el que faci i publiqui el que publiqui.

Els seus llibres son trencadors des de el títol, qui es pot resistir davant d’un “En defensa de la intolerància” o un “Todo lo que usted siempre quiso saber sobre Lacan i nunca se atrevió a preguntarle a Hitchcock”, reconeixereu que son títols potents i que inciten com a mínim a fer-li un tast.

No us vull enredar més, tan sols us demano que si voleu un divertit però profund exemple del seu discurs, agafeu una bona cadira, us còmodes i relaxats, i gaudiu d’aquests 11 minuts estel·lars que us proposo.


Si us heu quedat amb ganes de més, hi ha un parell de documentals sobre en Slavoj Žižek molt interessants i aclaridors, es tracta de Žižek!” i “The pervert’s guide to cinema”. Aquest últim documental és indispensable per a tots els amants del cinema, és fantàstic veure a Žižek psicoanalitzant les pel·lícules i els seus personatges.

Potser us passarà com a mi, i després de l’interes per en Slavoj Žižek passeu cap el seu sempre admirat Lacan, però potser això ja és malaltia…

Un tast de “The pervert’s guide to cinema”:


Slavoj Žižek

24 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. el documental del cinema no me’l perdo!!! deu ser súper interessant!!! fa bastanta gràcia el poster, és tot un personatge! xd

    Lu

    4 febrer 2011 at 10:10 am

  2. Ja veuràs com et quedes absolutament enganxada, és un crack!!

    madebymiki

    4 febrer 2011 at 10:15 am

  3. Vídeo 1: fantàstic! =:o) Vídeo 2: quin personatge!! Com et puc agrair pel fet de que m’hagis presentat a en Slavoj Žižek!? De fet, necessito més ajuda i potser ets l’interlocutor entre jo i el Slavoj Žižek: si estudio avui a partir del pensament de la Escola de Chicago, quin probablement serà el meu valor ètic en quatre anys vista!?

    Kuka

    4 febrer 2011 at 2:49 pm

    • Si t’ha agradat et recomano els dos documentals que s’han fet sobre ell, és una manera molt còmoda d’aprofundir en el seu món. Els seus llibres son una mica “caòtics”, te un sistema d’escriptura molt estrany o almenys això és el que a mi em sembla.

      Ja m’agradaria a mi conèixer a Žižek personalment, un sopar amb aquest paio ha de ser com per gravar-lo!

      madebymiki

      4 febrer 2011 at 4:29 pm

  4. M’ha recordat una mica una conversa que vaig tenir amb un company de feina que criticava voler arreglar les coses posant-hi pegats; defensava que el millor que es podia fer era deixar que les coses petessin (de fet va ser més fi i va dir posar en crisi) perquè aleshores era quan es buscava una solució al problema. Encara hi rumio i amb certa tendència a donar-li la raó.

    Pel que fa a “The pervert’s guide to cinema” a veure si trobo una estoneta i m’ho miro; promet.

    Miki, m’agrada molt llegir-te perquè em fas pensar i em trenques els esquemes, però de tant en tant seria relaxant que me’n deixessis algun de sencer, d’esquema. Ara què faig, jo! Estripo el carnet de Greenpeace? Deixo de comprar cafè del comerç just perquè amb això estic “comprant la redenció de ser tan sols una consumista”? Ai, necessitol un ibuprofè ara mateix (i no penso mirar la capsa per veure on l’ha fabricat!!!)

    PS. Passo de preguntar-te què et semblen els tulipans (pobre Miki, tot el dia envoltat d’amenaçadores flors 😀 )

    Montse

    4 febrer 2011 at 2:57 pm

    • Lo de les tulipes és brutal, jo estic totalment d’acord amb la idea de prohibir la venda de flors a menors, això potser ens donaria més interès.

      No trobes fantàstic confrontar els teus esquemes?, a mi és un exercici que m’encanta, i evidentment no estic totalment d’acord amb en Žižek ni amb ningú, tan sols es tracta de fer evolucionar el pensament i obrir-lo a noves idees.

      madebymiki

      4 febrer 2011 at 4:35 pm

  5. Hola Miki, no en sabia res de tot això i m’ha semblat molt interessant.

    En el primer vídeo m’ha agradat allò que diu de Soros. M’ha recordat allò dels americans, que primer destrueixen un país i després el reconstrueix. Primer dona negoci a les empreses armamentístiques i a l’exèrcit i després a les constructores i similars.

    Què dir de les flors, tant innocents que semblen i ja veus. Crec que sou vosaltres que us les mireu només de determinada manera.

    Tomàs

    4 febrer 2011 at 5:35 pm

    • I que regales per Sant Jordi?, dons una petició de sexe, amb dibuixos quedaria millor, pero no tinc gaire talent…

      M’encanta que us hagi impactat aquest senyor, ja compartim una cosa més!

      madebymiki

      4 febrer 2011 at 7:14 pm

  6. Miki! Veien el vídeo he fet tres descobriments:

    1. He descobert que si qui parla no és anglès…l’entenc bastant!!

    2. He descobert que si es vol dir alguna cosa interessant sempre és millor il·lustrar-la (ohhhh, m’encanten aquests diuixos!)

    3. He descobert que ara sí que no sé com salvar el món…si no hi ha prou amb una mica de caritat i els qui manen ja se n’encarreguen que tot vagi a parar a la seva butxaca…!

    No sé com ho arreglarem 😦 Què podem fer a part d’obrir els ulls??

    Reflexionem-hi

    4 febrer 2011 at 6:25 pm

  7. I think the guy’s right in the 1st video.

    No puc dir res del segon.

    ahse

    4 febrer 2011 at 9:57 pm

  8. pobres tulipans…

    germaneta aneta

    5 febrer 2011 at 10:31 am

  9. “els ous kinder, David Lynch, el 11-S, Jacques Lacan, George Bush i la realitat virtual”

    Sens dubte he de ser un fan seu! M’encanten tots els temes que tracta, especialment Lynch i Lacan!!

    Arqueòleg Glamurós

    5 febrer 2011 at 8:00 pm

  10. Jo, com sempre, quedo fascinada amb totes les coses que n’aprenc. El primer vídeo m’ha agradat molt i també és impactant per la seva senzillesa visual i la pronfunditat del missatge. El segon vídeo, coincideixo amb el Tomas quan diu que potser ens mirem les flors d’una manera determinada.
    Gràcies Miki per aquest plaers que ens concedeixes.

    zillahh

    5 febrer 2011 at 11:41 pm

    • Me’n alegro, espero una panera (o un llibre com a mínim) de’n Žižek, que amb la publicitat que li faig…

      madebymiki

      6 febrer 2011 at 9:47 am

  11. Bé, l’apropiació de la caritat per part del marketing. Passa lo mateix amb el fenomen verd i el reciclatge. Ni una paraula per a la reutilització.

    minosabe

    7 febrer 2011 at 11:10 am

    • La reutilització és anti-sistema!, quines coses de suggerir…

      Per qui en vulgui més sobre la reutilització, ja ho sap: http://ecolnomia.tk/

      madebymiki

      7 febrer 2011 at 11:23 am

      • Ei! que estic estudiant el tractament de residus sòlids industrials i reutilitzar si que funciona!
        El primer video m’ha encantat l’explicació, molt clara i encertada. Llàstima que si em concentrava a llegir els subtítols em desconcertava la mà anant d’aquí cap allà a tota llet. Igualment molt bé, vull llegir alguna cosa d’aquest home.
        I del segon què dir-te! moltes gràcies per l’homenatge a Lynch, no havia sentit mai aquesta explicació i mira que n’he llegit llibres sobre ell.

        Héctor

        7 febrer 2011 at 9:17 pm

      • No et pots perdre el documental “The pervert’s guide to cinema”, no ho saps, però necessites veure’l!!

        madebymiki

        8 febrer 2011 at 12:17 am

  12. Estic arribant a la trista conclussió que a més a més de no tenir ni idea d’anglès, tampoc no en tinc de buscar coses per internet 😦

    Algú sap si el documental The pervert’s guide to cinema està subtitulat en espanyol en alguna banda? Només l’he trobat en italià i si no hi ha altre remei el miraré així (sempre en pesques alguna), però és que ja dubto entre si no el sé buscar o no existeix. Help! (mira, aquesta paraula sí la sé).

    Montse

    8 febrer 2011 at 11:25 am


Deixa un comentari

