Vosaltres entrevisteu al corresponsal de La Vanguardia a Moscou Gonzalo Aragonés.
Feia força temps que no entrevistàvem a cap corresponsal, per tant aquesta secció crec que torna de la millor manera possible, entrevistant ara a en Gonzalo Aragonés corresponsal de La Vanguardia a Moscou.
El moment no pot ser més oportú, ja que el proper 4 de Març es celebraran les eleccions presidencials a Rússia, unes eleccions marcades pel més que probable retorn de Vladimir Putin al poder.
Gonzalo Aragonés és periodista llicenciat en Ciències de la Informació per l’Universitat Complutense de Madrid. Va néixer a Vitòria l’any 1973, però és toledà d’adopció.
Ha cobert per a La Vanguardia el referèndum de independència del Timor Oriental i els posteriors disturbis l’any 1999, la guerra de l’Afganistàn el 2001, i la guerra d’Ossètia del Sud entre Rùssia i Geòrgia el 2008.
És corresponsal de La Vanguardia a Moscou des de el 2002.
Anteriorment va treballar a Cambio16 com a cap de la secció d’informació. També ha estat redactor en cap de la revista Jaque, especialitzada en escacs.
Com sempre li haig d’agrair molt a en Plàcid Garcia-Planas la predisposició per fer d’enllaç entre Gonzalo i nosaltres. Com sempre, mil gràcies, quan no quedin corresponsals ens els haurem d’inventar…
Ajudeu-me a entrevistar-lo, segur que en Gonzalo Aragonés ens pot aportar molta llum als nostres dubtes sobre el present, passat i futur de la Federació Russa. Com sempre espero les vostres preguntes per en Gonzalo.
“El hombre que evitó que Chechenia y el norte del Cáucaso se desgajaran de Rusia es el que tiene que guiar al país entre las turbulencias económicas, políticas y sociales que se prevén en el horizonte. “Ese hombre soy yo”, vino a decir ayer el primer ministro Vladímir Putin, quien con un manifiesto publicado en el diario Izvestia inició su particular campaña electoral para las elecciones presidenciales de marzo.
Según todos los pronósticos, el hombre fuerte de Rusia no tendrá mayores problemas (aunque sea en segunda vuelta) para ganar y convertirse en el jefe del Kremlin por tercera vez. Ya fue presidente de Rusia entre 2000 y 2008.”Gonzálo Aragonés.
http://www.lavanguardia.com/20101028/54059927968/gonzalo-aragones.html
La meva pregunta -> Quin partit de la oposició creus que pot recollir el descontentament en contra de Putin al carrer? Creus que és viable una alternativa política a mitj-llarg plaç?
Arqueòleg Glamurós
16 febrer 2012 at 3:01 pm
Ok!, pregunta apuntada, gràcies per participar!
MadeByMiki
16 febrer 2012 at 3:39 pm
Ets un pallassete, t’ho dic amb carinyu,peró és q ho ets. Un periodista frustrat q fa més faltes q un gorila retrassat.
una abraçada
Jaume
16 febrer 2012 at 5:52 pm
N’estic ben segur de que fas 4 faltes d’ortografia en una frase per provocar, oi?, doncs me la sua company. Igualment gràcies per comentar, alguna pregunta per en Gonzalo?
MadeByMiki
16 febrer 2012 at 7:01 pm
En català no existeix “tinc que” s’ha de dir “haig de”. “Lii he d’agraïr” és la forma correcte. I no et fagis la víctima dient q no vas poder estudiar català a l’escola, si no vas poder no escriguis un blog en català i si tampoc saps escriure en castellà no juguis a ser periodista amb les preguntes dels altres. Els blocaires de LAVANGUARRA tenen el seu mail a disposició dels lectors, no els cal un catalitzador q juga a ser periodista.
I fa mal la crítica eh? Si els elogis es fan des de l’anonimat ningú es queixa, peró si són crítiques es parla de covardia… Tu mateix. A veure quan duren els meus dos comentaris.
Jaume
16 febrer 2012 at 6:00 pm
No elimino comentaris, de fet com que no en tinc gaires fins hi tot els crítics o insultants son acceptats, cap problema.
Ara corregeixo l’errada que he fet i segueixo jugant al que em sembla com sempre he fet.
Salut Jaume!
MadeByMiki
16 febrer 2012 at 7:06 pm
UH, quin mal rotllo… Miki, tot i que tinguis detractors tens molts fans (i no és per fer la farina plana, és la veritat, no m’imagino on m’informarien de tot el que m’informa aquest bloc). A mi m’encanta ser una periodista frustrada (fins al Batxillerat pensava que estudiaria aquesta carrera), així que m’encanta fer la pregunta que faré (tot i que s’hi assembla bastant a la de l’Arqueòleg Glamurós). Aquí tens:
Com són els altres candidats? Què fa que Putin sigui la millor opció, segons sembla, a ulls dels russos?
Reflexionem-hi
17 febrer 2012 at 9:33 am
Apuntada també!, gràcies com sempre per l’ajut!!
MadeByMiki
17 febrer 2012 at 11:34 pm
Ui, què ha passat aquí? Ens hem perdut alguna festa? El gran Joan Solà va manifestar en una ocasió M’estimo més els carrers plens de català fet malbé que totes les gramàtiques i diccionaris de la llengua (aquí l’enllaç per si algú el vol veure: http://diccitionari.blogspot.com/2010/03/mestimo-mes-els-carrers-plens-de-catala.html). Crec que no cal que expliqui el significat de les paraules d’aquest gran enamorat de la seva llengua, oi?
Però anem al tema: Miki, creus que seria oportú preguntar-li com es veu des de fora el futur de l’euro? Ho dic perquè de vegades les coses es veuen millor agafant una certa perspectiva (ep, si creus que aquesta pregunta no toca, doncs no toca, eh!)
Montse
17 febrer 2012 at 5:44 pm
Res, no passa res. Bona frase la d’en Joan Solà.
Apuntada també!, mil gràcies!
MadeByMiki
17 febrer 2012 at 11:42 pm
Ànims Miki i endavant. Jo també faig faltes, segurament en tots els idiomes en els que intento explicar-me tant bé com puc. En el meu cas és un tema d’anar aprenent de manera constant, però no per això deixo d’escriure.
Pregunta que proposo:
En Putin parla de formar una Unió Eurasiàtica amb totes les repúbliques de l’antiga URSS que pugui convèncer. Com es veu aquest projecte des de les esmentades Repúbliques? Estan més properes a un projecte d’aquesta mena o n’hi ha alguna que estaria més inclinada a unir-se amb la zona asiàtica o fins i tot alguna més procliu a unir-se a Europa?
Tomàs
19 febrer 2012 at 1:46 pm
Gràcies Tomàs, tanco aquí la recollida de preguntes i aviat (espero) publicaré les respostes d’en Gonzalo.
Salut!!
MadeByMiki
20 febrer 2012 at 10:47 am
ara mateix no s’em acut res… em sembla que avui he dormit poc, apa bona nit!
Pons
20 febrer 2012 at 10:08 pm